The Jukebox

Janssen

Well-known member
Ik kwam laatst een acoustische cover van Amy Winehouse tegen op Youtube, dat was wel heel erg knap gezongen.

Maasveld

Well-known member
Ze heeft gezongen op de grootste zomerhit, One Kiss met Calvin Harris. Da's wel netjes.

En deze heeft ze gisteren gereleased met Silk City:

Stem blijft top, muzikaal qua richting niet het meest interessant. Had liever gezien dat ze wat meer richting nummers als Genesis of Lost In Your Light van haar debuutplaat zou gaan, maar commercieel is het interessanter om ook een Ronson-productie op te nemen uiteraard. Maakt het wel wat meer standaard.

Daarnaast vooral lekker opgetreden en vakantie gevierd, afgaande op de foto's.
Ik mis iets...

Unregistere

Well-known member
Ik mis iets...

U vraagt, wij draaien:

dd92ce998d0807f1ff9a5ece4d7ec862.png

Een sportieve Dua deze keer.

En Janssen, dat akoestische zou ze van mij ook vaker mogen doen. Zo heeft ze ook een fantastische versie van Genesis.

Unregistere

Well-known member
Music From Big Pink van The Band kwam dit jaar precies vijftig jaar geleden uit. Aanleiding voor een mooie heruitgave, inclusief bonustracks. Blijft toch een fantastisch collectief met muzikanten die meerdere instrumenten bespeelden, de zangpartijen afwisselden.

Alleen de opener is al erg fijn, die krijgt mijn muntje vandaag:

Unregistere

Well-known member
Doe ik vandaag een muntje voor The War And Treaty, oftewel het koppel Mike en Tanya Trotter. Hun op soul en country gebaseerde muziek wordt vaak vergeleken met die van Ike & Tina Turner. Luister en oordeel zelf:

U.G.

Well-known member
Ik kende deze versie nog niet. De melancholie gaat hier een beetje light, maar hij blijft mooi hoor dit ding.

Unregistere

Well-known member
Muntjes moet je doneren aan de jukebox. Dat is nu eenmaal zo. En dus gooi ik er vandaag een muntje in voor een nummer van het debuut van The Coral.

Uit 2002, de tijd vliegt.

DeMaster

Active member
Ter nagedachtenis gaat er vandaag een muntje de Jukebox in voor de tragische gebeurtenis in Oss afgelopen donderdag.

De originele versie van De Weg van Herbert Gronemeyer (Der Weg)
Dat zij in alle vrede mogen rusten. R.I.P.

Makanaky

Well-known member
Canadese alt-country stalwarts Cowboy Junkies rond broer/zus Timmins overtreffen de zeker niet misselijke Nomad-series van een paar jaar geleden en leveren met All That Reckoning hun beste werk sinds 30 jaar af. Hulde!

Unregistere

Well-known member
Beter nog dan The Trinity Sessions?

Zelf gaat mijn muntje vandaag naar Dusty Springfield. Kwam vandaag weer langs in mijn playlist met favorieten voor in de auto. Misschien wel het beste nummer over overspel ooit?

U.G.

Well-known member
Een stapel muntjes voor de repeat-mode bij dit vergeten pareltje. Een sportschool-klassieker.

Unregistere

Well-known member
Ik vermaak mij momenteel behoorlijk met de albums Shaolin Soul 1 t/m 4. Compilaties vol oude soulnummers, die als sample zijn gebruikt door (voornamelijk) RZA of andere leden van Wu-Tang Clan. Soms zijn ze simpel te herleiden, soms is het wat lastiger.

Deze van Willie Mitchell zit bijvoorbeeld verwerkt in zowel 4th Chamber als Liquid Swords van Genius / GZA. Daar gaat mijn muntje nu heen!

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik kwam gisteren dit nummer tegen, er is vast wel iemand hier die deze man kent?

Geweldig :)

Bovenaan