Speelronde XXV

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    9

Batigoal

Well-known member
Ajax moet wel scherp blijven in de 2e helft, want je weet wat er bij een aansluitingstreffer gaat gebeuren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is toch altijd zo bij Heerenveen - Ajax? Laatste nederlaag in Heerenveen voor Ajax was onder Van Basten, daarna 2x gelijk en de rest zeges voor Ajax
In Amsterdam overigens precies hetzelfde, ook daar 2x gelijk en de rest zeges.
Moet bijna wel de club zijn waar AJax het de laatste 15 jaar het het best tegen doet.
De manier waarop jij voetbal kijkt, lijkt me echt geen reet aan. Vooraf al in de statistieken duiken en dan tot dergelijke conclusies komen, zodat je vooraf al geen verwachtingen hebt en dan tijdens een wedstrijd als dit gaan zitten concluderen van 'zie je wel, wordt toch niets'.

Ik had echt geen enkel idee van de laatste 15 ontmoeten in het ALS tussen Heerenveen en Ajax, net als dat ik van zo'n beetje elke andere confrontatie niet precies weet hoe het er statistisch uit ziet. Ik ga gewoon zo'n wedstrijd in, denkende dat Heerenveen een redelijk elftal heeft, met bepaalde wapens waarmee ze het Ajax lastig kunnen maken. Ook wel wetende dat Ajax normaal gesproken favoriet is, maar je hebt ergens toch wel de hoop dat er puntverlies kan ontstaan.
 

JMD

Well-known member
De manier waarop jij voetbal kijkt, lijkt me echt geen reet aan. Vooraf al in de statistieken duiken en dan tot dergelijke conclusies komen, zodat je vooraf al geen verwachtingen hebt en dan tijdens een wedstrijd als dit gaan zitten concluderen van 'zie je wel, wordt toch niets'.

Ik had echt geen enkel idee van de laatste 15 ontmoeten in het ALS tussen Heerenveen en Ajax, net als dat ik van zo'n beetje elke andere confrontatie niet precies weet hoe het er statistisch uit ziet. Ik ga gewoon zo'n wedstrijd in, denkende dat Heerenveen een redelijk elftal heeft, met bepaalde wapens waarmee ze het Ajax lastig kunnen maken. Ook wel wetende dat Ajax normaal gesproken favoriet is, maar je hebt ergens toch wel de hoop dat er puntverlies kan ontstaan.
Ik weet het niet van elk duel, maar wel van Heerenveen - Ajax. Net als dat ik weet dat Utrecht - Ajax vaker dan gemiddeld juist net goed valt voor Utrecht.
En bij PSV is het bv net andersom, PSV won voor het eerst in 10 jaar dit seizoen in Heerenveen maar heeft het vaak relatief eenvoudig in de Domstad (overigens de laatste jaren wel wat lastiger)

En ja, Heerenveen - Ajax is zo'n duel dat ik dus altijd oversla, omdat de uitslag toch al wel bekend is. Dan kijk ik liever Fulham - Arsenal dus. Overigens kijk ik sowieso weinig NL voetbal, ik kijk PSV altijd (als ik thuis ben) en volgende week gaat de Klassieker echt wel aan. Maar verder kijk ik sowieso liever Engels voetbal...
 

Batigoal

Well-known member
Sterk eerste half uur, na de 1-4 werd Ajax erg gemakzuchtig en slordig. Maar mag aannemen dat we volgende week scherp zijn.
 

JMD

Well-known member
Wie is dat ook alweer???

We gaan zo verder met de 16.45 wedstrijd. Statistisch gezien een duel waar je blind een thuiszege invult, alleen in 2013 (in de jubileumwedstrijd) verspeelde PSV thuis punten tegen Cambuur. En afgelopen september verloor PSV natuurlijk in Leeuwarden met maar liefst 3-0.

De opstellingen:
PSV: Drommel,Mwene,Ramalho,Branthwaite,
v.Aanholt,Sangaré,Til,Veerman,Bakayoko,
Silva,Simons

SC CAMBUUR: Ruiter,Schmidt,Bergsma,
Smand,Bangura,D.v.Kaam,Paulissen,Foor,
Balk,Johnsen,Mahi

Hups PSV!
 
Bovenaan