The Jukebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
Gisteren een korte rit met de spelersbus, dus de chauffeur riep ons om een kleinere fooi te geven. Muntje bespaard dus en dat kan wel in de jukebox.

De keuze valt op Pulp. Nummer van His 'n' Hers.

 

Unregistere

Well-known member
Savages heeft ook weer een nieuwe plaat. Bassiste Ayse Hassan, drumster Fay Milton, gitariste Gemma Thompson en zangeres Jehnny Beth gaan door waar de vorige plaat eindigde, namelijk als een mooie mix tussen Siouxsie And The Banshees en PJ Harvey.

Dus vandaag een muntje voor deze vier ruige dames:

 

Unregistere

Well-known member
Knallen met die munten. Vandaag goedkoop geparkeerd in Oud-Beijerland, dus een klein muntje over om een nummertje van de nieuwe Shearwater uit de jukebox te laten schallen:

 
G

Gast

Guest
Gooi alle albums van Swans in de blender. Add synthesizer. Population 1280.

 

Unregistere

Well-known member
Muntje in de speler voor een plaat die even afgestoft mag worden. In dit geval Paris van Sue Daniels. Plaat uit 2001 van een Belgische singer-songwriter. Hij vermomde zich altijd met een lange blonde pruik, dus het is volgens mij tot op de dag van vandaag nog onduidelijk wie nu eigenlijk Sue Daniels is / was. Zijn nummers waren eigenlijk vrij traditioneel opgebouwd. Man met gitaar en piano. Maar dan knalde hij er allerlei samples, drummachines en vervreemde bijgeluiden overheen. Fantastische plaat, dat zonder meer. Met negen nummers, waarvan de titel allemaal met een C begint.

Dat het mysterie maar een mysterie mag blijven. Paris is een hoogtepunt uit de Vlaamse pophistorie in mijn ogen, dus vandaag stof ik deze plaat af en draai een nummertje op de jukebox.

 

Unregistere

Well-known member
Tijd geen muntjes gedoneerd, maar nu weer wel. Voor The 13th Floor Elevators. Lekkere psychedelische garagerock uit de jaren zestig!

 

Unregistere

Well-known member
Rammen met die munten. Nu voor Joanna Newsom, de harpiste met de aparte stem. Op haar debuutplaat The Milk-eyed Mender staat dit nummer, getiteld Inflammatory Writ. Voor de verandering eens niet met harp. Hier heb je mijn munt. Geef me hoop, Joanna. Hoop totdat de morgen komt.

 

Unregistere

Well-known member
Muntjes, muntjes, muntjes in dat ding! Die jukebox staat maar stof te vangen in een hoekje van deze kantine. Zonde.

Klassiekertje van Buffalo Tom dus vandaag.

 

Unregistere

Well-known member
Zat ik vandaag in de auto en daar liep een moeder met twee vrolijke meisjes. Die keken heel nieuwsgierig. Deed me denken aan een nummer van Bright Eyes. Muntje voor hem vandaag dus!

 

Unregistere

Well-known member
Ik kwam vandaag nog een Belgische Frank tegen. Even geprobeerd of de jukebox hem pakt. En verdraaid, hij doet het... Wel alleen met Belgische artiesten, maar dat kan geregeld worden. Mitsoobishy Jacson bijvoorbeeld, een fantastische samenwerking tussen Mauro Pawlowski (o.a. Evil Superstars, dEUS, Hitsville Drunks), Peter Houben (o.a. Nemo, Benny Zen) en Pascal Deweze (o.a. Metal Molly, Sukilove, Chitlin' Fooks). De plaat Boys Together Out Rageously uit 1999 staat eigenlijk vol met alleen maar knallers. Vind ik dan.

 

Makanaky

Well-known member
Mijn dukaten gaan naar Portugese (!) vintage soul. Na het eeuwige bombardement der tristesse van Amalia en de haren wel zo verfrissend. Volgend jaar is Portugal themaland op Eurosonic, dikke kans dat ik Marta daar treffen zal. Heerlijke begeleiding ook. Move over Sharon en Dap-Kings! ;-)

 

Unregistere

Well-known member
Kijk, de jukebox wordt eindelijk weer eens flink aangeslingerd! :duim:

Vandaag een muntje voor een nummer van eigen bodem.


Afkomstig van een van de beste Nederlandse platen ooit, als je het mij vraagt.
 

Unregistere

Well-known member
Ik gooi er nog een muntje in, zo aan het einde van het weekend en met de nieuwe werkweek op komst. Een nummertje van The Pixies, van het album Doolittle.

 

Unregistere

Well-known member
Funs Cool, zo heet het album dat The Prettiots ondanks uitbrachten. Dit zijn twee dames, genaamd Kay Kasparhauser en Luli Landolfi. Ze brengen in iets meer dan een half uur twaalf bij vlagen lekker rammelende popliedjes. Ukelele erbij, grappige teksten en referenties als Moldy Peaches, Blondie en Magnapop.

Kortom, mijn muntje gaat naar deze jonge vrouwen!

 

Unregistere

Well-known member
En ook singer-songwriter Aafke Romeijn heeft een nieuwe plaat uit. Staan weer genoeg mooie en leuke nummers op. De plaat heet Je Doet Je Best Maar en Aafke heeft haar best gedaan. Muntje voor haar!

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan