The Jukebox

Unregistere

Well-known member
We vervolgen met #88. Coming Up van Suede, een plaat uit de hoogtijdagen van de Britpop. Staat eigenlijk geen zwak nummer op, zo'n beetje alles had een single kunnen zijn. Mijn muntje kon dus meerdere bestemmingen krijgen, maar vandaag ga ik voor deze:

Unregistere

Well-known member
Dan is het logisch om verder te gaan met #87. Een plaat van Vlaamse bodem, namelijk van Ellen Schoenaerts Kwartet. Feiten. heet die. Mijn muntje gaat naar dit nummer:

de waan

Well-known member
We vervolgen met #88. Coming Up van Suede, een plaat uit de hoogtijdagen van de Britpop. Staat eigenlijk geen zwak nummer op, zo'n beetje alles had een single kunnen zijn. Mijn muntje kon dus meerdere bestemmingen krijgen, maar vandaag ga ik voor deze:

Hijs fijn.

Unregistere

Well-known member
Niet helemaal mijn band, maar zeker niet verkeerd dit nummer Waan!

Zelf ben ik bij #86 beland. Beetje terug naar de jaren 60, de garage in. The 13th Floor Elevators. Muntje, muntje, muntje!

de waan

Well-known member
Nieuw voor mij, maar dit klinkt ook heel fijn.

En diep in mijn broekzak vind ik zowaar nog een muntje. We doen eens gek en gooien ook nummer #96 er in:

Het laatste echt goeie album van dEUS (SCC en Rudy Trouv? hadden nooit weg moeten gaan) met de fijne binnenkomer: "I saw you suffering, I know it hurts a lot when it's the first time". Goedemorgen.

Unregistere

Well-known member
Ja, eens, na die plaat werd het minder. Deze komt later ook nog een keer voorbij bij mij. Dan zal ik een ander nummer pakken. ;)

de waan

Well-known member
Muntje voor #95. En alweer nen Belg. Flip Kowlier, die ons in het Izegems komt melden dat we zen kluoten kunnen kussen.

En wat een vreselijk slechte videoclip, amaai.

Unregistere

Well-known member
Prima, prima, prima! Flip Kowlier, zeker iemand die ook best in mijn lijst had gekund. Maar ja, bij 100 stopt het...

Zelf inmiddels bij #85 en dat is Nick Cave, samen met zijn Bad Seeds. Het album The Good Son uit 1990. Opgenomen nadat Cave net een afkickprogramma had gevolgd en vooral bestaand uit pianoballads. Dan is hij vaak ijzersterk. Muntje gaat naar de afsluitende song.

Unregistere

Well-known member
En daarna komt natuurlijk #84. Er moest natuurlijk wel een plaat van The Rolling Stones in. Maar welke? Het was een beetje een strijd tussen Exile On Main St., het psychedelische Their Satanic Majesties Request en de plaat die het uiteindelijk is geworden, Sticky Fingers. De aanwezigheid van een aantal van mijn favoriete Stones-songs op dit album gaf de doorslag. Het muntje gaat ook naar een van die nummers:

Unregistere

Well-known member
Het logische vervolg is dan uiteraard #83. The Bees, een band afkomstig van the Isle of Wight. Ze staan bekend om de manier waarop ze allerlei stijlen keurig door elkaar gebruiken. Dat leverde vier fijne studioplaten op en sindsdien hebben we veel te weinig van ze gehoord. Voor dit album uit 2004, Free The Bees, cre?er ik graag een plekje in mijn lijst. Muntje gaat naar de albumopener.

Unregistere

Well-known member
Kijk aan, #82 is aan de beurt. De eerste notering voor Anderson .Paak en wel voor zijn album Venice uit 2014. Sowieso al een prima plaat, die hij enkele jaren later nog zou overtreffen. Muntje voor dit multitalent!

Unregistere

Well-known member
Zeker niet verkeerd, Waan!

Zelf zit ik nu op #81, de tweeling Tegan and Sara met het album The Con. Vorig jaar was deze plaat precies tien jaar oud en kwam er een soort tribute versie uit, waarop diverse artiesten de songs coverden. Daardoor viel weer eens extra op hoe sterk die nummers zijn. Moeilijk om te kiezen welke song het muntje kreeg, maar ben vandaag voor deze gegaan.

Unregistere

Well-known member
En inmiddels ben ik bij #80. The Thermals, met More Parts Per Million. Een grote energiestoot, maar toch zit altijd wel ergens 'het liedje' verborgen.

Muntje gaat naar dit nummer vandaag, op gevoel:

Unregistere

Well-known member
Da's wel leuk, belanden we in de zeventig met een album uit de jaren zeventig. Want op #79 heb ik John Lennon/Plastic Ono Band staan, de eerste soloplaat van John Lennon en uitgebracht in 1970. Bevat sterke songs, waaronder dit nummer waaraan ik mijn muntje spendeer. Was destijds wat controversieel, maar eigenlijk daardoor ook juist tijdloos.

Unregistere

Well-known member
Op #78 staat Counting Crows, de band rond Adam Duritz. Ze maakten met August And Everything After een geweldige debuutplaat, die ze daarna in mijn optiek nooit meer overtroffen hebben. Muntje gaat naar een wellicht wat minder bekend, maar daardoor niet minder goed nummer van deze mistroostige herfstplaat.

Bovenaan