The Jukebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unregistere

Well-known member
David Bowie verbleef ook een deel van zijn leven in Berlijn, waar hij een aantal prima platen maakte. En Berlijn, dat is direct de brug naar Berlin. Een legendarisch album van Lou Reed. Net als Bowie een overleden grootheid uit de pophistorie. Vandaag dus een muntje voor een nummer van dit album van Reed:

 

Unregistere

Well-known member
Nog maar eens een muntje doneren in het weekend. Zag net een agent rijden op een mountain bike. Dat deed me denken aan The Police. Dus een nummertje van deze band:

 

Unregistere

Well-known member
Nou, hup, nog een muntje in die jukebox. Wat maakt het ook uit, we gaan er als het goed is deze maand netto allemaal iets op vooruit!

Marble Sounds deze keer. Een Belgische band rond Pieter Van Dessel. Bij tijd en wijle lekker eigenzinnig, zoals het Belgische artiesten betaamt. Gewoon leuk.

 
G

Gast

Guest
Even een flink ondergewaardeerde Belgische band promoten. Dat is zeker een muntje waard.

 

Unregistere

Well-known member
Nog een muntje voor een plaat die eind vorig jaar verscheen en die ik pas net na de jaarwisseling heb ontdekt. Te laat voor de jaarlijst 2015 dus, maar hij had zeker een plekje verdiend. Ik heb het over de titelloze plaat van Evangelist. Zit een verhaal achter. Dit is Gavin Clark, oud-bandlid van UNKLE. Hij overleed vorig jaar, waarna zijn muzikale vrienden van Toydrum toch besloten het album af te ronden. Gelukkig, want het is een prachtige plaat. Beetje Nick Cave-achtig bij vlagen, vooral qua sfeer. Het thema is de opkomst en aftocht van een priester.

 

Shayman

New member
Deze werd vanavond voor mij gedraaid.
En terecht.
Je hebt de geestelijke rekbaarheid van een betonnen trottoirband? Wel een heerlijk nummer natuurlijk.

Oh ja als PS: Ik heb heel wat in te halen hier maar ik heb veel te veel wat ik al langs zie vliegen wat ik ook leuk vind.
 

Makanaky

Well-known member
Laatste loot uit de Maraqopa-trilogie van deze toch wel ondergewaardeerde zanger. 7 april in Nijmegen, veel zin in. Tevens kandidaat voor hoes van het jaar:

 

Maasveld

Well-known member
Ik geniet graag van de muntjes van anderen, maar voor deze ene keer wil ik er zelf eentje ingooien. Speciaal voor mijn vader, een nummer van de band waar hij zo'n 27 jaar lang nauw bij betrokken is geweest. Het nummer is al bijna 25 jaar oud, maar nu hij er niet meer is lijkt het wel speciaal voor hem geschreven. Elk woord is opeens heel herkenbaar. Ontzettend apart:

 

Unregistere

Well-known member
Het muntje van de zondag gaat naar Julien Baker. Vorig jaar kwam deze jongedame uit Memphis - ze telt pas twintig lentes - met een indringende soloplaat, Sprained Ankle. Helaas net te laat voor mijn jaarlijst, volgens mij ook niet eens uitgebracht in ons land. Dat is wel erg jammer. Liefhebbers van Sharon Van Etten moeten er zeker eens naar luisteren. Prachtig!

 

Unregistere

Well-known member
En de midweekse munt gaat naar.... Pedro Beense! Op het album De Jeugd Vertegenwoordigd, een leuke tributeplaat voor De Jeugd Van Tegenwoordig, brengt volkszanger Peter Beense een vrolijke feestversie van Get Spanish. Grappig gedaan en het bewijst dat de songs van De Jeugd ook met een andere muzikale omlijsting prima blijven staan.

 

DeftonesJP

New member
Pedro Beense inderdaad, zo slecht dat het goed wordt. Ik heb eigenlijk meer met die mixtape van Faberyayo maar sommige JVT nummers kunnen me best bekoren, zeker dit soort culthits!
 
G

Gast

Guest
Pedro Beense, toch wel een minuutje volgehouden. Nieuwe rap dan maar:

 

Makanaky

Well-known member

Verbijsterend goed optreden vorige week. Ben een 'instant-superfan' geworden. De zij-projecten van Bert Dockx zijn ook zeer de moeite waard: kaal en in het Nedervlaams met Strand en instrumentaal gefreak met Dans Dans.
 

Unregistere

Well-known member
M?ntchen!!! Deze keer voor Will Toledo, die zich bedient van de artiestennaam Car Seat Headrest. Eind vorig jaar kwam Teens Of Style uit, een album waarop hij eerder werk verzamelde. Dit jaar komt er als het goed is een plaat met alleen maar nieuw werk. Daar kijk ik naar uit, want wat is deze 'verzamelaar' goed zeg!

 

Unregistere

Well-known member
Het muntje van vandaag is voor Grimes. Mag wel, want ze maakte op de valreep van 2015 nog een fantastische plaat.

 
G

Gast

Guest
Ik heb niet zo heel veel met Low, maar in de Retribution Gospel Choir rol wel. Vooral als de 20+ minuten werkjes gaan maken.


 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan