Ze hebben wat mij betreft het toernooi volledig om zeep geholpen met deze opzet.
Ze hebben wat mij betreft het toernooi volledig om zeep geholpen met deze opzet.
Ik begin dus niet de enige die dat vindt...Volledig mee eens, vroeger keek je naar een heel DC-weekend tegen één land, nu is het een niemendalletje.
Australië.Nederland in november overigens tegen Australië of Duitsland
Nee, maar dat komt ook omdat veel mensen het oude systeem kennen omdat Nederland toen ook in dat systeem altijd speelde door op een van de hoogste niveau's te spelen (wereldgroep). Zat je niet in de wereldgroep, maar in de regionale groepen, speelde je altijd al een week in zo'n poule. Net als bij de vrouwen overigens zat Nederland jaar of 15 geleden standaard elk jaar in zo'n regionale groep. Kortom, het is dus niet compleet nieuw bedacht.Is er iemand te vinden die dit beter vindt?
Deze opzet hebben we in het (recente) verleden ook niet gehad, dat je in een week de regionale groepen er doorheen werkte. In 2010 en 2011 toen Nederland in de Europa/afrika groep speelde waren er ook gewoon wedstirjden in maart, juli en september. De vroegere opzet leende zich ook helemaal niet voor alle poulewedstrijden in een week afwerken, omdat je best of 5 sets speelde elke partij.Nee, maar dat komt ook omdat veel mensen het oude systeem kennen omdat Nederland toen ook in dat systeem altijd speelde door op een van de hoogste niveau's te spelen (wereldgroep). Zat je niet in de wereldgroep, maar in de regionale groepen, speelde je altijd al een week in zo'n poule. Net als bij de vrouwen overigens zat Nederland jaar of 15 geleden standaard elk jaar in zo'n regionale groep. Kortom, het is dus niet compleet nieuw bedacht.
Nederland zat dan wel altijd in de hoogste divisie van de Europa/Afrika groep, de lagere divisies hadden wel altijd die opzetten met groepen.Deze opzet hebben we in het (recente) verleden ook niet gehad, dat je in een week de regionale groepen er doorheen werkte. In 2010 en 2011 toen Nederland in de Europa/afrika groep speelde waren er ook gewoon wedstirjden in maart, juli en september. De vroegere opzet leende zich ook helemaal niet voor alle poulewedstrijden in een week afwerken, omdat je best of 5 sets speelde elke partij.
Ik zou het eerder zo formuleren: De Davis Cup is afgeschaft. Er komt een toernooi voor in de plaats waaraan dezelfde naam, dezelfde beker en dezelfde erelijst wordt gehangen, maar verder heeft het weinig met de "oude" Davis Cup te maken.