Tennis

Joost

Well-known member
Hij lijkt weer verplaatst en nu op baan 17 gespeeld te worden.
En dan zou het nu ook moeten beginnen.
 

JMD

Well-known member
In het onderste kwart bij de heren is nog maar 1 geplaatste speler over... 5 geplaatste spelers uit dat kwart vlogen er vandaag uit, onder wie Ruud (2), Fritz (8) en Zverev (12)
 

JMD

Well-known member
Het is ondertussen 3.21 in Melbourne en Murray en Kokkinakis zijn nog steeds bezig... De Australiër had in de 3e set een kans op winst, maar verloor de set, en ook de 4e. Nu 2-3 in de 5e...
 

JMD

Well-known member
De heren gaan de 5,5 uur halen, nu al 5.21 bezig, de langste partij van Murray ooit... En het loopt tegen vieren in de Australische nacht.

Echt knap overigens van Murray, die speelde van de week ook al een lange partij, had verwacht dat hij daar flink last van zou hebben, zijn lichaam is niet meer in allerbeste staat, maar houdt het nu al 5 sets vol.
 

JMD

Well-known member
Eigenlijk best achterlijke tijden...
Jep. Maar standaard in Melbourne. Ze beginnen daar om 11.00 in de ochtend met de dagsessie op de grote banen, 3 partijen (2 dames en 1 heren). Om 19.00 begint dan de avondsessie. In dit geval liep de dagsessie al uit en begonnen ze pas rond 20.00 met de avondsessie (want publiek moet er uit en er in), de damespartij duurde vervolgens 2 uur, en de heren begonnen dus niet voor tienen aan de partij...
In zo'n avondsessie wordt altijd 1 dames- en 1 herenpartij gepland, dus nachtwerk is bijna standaard want als je al een 2- en een 4-uur partij hebt zit je al in de nacht (want 19.00 start betekent (warmup ed) eigenlijk 19.15 en tussen 2 partijen zit vaak op die banen ook wel 20-25 minuten)...

Vraag me ook af of het publiek hierop zit te wachten, ik zie geen beelden, heb geen idee of er (ondanks dat er een Australiër meedoet) nog wat volk zit, maar tegen vieren, daar zullen dan weinig mensen zitten die morgen moeten werken...

Murray breakt nu en gaat serveren voor de wedstrijd. Als hij de game verliest is het 6-6 en super tiebreak. Dus om 4.02 is het eind in zicht.
 

JMD

Well-known member
Het record gaan ze overigens niet halen, want de laatste finish was 4.30... Die partij begon overigens iets voor middernacht, dus was 'maar' 4,5 uur...
 

JMD

Well-known member
Je zou als spelers vakbond hier wel tegenin mogen gaan.
Er is volgens mij wel weerstand tegen, maar 'money talks' in deze.

Op Roland Garros doen ze altijd maar 1 partij in de avond, vanaf 20.30, en Wimbledon heeft natuurlijk de curfew om 23.00 lokale tijd, dus daar valt het wel mee. En op de US Open kan ik me ook weinig van dit soort extreem late sessies herinneren, het is volgens mij echt alleen in Australië dat dit speelt...

Maar verder mee eens hoor. Om 4.05 de baan af, persconferentie*, coolingdown etc, bijeten enz... Hij ligt niet voor 8.00 lokale tijd op bed denk ik, en dan moet hij 'morgen' weer spelen, voor hetzelfde geld staat hij zaterdag om 15.00 weer op de baan... Hoe regel je dat met je biologische klok...

*) het toernooi is op deze manier ook niet echt meer compleet te volgen voor bv 1 journalist voor een krant. "Vroeger" duurde een tennisdag op een GS van 11.00 tot een uur of 21.00 ofzo, dat kon 1 journalist behappen. Nu heb je er eigenlijk minstens 2/3 nodig door al die tijden.
 

JMD

Well-known member

Goed artikel...En idd, het is idioot.

Als je dat lijstje kijkt van late finishes: Acapulco 2022... Om 4.54 geëindigd, bij een best-of-3. Even opgezocht, het duel duurde bijna 3,5 uur, dus dan zijn pas rond 1.30 gestart. Dubbel idioot.

Inderdaad eens met wat gezegd wordt: ga bij een avondsessie naar 1 duel, en dan lijkt me een herenduel het beste, want een damespartij kan binnen een uur klaar zijn.
 

erka

Well-known member
De spelers doen het zelf. Als zij (vooral toppers als Murray) collectief gaan weigeren zo laat te spelen, dan is het snel afgelopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Griekspoor vannacht de tweede pot in de Rod Laver Arena. Dat wordt dus morgenochtend de uitslag lezen.
 

JMD

Well-known member
De spelers doen het zelf. Als zij (vooral toppers als Murray) collectief gaan weigeren zo laat te spelen, dan is het snel afgelopen.
Eens. Maar bij een individuele sport als tennis doet men vaak collectief weinig.
 
Bovenaan