Terrorisme

Mario

Well-known member
hqdefault.jpg
 

Ceephax

New member
Wir schaffen das

Ze heeft er natuurlijk niets mee opgelost maar nu weten we tenminste wel hoe dat in Europa voelt om in een onveilig land als Syrie of Irak te leven. De oorlog aldaar gaat mede dankzij Merkels lakse vluchtelingenbeleid hier in Europa uitgevochten worden aangezien de IS steeds verder terrein verliest in het midden oosten, (terugkerende) strijders zullen zich op het laatst als een soort wanhoopspoging gaan verspreiden door Europa met het doel om zoveel mogelijk dood en verderf te zaaien. Deze bijna dagelijkse aanslagen zijn helaas pas het begin. Ondanks dat slechts 22 % van de PvdA'ers komend jaar een aanslag in Nederland verwacht, ben ik zelf wat minder naief en verwacht ik dat het niet al te lang meer gaat duren.
 

Ceephax

New member
Zoals ik al zei, juich maar niet te vroeg, we hebben pas het voorproefje gehad, wacht maar totdat die 40.000 zelfmoord terroristen zich door heel Europa hebben verspreid.
 

Marinos

Well-known member
Iemand hier bekend met het 7 stappen plan naar het Kalifaat? Stap 6 is momenteel in volle gang geloof ik.
 

DeftonesJP

New member
Ze heeft er natuurlijk niets mee opgelost maar nu weten we tenminste wel hoe dat in Europa voelt om in een onveilig land als Syrie of Irak te leven. De oorlog aldaar gaat mede dankzij Merkels lakse vluchtelingenbeleid hier in Europa uitgevochten worden aangezien de IS steeds verder terrein verliest in het midden oosten, (terugkerende) strijders zullen zich op het laatst als een soort wanhoopspoging gaan verspreiden door Europa met het doel om zoveel mogelijk dood en verderf te zaaien. Deze bijna dagelijkse aanslagen zijn helaas pas het begin. Ondanks dat slechts 22 % van de PvdA'ers komend jaar een aanslag in Nederland verwacht, ben ik zelf wat minder naief en verwacht ik dat het niet al te lang meer gaat duren.

Wat een angst, dit vind je omdat de IS de daden van iedere gek opeist? Door die paar aanslagen geven we in een rap tempo onze rechten af, dat is iets wat me meer zorgen baart. Een jaar of tien geleden zaten we gefascineerd naar 'das Leben der anderen' te kijken, nu zitten we er zelf in. We bewapenen de politie in een rap tempo terwijl ze hun macht vrij regelmatig misbruiken (daar weten wij supporters alles van). Volgens mij is IS vooral het excuus om onze rechten in te dammen. Als IS echt zo'n dreiging is dan hadden 'we' het toch al lang opgelost of niet?
 

De Wolf

Well-known member
Europa veroveren zal IS niet lukken, wel om Europa op onkosten te jagen door meer beveiliging en toeristen die wegblijven.
 

Ska P 187

Well-known member
http://www.spiegel.de/international/the-future-of-terrorism-what-al-qaida-really-wants-a-369448.html

Nog niet helemaal bij Stap 6 dus. Verhaal dateert dus uit 2002. Ik heb het boekje onlangs besteld, ben wel benieuwd.

Jaja ze weten het leuk te brengen, maar voorlopig staat dat kalifaat op instorten. Wat er nu gebeurt zijn wanhoopsoffensieven van een kat in het nauw. Bovendien heeft al qaida of hoe heten ze weinig meer te maken met IS, ze vechten zelfs tegen elkaar. Lekker masterplan heb je dan. ook is Isra?l ook niet ge?soleerd en zeker niet zwak. Hebben de banden gewoon weer aangehaald met Turkije.
 

Batigoal

Well-known member
Jaja ze weten het leuk te brengen, maar voorlopig staat dat kalifaat op instorten. Wat er nu gebeurt zijn wanhoopsoffensieven van een kat in het nauw. Bovendien heeft al qaida of hoe heten ze weinig meer te maken met IS, ze vechten zelfs tegen elkaar. Lekker masterplan heb je dan. ook is Isra?l ook niet ge?soleerd en zeker niet zwak. Hebben de banden gewoon weer aangehaald met Turkije.

Ja, dan komt het volgende probleem dus:

FBI-directeur James Comey verwacht dat honderden geradicaliseerde terroristen naar westerse landen zullen trekken zodra Islamitische Staat is verslagen.
Die voorspelling deed hij op een conferentie over internetveiligheid in New York. Comey sprak van een "ongekende uittocht van terroristen uit Syri?".

"De militaire coalitie zal IS verslaan, maar het gevolg daarvan zal zijn dat honderden extreem gevaarlijke mensen vluchten. Vooral naar West-Europa, maar ze zullen ook in Amerika uitkomen", stelde Comey. "Niet alle moordenaars van IS zullen op het slagveld omkomen."

De baas van de Amerikaanse federale recherche vergeleek de situatie met die van al-Qaida in Afghanistan. "Veel terroristen zijn gevlucht uit Afghanistan. Met IS moeten we dat aantal met tien of meer vermenigvuldigen."

De recente aanslagen in Parijs en Brussel zijn volgens Comey dan ook maar het begin van IS-terreur in Europa.
 

zwammy

Well-known member
Dat kan niet want alle terroristen worden gescreend bij de grens. Dat heeft onze premier zelf gezegd.
 

gevegt

Well-known member
Dat er meer aanslagen komen als IS over is, is toch al jaren bekend? Ze zitten nu al redelijk in hun laatste fase.
 
Bovenaan