Tennis

gevegt

Well-known member
Wel opvallend dat Djokovic de Australië open wel met een scheurtje in een buikspier kan winnen.
 

BlauwVinger

Well-known member
De toeschouwers op het centre court van Wimbledon is aanstaande zondag een loyaliteitsspagaat bespaard gebleven en mag het controversiële 'enfant terrible' Nick Kyrgios de honneurs van publiekslieveling waarnemen tegen de vermaledijde Novak Djokovich.
 

Mommiej

Well-known member
Zoals verwacht Diede de Groot weer titel gewonnen op Wimbledon in enkelspel. Stuk onverwachter is de winst van Rose Marie Nijkamp samen met de Keniaanse Okutoyi in het dubbelspel bij de junioren.

Morgen nog 3 finales met Nederlandse inbreng: De Groot/Van Koot, Schroder/Vink en Vink in enkelspel tegen waarschijnlijk Schroder, waarmee NL dan sowieso nog 3e titel pakt.
 

erka

Well-known member
Ons Jabeur is sterker dan Rybakina, ze staat voor en gaat denk ik wel winnen. Dat zou toch wat zijn, een vrouw uit een Arabisch land (Tunesië) die een grandslam toernooi wint. Geen verrassing overigens want ze staat 2e op de wereldranglijst.
 

erka

Well-known member
Het blijft damestennis, Rybakina wint de 2e set en breakt direct in de 3e.
Aan het net is Rybakina trouwens net een gehandicapte sportvisser.
 

JMD

Well-known member
Serena Williams stopt na de US Open. Kwam tot 23 GS-titels en haalt dus net het record van Margaret Court niet (want ik zie haar de US Open niet winnen).
Nadat ze in 2017 de Australian Open won (wat haar 23e was) leek het winnen van de 24e een kwestie van tijd (de laatste 10GS leverden toen 6 zeges, 2 verloren finales en 2 halve finales op), maar daarna was ze 1 jaar afwezig (zwanger) en daarna kostte het haar meer moeite (alhoewel ze nog wel 2 jaar op rij de finale haalde van zowel Wimbledon als de US Open), echter werd ze ook 7x voor de kwartfinale uitgeschakeld (en als je dan bedenkt dat ze tot 2017 maar 19x de kwartfinale niet haalde) geeft dat wel wat aan.

Een van de beste tennissters aller tijden gaat stoppen. Venus is ouder en gaat nog door, maar ook daar is de vraag hoe lang nog.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De US Open gaat vandaag beginnen. En Tim van Rijthoven komt direct al in actie als eerste partij op baan 6 tegen de Chinees Zhang. Live te zien op Eurosport. Later vanavond komen ook Van de Zandschulp en Rus in actie.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat valt even tegen. Van Rijthoven staat een set en een break achter tegen een kerel die lager op de wereldranglijst staat dan hij.
 

Reinoud

Well-known member
Die Zhang staat ze anders aardig weg te timmeren. Niveau bij de mannen is gewoon erg hoog/breed. Ranglijst zegt zeker niet alles, maar je verwacht er zeker meer van.
 

Reinoud

Well-known member
Na een stuk of negen matchpoints pakt Van Rijthoven iet wat gelukkig de derde set en komt in set vier direct een break voor. Zou mijn geld op Tim zetten nu.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Na een stuk of negen matchpoints pakt Van Rijthoven iet wat gelukkig de derde set en komt in set vier direct een break voor. Zou mijn geld op Tim zetten nu.
Oh, die zag ik niet meer aankomen! Toch maar weer even opzetten dan.
 

JMD

Well-known member
Als Vd Zandschulp zijn 1e ronde wint, wacht in de 2e ronde niet Wawrinka, maar de lucky loser Moutet, die bij 2-0 voor in sets door ging omdat Wawrinka op moest geven
 
Bovenaan