Strijd tegen degradatie eredivisie 2015-2016

JMD

Well-known member
Welke ploeg gaat degraderen uit de eredivisie en wie moeten er nacompetitie spelen?

De stand onderin is als volgt momenteel:
14 Roda 25
15 Willem II 22
16 Excelsior 19
17 Graafschap 14
18 Cambuur 13

De resterende duels:
25e: Excelsior - NEC, SC Cambuur - PEC Zwolle, Vitesse - Willem II, Heracles - Roda JC, De Graafschap - SC Heerenveen
26e: PEC Zwolle - De Graafschap, AZ - Excelsior, Willem II - Ajax, Roda JC - Vitesse, Feyenoord - SC Cambuur
27e: De Graafschap - Roda JC, Willem II - AZ, Excelsior - FC Groningen, Heracles Almelo - SC Cambuur
28e: FC Utrecht - Excelsior, Feyenoord - De Graafschap, PEC Zwolle - Willem II, SC Cambuur - Roda JC
29e: De Graafschap - SC Cambuur, Feyenoord - Excelsior, Willem II - FC Twente, Roda JC - SC Heerenveen
30e: PEC Zwolle - Roda JC, Excelsior - Heracles Almelo, SC Cambuur - Ajax, PSV - Willem II, FC Groningen - De Graafschap
31e: De Graafschap - FC Twente, Roda JC - PSV, Willem II - ADO Den Haag, NEC - SC Cambuur, Excelsior - SC Heerenveen
32e: FC Groningen - Roda JC, FC Utrecht - De Graafschap, FC Twente - Excelsior, SC Cambuur - Willem II
33e: AZ - De Graafschap, Willem II - Feyenoord, PSV - SC Cambuur, Excelsior - PEC Zwolle, NEC - Roda JC
34e: SC Cambuur - Excelsior, De Graafschap - Ajax, Roda JC - Willem II

Als het op de laatste speelronde nog een beetje bij elkaar staat kan dat een mooie speelronde worden met 2 onderlinge duels...
 

JMD

Well-known member
Excelsior heeft echt een loodzwaar programma.

Ik gun het Excelsior niet, maar het zou mooi zijn als het slotduel echt bv om plaats 18 gaat.

Cambuur speelt dus nog tegen de 4 mededegradatiekandidaten. (maar ook nog thuis tegen Ajax en uit bij PSV)
 

ALenstra

Well-known member
Ik denk dat Cambuur laatste wordt. Ik krijg de indruk dat ze het al opgegeven hebben plus dat ze te weinig kwaliteit hebben.
 

Bernardo

Well-known member
Dat programma van Excelsior is wel heel zwaar, Graafschap zwaar einde. Vind aankomend weekend wel een cruciaal weekend voor ons, die moeten we echt winnen. Daarna 2 klote uitwedstrijden op het programma.
 

Joost

Well-known member
Ik heb het resterende programma in een schemaatje gezet;

Vetgedrukt is thuis
Groen ingekleurd zijn onderlinge duels

BKfvUbq.png


Ik heb de verwachting dat Roda binnenkort van het schema af kan. De ploeg is duidelijk beter op dreef na de winterstop en ik zie ons echt nog wel genoeg punten sprokkelen om er in te blijven. Enkel als de komende 4 duels allen verloren worden zie ik nog een probleem.

Willem II kan nog wel eens een groot probleem krijgen. Zij eindigden 2015 heel prima met 3 zeges en 3 gelijke spelen maar in 2016 is het tot nu toe dramatisch.
Nederlagen bij Heerenveen, NEC en Utrecht. Een punt bij Excelsior en gelijk tegen Groningen, Heracles en De Graafschap.
Met het programma van de komende duels zie ik ze niet echt afstand nemen van de onderste plaatsen.

Ik denk dat komend weekend wel duidelijk gaat worden of Excelsior nog moet vrezen voor directe degradatie of dat Cambuur en De Graafschap dat onderling uit gaan maken.
 

fr-keff

Active member
Ik schat De Graafschap op dit moment sterker in dan Cambuur. Eigenlijk net zoals vorig seizoen bij de promotie. De bekende flow waardoor je ineens in de Eredivisie zit. Al zou het zeker nog lang spannend blijven. Een dag zoals in 2009 met Volendam, De Graafschap en Roda JC sluit ik niet uit. Voor nu:

16. De Graafschap
17. Excelsior
18. Cambuur

Hopelijk zullen beide Eredivisie clubs de play-offs gewoon overleven dan. Volgend seizoen 3 Rotterdamse derby's. :)
 

Joost

Well-known member
Ik schat De Graafschap op dit moment sterker in dan Cambuur. Eigenlijk net zoals vorig seizoen bij de promotie. De bekende flow waardoor je ineens in de Eredivisie zit. Al zou het zeker nog lang spannend blijven. Een dag zoals in 2009 met Volendam, De Graafschap en Roda JC sluit ik niet uit. Voor nu:

16. De Graafschap
17. Excelsior
18. Cambuur

Hopelijk zullen beide Eredivisie clubs de play-offs gewoon overleven dan. Volgend seizoen 3 Rotterdamse derby's. :)

Op dit moment schat ik De Graafschap ook sterker in. Maar De Graafschap moet het gat in de komende 5 duels slaan. In die laatste 4 zie ik ze nauwelijks meer punten pakken. Als Cambuur daar kan bijblijven dan hebben ze met Willem II en Excelsior thuis nog mooie duels om toe te slaan.
 

fr-keff

Active member
Op dit moment schat ik De Graafschap ook sterker in. Maar De Graafschap moet het gat in de komende 5 duels slaan. In die laatste 4 zie ik ze nauwelijks meer punten pakken. Als Cambuur daar kan bijblijven dan hebben ze met Willem II en Excelsior thuis nog mooie duels om toe te slaan.

Daarom is het heel zonde dat je nu in de 2 derby's die je had kunnen winnen met slechts 2 punten staat. Elk punt er is ??n maar toch... Al was NEC wel beter in de 2e helft maar van Vitesse had er gewonnen kunnen worden.
 
Komende maand wordt erg belangrijk inderdaad. Met Heerenveen thuis en Roda thuis affiches op het programma waar kansen liggen. Moeten voor de thuiswedstrijd tegen Cambuur (2 april) zorgen dat je een klein gaatje hebt. 6 of 7 punten zou voldoende moeten zijn om Cambuur voor te blijven in de laatste 4 wedstrijden.

De bekerfinale en de strijd om de landstitel kunnen ook wel eens meespelen. Er zit wel een groot verschil tussen een Ajax dat landskampioen gaan worden of een Ajax dat nergens voor speelt op de laatste speeldag.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Hoewel Willem II enige afstand heeft verwacht ik nog wel dat zij zwaar in de problemen komen. Twee winterversterkingen de komende maanden in de lappenmand en het programma ziet er ook niet al te best uit. Roda JC en De Graafschap zie ik nog wel genoeg punten pakken om de dans van de nacompetitie te ontspringen.
 

fr-keff

Active member
Hoewel Willem II enige afstand heeft verwacht ik nog wel dat zij zwaar in de problemen komen. Twee winterversterkingen de komende maanden in de lappenmand en het programma ziet er ook niet al te best uit. Roda JC en De Graafschap zie ik nog wel genoeg punten pakken om de dans van de nacompetitie te ontspringen.

Dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn, nacompetitie ontlopen. :)
 

Joost

Well-known member
Als Heracles morgen meewerkt, dan doet Roda weer volledig mee hier

Zeg dat wel. Dat Excelsior zou winnen had ik wel verwacht, dat Willem II ook zou winnen is erg onverwacht.

Maar we hebben het nog altijd volledig in eigen hand en zolang ze niet zinloos zenuwachtig gaan worden moet het ook wel goedkomen. De concurrentie zal volgende week geen punten pakken denk ik dus met een zege op Heracles of Vitesse is het gat weer 6 punten.
 

JMD

Well-known member
In de 25e speelronde wonnen 4 van de onderste 5 ploegen hun duel, De Graafschap verloor als enige en staat weer op plaats 18.

De stand onderin is als volgt momenteel:
14 Roda 28
15 Willem II 25
16 Excelsior 22
17 Cambuur 16
18 Graafschap 14

De resterende duels:
26e: PEC Zwolle - De Graafschap, AZ - Excelsior, Willem II - Ajax, Roda JC - Vitesse, Feyenoord - SC Cambuur
27e: De Graafschap - Roda JC, Willem II - AZ, Excelsior - FC Groningen, Heracles Almelo - SC Cambuur
28e: FC Utrecht - Excelsior, Feyenoord - De Graafschap, PEC Zwolle - Willem II, SC Cambuur - Roda JC
29e: De Graafschap - SC Cambuur, Feyenoord - Excelsior, Willem II - FC Twente, Roda JC - SC Heerenveen
30e: PEC Zwolle - Roda JC, Excelsior - Heracles Almelo, SC Cambuur - Ajax, PSV - Willem II, FC Groningen - De Graafschap
31e: De Graafschap - FC Twente, Roda JC - PSV, Willem II - ADO Den Haag, NEC - SC Cambuur, Excelsior - SC Heerenveen
32e: FC Groningen - Roda JC, FC Utrecht - De Graafschap, FC Twente - Excelsior, SC Cambuur - Willem II
33e: AZ - De Graafschap, Willem II - Feyenoord, PSV - SC Cambuur, Excelsior - PEC Zwolle, NEC - Roda JC
34e: SC Cambuur - Excelsior, De Graafschap - Ajax, Roda JC - Willem II

Als het op de laatste speelronde nog een beetje bij elkaar staat kan dat een mooie speelronde worden met 2 onderlinge duels...
 
Bovenaan