Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Omdat ik elders las dat de linkjes toch wel beluisterd worden, snel maar weer een muntje. Nu voor Dan Penn, de man die op de achtergrond veel soulklassiekers schreef en ze vaak introduceerde bij artiesten door ze zelf voor te zingen. Jaren later durfde hij het aan om zijn eigen nummers ook zelf op plaat te zetten. En dat was mooi, mensen!
Had ik net toch mooi James Carr met oa voornoemd nr op mn draaitafel liggen! Die hele Southern Soul is fantastisch, die Kent-boxsets hebben mij redelijk verslingerd gemaakt.
Vanochtend in het kader van Record Store Day nog even bij mijn vaste platenzaak geweest om wat optredens te bekijken. Daar was ook AAPNOOTMIES bij. Een Haagse. Leuk, een beetje Aafke Romeijn / Roosbeef met Sigur R?s-invloeden.
Ik luister de nieuwe plaat van Deftones als sinds release en het is geen toegankelijke plaat maar wel een groeier. Dit filmpje laat dat goed zien en horen:
Het is geen nummer waar het publiek en de band op los gaan maar het is goed en technisch prima uitgevoerd. Heerlijk stukje muziek, jammer dat ze met de volgende tour niet naar Nederland komen.
Een muntje voor Moondog Jr. vandaag. Voorloper van Zita Swoon. Maakten een fantastische plaat met de schitterende titel Everyday I Wear A Greasy Black Feather On My Hat.
Nog een muntje voor Sinead O'Connor's Nothing Compares 2 U geschreven door Prince in 1984.
Hij schreef het nummer voor de Amerikaanse band The Family (opgericht door Prince).
In 1990 werd de coverversie van Sinead O'Connor een wereldwijde nummer 1-hit.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.