The Jukebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Blijf ik even bij de zusjes hangen. CocoRosie nu, van hun fantastische derde plaat The Adventures Of Ghosthorse And Stillborn.


Over Van der Vaart?
 

DeftonesJP

New member
Nieuwe Deftones:


8 april het nieuwe album en dit belooft veel goeds!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Unregistere

Well-known member
Britpop uit Australi?. Kan dat? Ja, dat kan! Luister maar naar DMA's.


Zei daar iemand Oasis uit de tijd dat die band nog leuk was?
 

Unregistere

Well-known member
Omdat ik elders las dat de linkjes toch wel beluisterd worden, snel maar weer een muntje. Nu voor Dan Penn, de man die op de achtergrond veel soulklassiekers schreef en ze vaak introduceerde bij artiesten door ze zelf voor te zingen. Jaren later durfde hij het aan om zijn eigen nummers ook zelf op plaat te zetten. En dat was mooi, mensen!

 

Makanaky

Well-known member
Had ik net toch mooi James Carr met oa voornoemd nr op mn draaitafel liggen! Die hele Southern Soul is fantastisch, die Kent-boxsets hebben mij redelijk verslingerd gemaakt.
 

Makanaky

Well-known member
Schud ik m'n zakken leeg nu we toch bezig zijn, komt er me een dukaat van jewelste tevoorschijn, ook geschreven door een gerennomeerd songwriter:

 

Unregistere

Well-known member
Dat is ook een lekkere hoor, Makanaky!

Dan doneer ik vandaag voor de Zuid-Afrikaanse singer / songwriter Jeremy Loops, die met Trading Change een leuke zomerplaat heeft afgeleverd.


Met enige vertraging heeft dit ook Europa bereikt!
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag gewoon een muntje voor Nick Cave. En zijn Bad Seeds, niet te vergeten. Past wel op regenachtige dagen.


Donker en meeslepend.
 

Unregistere

Well-known member
Vanochtend in het kader van Record Store Day nog even bij mijn vaste platenzaak geweest om wat optredens te bekijken. Daar was ook AAPNOOTMIES bij. Een Haagse. Leuk, een beetje Aafke Romeijn / Roosbeef met Sigur R?s-invloeden.

Muntje voor haar dus.

 

Makanaky

Well-known member
Zondagochtend, clich?-ochtend: de ramen open en vers gebrande koffie icm Braziliaanse bossa smaakte nog nooit zo lekker:

 

leo1949

Well-known member
Een muntje voor Maria Fredriksson (Roxette) waarvan onlangs bekend geworden is dat ze weer een hersentumor heeft.

 
Laatst bewerkt:

DeftonesJP

New member
Ik luister de nieuwe plaat van Deftones als sinds release en het is geen toegankelijke plaat maar wel een groeier. Dit filmpje laat dat goed zien en horen:


Het is geen nummer waar het publiek en de band op los gaan maar het is goed en technisch prima uitgevoerd. Heerlijk stukje muziek, jammer dat ze met de volgende tour niet naar Nederland komen.
 

Unregistere

Well-known member
Een muntje voor Moondog Jr. vandaag. Voorloper van Zita Swoon. Maakten een fantastische plaat met de schitterende titel Everyday I Wear A Greasy Black Feather On My Hat.

 

Unregistere

Well-known member
Muntje van vandaag kan alleen maar voor Prince zijn :sad:


Weinig op YouTube natuurlijk, dus daarom dit bijzondere clipje met de Muppets.
 

leo1949

Well-known member
Nog een muntje voor Sinead O'Connor's Nothing Compares 2 U geschreven door Prince in 1984.
Hij schreef het nummer voor de Amerikaanse band The Family (opgericht door Prince).
In 1990 werd de coverversie van Sinead O'Connor een wereldwijde nummer 1-hit.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan