Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Op maandag mag het best nog een beetje rustig. Muntje voor Mercury Rev dus, voor een lekker dromerig nummer van het fantastische album Deserter's Songs:
Mijn muntje gaat vandaag naar een fijne plaat van The Jayhawks. Zo goed als die eerste platen waarop Olson en Louris de krachten bundelden, werd het nooit meer!
Zeker. Mooi tijdperk hoor. Buffalo Tom, Blur, Oasis toen ze nog leuk waren, Gomez, Sugar, Lemonheads, Supergrass, Suede, 16 Horsepower... En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Eigenlijk ook Daryll-Ann en dEUS, want die maakten toen ook hun beste platen. Soulwax...
Tindersticks, Caesar, Dinosaur Jr., Evil Superstars, Portishead, Massive Attack, Will Oldham, Sebadoh, de lijst is schier oneindig. De jaren '90 zijn voor mij wel het sleuteldecennium.
Ja, goeie toevoegingen! Sublime, was ik net ook helemaal vergeten. En dan hebben we het nu over het algemeen dus nog alleen maar over bands.... Stel dat we ook de solo-artiesten nog zouden toevoegen.
Ik liet vanmiddag YouTube zelf het werk doen, het leek wel Alternative Nation wat er aan vergeten spul langs kwam: Whale, Elastica, Veruca Salt, Rollins Band.
(Vergeet ik mijn alltime favorieten Stereolab en Motorpsycho nog.)
Goed, muntje dan maar weer met al dit gelul. Nog zo'n vergeten nummer uit die periode.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.