Strijd tegen degradatie eredivisie 2015-2016

Simon

Administrator
Forumleiding
Als wij winnen van Willem II, en jullie doen je plicht tegen Willem II. Excelsior wint zijn thuiswedstrijdje. Kan Excelsior ons helpen. Win win, voor iedereen!
Dat lijkt mij een prima scenario, maar dat 'thuiswedstrijdje' is w?l tegen Zwolle, dus dat gaat lastig worden.
Als jullie nu maar eerst winnen van Willem II, dan hebben we wellicht allebei genoeg aan 0-0 in speelronde 34
 

Bernardo

Well-known member
Ik verwacht als wij Willem II winnen, en Ajax kan op de laatste speeldag nog kampioen worden. Dat we er dan al zijn. Zie de Graafschap gene punten pakken bij AZ en Utrecht.
 

SuikerBrood

Well-known member
Ik vond Excelsior niet heel goed vandaag, maar ik denk dat Cambuur het er nog knap lastig tegen gaat krijgen.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Ik verwacht als wij Willem II winnen, en Ajax kan op de laatste speeldag nog kampioen worden. Dat we er dan al zijn. Zie de Graafschap gene punten pakken bij AZ en Utrecht.
Precies, dus win nu maar gewoon donderdag. Dan gaat Excelsior gewoon net als vorig seizoen winnen in Enschede.
 

SanMark.

Well-known member
Ik blijf het belachelijk vinden; de nummer 9 van de 1e divisie.

Inderdaad.

Hopelijk word het in de toekomst gewoon de nummer 1 (en 2) gaat rechtstreeks en dan de nummers 2, 3, 4, 5 ( en nummer 6 als de nummer 2 rechtstreeks gaat) spelen dan na competitie om de laatste plek.

Eventueel nog in combi met de nummer 16 van de ere divisie.
 

Bernardo

Well-known member
Eens. 1 en 2 rechtstreeks. 3,4,5 in strijd met nummer 16. Dit systeem is zo achterhaald. Helemaal als er straks gedegradeerd word uit de JL
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Ik vrees voor Cambuur dat ze er aan zijn voor de moeite. Als ze niet winnen uit bij PSV zijn ze gedegradeerd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Strijd tegen degradatie eredivisie 2015-2016

Laten we het hopen. Cambuur moet gewoon even open huis houden tegen Excelsior de laatste speeldag. Ik vrees echter een wanprestatie van Feyenoord in Tilburg.
 

JMD

Well-known member
Vanavond vielen een hoop beslissingen.
Zo is VVV zeker 2e geworden, NAC zeker 3e, Eindhoven zeker 4e en Go Ahead zeker 5e.
Om plaats 6/7 (Emmen/Volendam) en 8/9 (Almere/MVV) (Jongteams tellen niet mee) is nog niks zeker.

Deel 1:
1e ronde: Nummer 7 JL (Volendam) - nummer 8 JL (Almere)

2e ronde:
Nummer 16 eredivisie (Excelsior) - winnaar 1e ronde
Nummer 3 JL (NAC) - nummer 4 JL (Eindhoven)

3e ronde:
winnaars 2e ronde om 1 plaats in de eredivisie


Deel 2:
1e ronde:
nummer 6 JL (Emmen) - nummer 9 JL (MVV)

2e ronde:
nummer 17 eredivisie (Graafschap) - winnaar 1e ronde
nummer 2 JL (VVV Venlo) - nummer 5 JL (G.A. Eagles)

3e ronde:
winnaars 2e ronde om 1 plaats in de eredivisie



Het is dus 100% zeker dat de volgende 2 ontmoetingen in de 2e ronde gespeeld gaan worden:
13 mei: Go Ahead - VVV en Eindhoven - NAC
16 mei (2e pinksterdag): de returns.
 

JMD

Well-known member
En op de laatste speelronde sprong Volendam nog over Emmen heen.

Het schema is dus als volgt.

Deel 1:
1e ronde: Nummer 7 JL (Emmen) - nummer 8 JL (Almere)

2e ronde:
Nummer 16 eredivisie (Excelsior) - winnaar 1e ronde
Nummer 3 JL (NAC) - nummer 4 JL (Eindhoven)

3e ronde:
winnaars 2e ronde om 1 plaats in de eredivisie


Deel 2:
1e ronde:
nummer 6 JL (Volendam) - nummer 9 JL (MVV)

2e ronde:
nummer 17 eredivisie (Graafschap) - winnaar 1e ronde
nummer 2 JL (VVV Venlo) - nummer 5 JL (G.A. Eagles)

3e ronde:
winnaars 2e ronde om 1 plaats in de eredivisie



1e ronde: 2 en 6 mei
2e ronde: 13 en 16 mei
Finale: 19 en 22 mei
 
Bovenaan