The Jukebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shayman

New member
Lekker nummer inderdaad maar geen onbekende namen dit keer; ik kende ze een beetje vanwege een samenwerking met Ti?sto een jaar of wat terug.
 

Unregistere

Well-known member
Lekker nummer inderdaad maar geen onbekende namen dit keer; ik kende ze een beetje vanwege een samenwerking met Ti?sto een jaar of wat terug.

Oh ja, dat hebben ze ook nog gedaan toen. Was ik weer vergeten.

Vandaag een muntje voor Ron Sexsmith. Prima singer / songwriter, heeft al een hele rij prima platen gemaakt, maar is nog te onbekend naar mijn smaak. Onder andere muzikanten heel populair en hij zou ook best een groter publiek kunnen aanspreken. Dit nummer komt van Other Songs, zijn album uit 1997.

 

Unregistere

Well-known member
"Geef ze muntjes," zei Sint tegen zijn Piet.
"Echte of van chocola, dat hindert niet!"

En die muntjes mikken we natuurlijk in de jukebox. Nu voor een krakertje van 16 Horsepower. Lekker op vrijdagmiddag.

 

Unregistere

Well-known member
Arbeid Adelt! heeft een nieuwe plaat gemaakt. Leuk hoor. Eerder leek het klaar na de geweldige driedubbelaar waarop zo'n beetje al hun werk verzameld werd, maar dan ineens...


Is er tegenwoordig nog iemand communist? Muntje voor Vanthilt en kornuiten!
 

Unregistere

Well-known member
Een muntje voor The Bees? Ja, dat kan ?n mag. Altijd. ALTIJD! Van hun heerlijke plaat Free The Bees uit 2004:

 

Shayman

New member
Een Vlaamse kennis bleef deze gast pushen dus toch maar even een kwartje eraan wagen, is een maat van hem en ik vind het stiekem wel leuk:

 

Unregistere

Well-known member
En in afwachting van het antwoord doneer ik direct maar weer een muntje. Aan Stevie Wonder. Van zijn album Songs In The Key Of Life. Misschien niet het bekendste nummer van die plaat, daarom juist deze:

 

Unregistere

Well-known member
Counting Crows. Echt een jaren negentig gitaarpopband uit de Verenigde Staten waar er veel van waren. Zij wisten zich wat mij betreft te onderscheiden door de emotionele voordracht van frontman Adam Duritz, die de muziek meer karakter gaf dan bij diverse andere genregenoten. Eerste drie platen blijf ik ook nog altijd met plezier beluisteren, vooral de eerste. Daarna werd het steeds minder, maar goed, dat is de mannen vergeven. Muntje voor een nummer van August And Everything After:

 

Makanaky

Well-known member
December en melancholie, ze gaan goed samen: point despair voor sommigen, Dubai (zie clip) voor anderen.

 

Unregistere

Well-known member
Ach, als ik dan toch al mijn in november verdiende muntjes in de jukebox gooi, dan ook maar ??n besteden aan Portishead. Van Dummy, mijn favoriete album van deze dromerige band.

 

inhethoekje

Active member
Muntjes voor The Stone Roses, altijd goed.

Muntje voor een muzikant die ik regelmatig , met de koptelefoon op een peuk en een goed glas bier of whisky beluister;

 

Unregistere

Well-known member
Dan gooi ik er een muntje in voor The Fiery Furnaces. Altijd leuk. Er gebeurt van alles in die nummers van ze. Dit nummer is een mooi voorbeeld:

 

Unregistere

Well-known member
Maintenant een muntje voor een Belgische artiest. Een Waal. David Bartholom?, ook wel bekend als Sharko. Zijn album Meeuws luister ik altijd weer met veel plezier, maar echt bekend is die plaat niet. Totaal niet zelfs. Dus een beetje promotie voor Sharko kan geen kwaad!

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan