The Jukebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

inhethoekje

Active member
Vandaag een muntje voor een icoon, ik hoop dat hij ondanks zijn gerespecteerde leeftijd nog tot in lengte van jaren muziek blijft maken.
Old but not forgotten, blijf spelen, held.

 

Unregistere

Well-known member
Het muntje van vandaag gaat naar het vrolijke gezelschap van DeVotchKa. Met name het album A Mad & Faithful Telling uit 2008 draai ik nog regelmatig met plezier.


Altijd wat broeierige muziek, dus met deze weersomstandigheden kan dat best.
 

Unregistere

Well-known member
Het muntje van vandaag gaat naar The Last Internationale. Fijne band, doet me een beetje denken aan The Kills, en dat komt vooral door superzangeres Delila Paz.

 

Unregistere

Well-known member
Vul die jukebox met muntjes! Voor Algiers deze keer. Geweldige band uit Atlanta. Maken wel echt muziek van nu, vind ik, met invloeden uit (post)punk, soul, gospel, folk en hiphop. Kan ook niet anders met een multiraciaal drietal. Ze beschrijven in hun songs het jachtige leven in de steden van tegenwoordig. Een beetje als Young Fathers, met iets minder hiphop. Gooit wel hoge ogen in mijn jaarlijst tot nu toe.

 

Max

Administrator
Forumleiding
Het muntje van vandaag gaat naar The Last Internationale. Fijne band, doet me een beetje denken aan The Kills, en dat komt vooral door superzangeres Delila Paz.


Stond als voorprogramma bij The Who vorige week donderdag. Erg fijne band. Maakte zeker indruk.
 

Unregistere

Well-known member
Jukebox jukebox aan de wand, hier weer een muntje uit mijn hand
en dan wel voor een oudje van een van de leukste bands van Engeland!

 

Shayman

New member
Wanted man is echt heerlijk voor de oortjes en kende ik ook niet, Algiers kan ik nog niet echt plaatsen maar misschien even wennen... Maar waarom graaf je Supergrass nu weer op? Nu ga ik weer de halve nacht graven naar dat soort fantastische simpele liedjes!!!
 

Batigoal

Well-known member
Bij dat liedjes van Supergrass moet ik denken aan een ander vrolijk en simpel Brits liedje van Frankie & The Heartstrings:

 

Unregistere

Well-known member
Mooi, een paar extra nummers om de nachtrust van Shayman niet te zeer te verstoren. Doe ik ook nog een duit in het zakje. Of beter, een munt in het bakje.


Ben Harper. Altijd goed. Van Welcome To The Cruel World uit 1994, wat mij betreft zijn beste plaat.
 

Methone

New member

Laatst speelde een coverbandje dit nummer van deze Deense Band. Ik vind het persoonlijk wel een gaaf nummer.
 

Unregistere

Well-known member
En weer een muntje droppen. Voor de Schotse opperbrombeer Aidan Moffat deze keer. Omdat hij samen met Bill Wells weer een fijn album heeft gemaakt. Moffat doet wat hij in Arab Strap al deed, hoogstens nu iets meer gerijpt door het leven. Maar nog altijd schuimt hij de Schotse straten af, belandt in het nachtleven en eigenlijk gaat het altijd fout.

 

Unregistere

Well-known member
Als we dan toch in een droppende bui zijn... Fraser A. Gorman! Wat een singer-songwriter is dat. Bevriend met Courtney Barnett, een artieste die dit jaar veel waardering kreeg voor haar album. Gorman zit een beetje in de Americana-hoek, maar heeft duidelijk ook andere invloeden verwerkt in zijn muziek. Slow Gum is een erg fijne plaat, die stiekem best mee kan doen om een hoge klassering in mijn jaarlijst.

 

Unregistere

Well-known member
Jason Isbell, voormalig bandlid van Drive-By Truckers, heeft onlangs een nieuwe soloplaat uitgebracht. Zeker niet verkeerd, maar zo goed als Southeastern uit 2013 wordt het denk ik nooit meer. Toen rekende hij af met zijn persoonlijke sores en die emotie was in elk nummer te horen. Dat mis je dan net een beetje op de nieuwe plaat. Mooi, maar het randje ontbreekt. Daarom een muntje voor een nummer van Southeastern!

 

inhethoekje

Active member
Die cd was mijn cd van 2013!

Overigens is de cd Live from Alabama met zijn band The 400 Unit een juweeltje.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik stuit net per toeval op deze uitvoering van ??n van mijn lievelingsliedjes uit het Nederlandstalige genre. Schitterend zeg!

 

Shayman

New member
Prachtige strot in dat dametje hoor en ik hou heel erg van covers in dit soort programma's maar ze blijft echt wel in de schaduw van die ouwe mompelaar hiermee vind ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan