Terrorisme

U.G.

Well-known member
Moord op Theo van Gogh mag je ook tot moslimterrorisme rekenen.

E?n burger, twaalf jaar geleden. Altijd wel ??n teveel natuurlijk. Dan vind ik de jaarlijkse tientallen doden aan eer- of bloedwraak veel markanter, hoewel dat weer niet zozeer moslim is gerelateerd.
 

zwammy

Well-known member
Ligt er maar net aan wat het referentiekader is. Het is een spannende tijd wereldwijd, maar wat is er in Nederland nou eigenlijk aan de hand? Al jaren substantieel dreigingsniveau. Tja, die krijgt ooit gelijk, maar vooralsnog is er vooral stemmingmakerij van de media.

Ben ik het mee eens. Maar mensen zijn nu eenmaal banger voor een terroristische aanval dan voor een auto ongeluk. Dan kun je wel met allerlei zeveronderzoeken aankomen maar het beeld van een ontploffend theater blijft nu eenmaal wat langer bij. In Nederland zal niet snel iets gebeuren. Misschien op koningsdag maar voor de rest zal het meevallen.
 

gevegt

Well-known member
Op Koninginnedag hebben we al eens een aanslag gehad. Liever zie ik dan wat originelers.
 
?

?uti

Guest
Ben ik het mee eens. Maar mensen zijn nu eenmaal banger voor een terroristische aanval dan voor een auto ongeluk. Dan kun je wel met allerlei zeveronderzoeken aankomen maar het beeld van een ontploffend theater blijft nu eenmaal wat langer bij. In Nederland zal niet snel iets gebeuren. Misschien op koningsdag maar voor de rest zal het meevallen.

Hoe kom je bij die onzin? De kans dat hier in de komende weken/maanden iets groots gaat gebeuren is zeer re?el.
Wat overigens niet betekent dat men zich moet laten bang praten
 

gevegt

Well-known member
Žuti;184552 zei:
Hoe kom je bij die onzin? De kans dat hier in de komende weken/maanden iets groots gaat gebeuren is zeer re?el.
Wat overigens niet betekent dat men zich moet laten bang praten

Hoe kom je aan die onzin?
 

Jozsef

New member
Snap ik ook niet, Zuti. Het waren toch allemaal hoog-opgeleiden die aan de poort stonden? Wie verwacht nou dat daar IS-strijders tussen zaten?
 

zwammy

Well-known member
Hoe kom je bij die onzin? De kans dat hier in de komende weken/maanden iets groots gaat gebeuren is zeer re?el.
Wat overigens niet betekent dat men zich moet laten bang praten

Waarom zou Nederland aangevallen worden? Hier heb je nog niet zon verneukte steden en buurten als in Belgie en Frankrijk. Nederland heeft net zoveel kans als een Ierland Schotland of Denemarken. Wij zijn geen prioriteit voor die mafkezen.
 

JMD

Well-known member
Ga eens op bezoek bij een zielenknijper. Dat lucht vast op.

Mijn tekst kan je op 2 manieren lezen (zie ik nu): ik bedoelde niet dat ik sinds 2001 bang ben. Ik bedoelde dat dat gevoel wat Batigoal heeft (dat men in NL lijkt te 'wachten' op een aanslag om 'zie je wel' te kunnen roepen) dat heb ik ook. Ik ben totaal niet bang voor terrorisme. Ga dit najaar of komend voorjaar naw naar Nice...
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ben ik het mee eens. Maar mensen zijn nu eenmaal banger voor een terroristische aanval dan voor een auto ongeluk. Dan kun je wel met allerlei zeveronderzoeken aankomen maar het beeld van een ontploffend theater blijft nu eenmaal wat langer bij. In Nederland zal niet snel iets gebeuren. Misschien op koningsdag maar voor de rest zal het meevallen.

Eens. Maar goed, dat is ook hetzelfde dat mensen niet durven vliegen als ze een vliegtuig hebben zien neerstorten op TV. Dan kan je 100x tegen ze zeggen dat vliegen veiliger is dan autorijden, maar dat soort dingen maakt grote indruk.
 

de waan

Well-known member
Heeft iets met de werking van de hersenen te maken en hoe die gevaar inschatten. Of zoiets. Las ik van de week ergens.
 
Bovenaan