Strijd tegen degradatie eredivisie 2015-2016

Forza AZ

Well-known member
Tegen Emmen zie ik Almere wel als de favoriet met de huidige vorm van beide teams. En daarna tegen de nummer 16 kunnen ze misschien wel voor een verrassing zorgen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Strijd tegen degradatie eredivisie 2015-2016

Zou wel weer leuk zijn een debutant. Alleen minder leuk als Excelsior kind van de rekening wordt. Laat Willem II er maar uitvliegen tegen Almere City.
 

Forza AZ

Well-known member
Zou wel weer leuk zijn een debutant. Alleen minder leuk als Excelsior kind van de rekening wordt. Laat Willem II er maar uitvliegen tegen Almere City.
Emmen zou dan ook wel leuk zijn. Ook nooit in de Eredivisie gespeeld, en de accomodatie is ook beter geschikt.
 

Friesland

Well-known member
Emmen zou dan ook wel leuk zijn. Ook nooit in de Eredivisie gespeeld, en de accomodatie is ook beter geschikt.

Sinds de invoering van het profvoetbal hebben de provincies waarin de clubs spelen ook geen clubs meer afgevaardigd. Voor Flevoland is dat niet zo gek, want die bestaan pas sinds 1986. Drenthe heeft vier verschillende clubs op het hoogste niveau gehad.
Achilles 1894 uit Assen speelde 36 seizoenen onafgebroken op het hoogste niveau van 1916 tot 1953.
Alcides uit Meppel speelde 14 seizoenen op het hoogste niveau: van 1918 tot 1925 en van 1927 tot 1934.
FC Emmen (VV Emmen) zelf speelde drie seizoenen op het hoogste niveau, van 1946 tot 1949.
VV Zwartemeer uit Klazienaveen speelde alleen in het seizoen 1950-1951 op het hoogste niveau.

Naast Drenthe en Flevoland heeft Zeeland natuurlijk ook geen club op het hoogste niveau gehad sinds de invoering van het betaalde voetbal. Namens die provincie namen er twee clubs deel op het hoogste niveau:
Zeelandia-Middelburg (VV Middelburg) 7 seizoenen, dat gebeurde tussen 1916 en 1921 en tussen 1932-1934.
VC Vlissingen speelde 3 seizoenen op het hoogste niveau, tussen 1945 en 1948.
 

JMD

Well-known member
De Graafschap is definitief 17e ge?indigd in de eredivisie. Willem II staat nu 16e, en als het dat blijft kan het NAC - Willem II als finale van de PO worden.

Het schema is dus als volgt.

Deel 1:
1e ronde: Nummer 7 JL (Emmen) - nummer 8 JL (Almere)

2e ronde:
Nummer 16 eredivisie (Willem II) - winnaar 1e ronde
Nummer 3 JL (NAC) - nummer 4 JL (Eindhoven)

3e ronde:
winnaars 2e ronde om 1 plaats in de eredivisie


Deel 2:
1e ronde:
nummer 6 JL (Volendam) - nummer 9 JL (MVV)

2e ronde:
nummer 17 eredivisie (Graafschap) - winnaar 1e ronde
nummer 2 JL (VVV Venlo) - nummer 5 JL (G.A. Eagles)

3e ronde:
winnaars 2e ronde om 1 plaats in de eredivisie



1e ronde: 2 en 6 mei
2e ronde: 13 en 16 mei
Finale: 19 en 22 mei[/QUOTE]
 

Abubakari

Well-known member
AZ?

Ik had eerder hups Groningen en Willem II van je verwacht
Laatste kans voor Cambuur had enkel nut gehad als AZ zijn plicht zou doen tegen de Graafschap, leek me duidelijk.

En wat kan mij Heerenveen en Feyenoord nou schelen. Ik heb sowieso niks tegen Heerenveen, alleen als ze tegen Cambuur moeten. Ik ben niet zo'n hater. En of Feyenoord wint of verliest maakt mij ook niks meer uit, dat is geen concurrent voor Ajax dus dat is mij verder ook om het even.
 
Bovenaan