Tennis

JMD

Well-known member
Nadal door naar de 1/4 finale. Zverev staat 0-2 achter in sets tegen Sinner.... Nadal gaat dus naw geen enkele geplaatste speler tegenkomen tot de 1/2 finale...
 

JMD

Well-known member
Nog maar weer een verrassing: Podoroska verslaat Svitolina. Dus een qualifier in de 1/2 finale (voor het eerst op een GS sinds 1999). En als Trevisan later vandaag wint, dan hebben we dus een 1/2 finale tussen 2 qualifiers.
 

Friesland

Well-known member
De ongeplaatste Poolse Iga Świątek (Sjfjomtek) heeft Roland Garros gewonnen. In de finale won ze van de als vierde geplaatste Kenin, nadat ze eerder in het toernooi al won van Vondrousova, Bouchard en Halep
 

JMD

Well-known member
Australian Open staat voor januari op losse schroeven, er is nog steeds onduidelijkheid over buitenlandse spelers wanneer die het land in mogen. Dat zou niet voor 1-1-2021 mogen plus dan nog quarantaine (tijdens die quarantaine zou dan niet getraind mogen worden), en de Aus Open begint op 18januari.

Het probleem voor het toernooi is dat ze niet verzekerd zijn tegen een pandemie (itt Wimbledon) en het toernooi moet dus worden gehouden, anders heeft de organisatie een financieel probleem.

Het juniorentoernooi is sowieso al uitgesteld, simpelweg omdat de organisatie niet zoveel mensen (en doen altijd ruim meer dan 100 junioren mee plus natuurlijk coaches/ouders die begeleiden) tegelijk op het park kan 'handelen'.

Men zou het toernooi willen verplaatsen naar maart/april.
 

JMD

Well-known member
De Australian Open begint 8februari. Zeer slecht nieuws voor het ABN AMRO-toernooi dus, dat wordt rond dezelde tijd gespeeld.
 

JMD

Well-known member
Kwalificatie Australian Open gaat gehouden worden in Dubai. Dat wordt halverwege januari gehouden, daarna gaan de spelers dan door naar Australië waar ze in quarantaine kunnen.
 

JMD

Well-known member
De Australian Open gaat definitief gehouden worden van 8 t/m 21 februari.
Dit betekent dat er een streep gaat door het ABN AMRO toernooi, er wordt naar een vervangende plek op de kalender gezocht, maar ik vraag me echt af wanneer dat zou kunnen zijn. Zal pas najaar zijn dan, maar ook dat zit bomvol.
 

JMD

Well-known member
Toch nog een plekkie gevonden zijn voor het ABN AMRO WTT, 1 t/m 7 maart.
De ruimte is er tevens omdat Indian Wells niet doorgaat (dat toernooi is meestal de eerste helft van maart), 'Key Biscane' (het toernooi van de 2e helft van maart) schijnt ook op losse schroeven te staan.
 

JMD

Well-known member

Ongeveer 60 tennissers op weg naar Melbourne moeten nu 2 weken totaal in quarantaine omdat 2 mensen op hun vlucht naar Melbourne positief getest hebben op corona. Er was al sprake van dat de tennissers in quarantaine moesten, maar dan mochten ze elke dag nog wel een paar uur (onder strikte voorwaarden) trainen. Dat mag nu ook niet meer... Dus nu 2 weken in quarantaine voor hen, dan 1 week om te trainen enz en dan daarna GS spelen (en de heren zelfs best-of-5). Ik wens ze veel succes...
 

JMD

Well-known member

Mooi lesje in nederigheid.
Jep. Eens.
"Ik heb nog nooit mijn haar gewassen", mijn hemel wat voor prinses ben je dan je leven lang geweest. "Ik heb nog nooit op hetzelfde toilet als mijn vriend gezeten", mijn hemel op wat voor hotelkamers zit je dan normaal gesproken met hem...

Ik vind de klacht over die muis op de kamer overigens wel terecht, dat kan gewoon niet.

Over de dames maak ik me overigens niet zoveel zorgen, hun schema op een GS is relaxter dan bij een gewoon toernooi (om de 2 dagen 1 partij, waar het normaal elke dag is), maar maak me wel zorgen om de heren. Best-of-fives spelen binnen een week na 14 dagen niet echt getraind te hebben is echt ondoenlijk. 1x kan nog, maar niet om de dag...
 
Bovenaan