Terrorisme

Janssen

Well-known member
Hoogstaand artikel.

Wist je dat de kans op overlijden in een vliegtuig tegenwoordig veel groter is dan 200 jaar geleden?
 

zwammy

Well-known member
Er gaan gelukkig ook steeds minder mensen dood aan de Pest. Eigenlijk leven we in de goude tijd.

Die schietpartij in Alphen was een Amokmaker?
 

Batigoal

Well-known member
Dat het een dooddoener van jewelste is dat er weinig mensen dood gaan aan terrorisme.

Ligt er maar net aan wat het referentiekader is. Het is een spannende tijd wereldwijd, maar wat is er in Nederland nou eigenlijk aan de hand? Al jaren substantieel dreigingsniveau. Tja, die krijgt ooit gelijk, maar vooralsnog is er vooral stemmingmakerij van de media.
 

U.G.

Well-known member
Ligt er maar net aan wat het referentiekader is. Het is een spannende tijd wereldwijd, maar wat is er in Nederland nou eigenlijk aan de hand? Al jaren substantieel dreigingsniveau. Tja, die krijgt ooit gelijk, maar vooralsnog is er vooral stemmingmakerij van de media.

Nada en nakko ! Een aanslag in Brussel dekt qua toerisme en angstzaaierij heel de Benelux wel in, Nederland is op zich blijkbaar gewoon niet interessant genoeg voor de IS e.d. Toch lijken de media nu wel wat op eigen bodem te willen zien gebeuren lijkt het wel.

Ik ga zo een klein weekendje Brussel doen btw...they better not !
 

Batigoal

Well-known member
Nada en nakko ! Een aanslag in Brussel dekt qua toerisme en angstzaaierij heel de Benelux wel in, Nederland is op zich blijkbaar gewoon niet interessant genoeg voor de IS e.d. Toch lijken de media nu wel wat op eigen bodem te willen zien gebeuren lijkt het wel.

Ik ga zo een klein weekendje Brussel doen btw...they better not !

Dat is ook wat ik weleens proef. Alsof men erop zit te wachten om dan 'zie je wel!' te kunnen roepen. Ik denk dat je over een periode van de afgelopen zeg 5 jaar tot en met de komende 5 jaar als Nederland best een keer aan de beurt komt. Maar het is niet te vergelijken (gelukkig) met Frankrijk of nu Duitsland.
 

U.G.

Well-known member
Dat is ook wat ik weleens proef. Alsof men erop zit te wachten om dan 'zie je wel!' te kunnen roepen. Ik denk dat je over een periode van de afgelopen zeg 5 jaar tot en met de komende 5 jaar als Nederland best een keer aan de beurt komt. Maar het is niet te vergelijken (gelukkig) met Frankrijk of nu Duitsland.

Nee hoor, zolang ik hier woon gebeurt er niks ! Ik woon in R'dam, stel je voor, een master-aanslag in de havens of de maasvlakte destabiliseert direct het Ruhr-gebied, het hart van de Europese industrie?n. Maar nee.

Serieuzere toon ; ik heb het gevoel dat met het guerilla stad voor stad ?n delokalisatie weleens wat langer kan gaan duren voordat de IS volledig neergaat dan wat de Yanks nu beweren, pas echt tegen het bittere eind gaan we zien hoe groot dat monstertje ?cht is....als alles dan een doelwit kan zijn.
 

JMD

Well-known member
Dat is ook wat ik weleens proef. Alsof men erop zit te wachten om dan 'zie je wel!' te kunnen roepen. Ik denk dat je over een periode van de afgelopen zeg 5 jaar tot en met de komende 5 jaar als Nederland best een keer aan de beurt komt.
Dat gevoel heb ik al sinds de aanslagen in New York...
 

De Wolf

Well-known member
Dat is ook wat ik weleens proef. Alsof men erop zit te wachten om dan 'zie je wel!' te kunnen roepen. Ik denk dat je over een periode van de afgelopen zeg 5 jaar tot en met de komende 5 jaar als Nederland best een keer aan de beurt komt. Maar het is niet te vergelijken (gelukkig) met Frankrijk of nu Duitsland.

Moord op Theo van Gogh mag je ook tot moslimterrorisme rekenen.
 
Bovenaan