BlauwVinger
Well-known member
Bij PEC zat de VAR er ook hopeloos naast.
De KNVB heeft naar verluid(t) ook erkend dat Bas Nijhuis als videoscheidsrechter in de fout ging bij PEC Zwolle tegen FC Utrecht. Hij trok een verkeerde lijn bij het beoordelen van een buitenspelmoment en dat is in Zeist bevestigd.
Ik vind de 'masterclass' in anatomie en bewegingsleer hier overigens werkelijk hilarisch om het besluit tot de pinantie te 'duiden' en te 'beargumenteren'. Kennelijk zijn enkelen in de veronderstelling dat een eindeloze herhaling van zetten bijdraagt aan overtuiging.
Wat mij bij is gebleven is de lichaamstaal van scheidsrechter Serdar Gözübüyük. Hij leek in eerste aanleg niet resoluut of 'gedecideerd' en aanvankelijk leek enige aarzeling zich van hem meester te hebben gemaakt. Het leek wel alsof hij een tweetal nano-seconden 'betoverd' was of in trance en zichzelf bedenktijf gaf. Zijn uiteindelijke beslissing duurde langer dan een split-second. Ook voor hém leek het in eerste instantie geen uitgemaakte zaak en maakte de Kuip zich meester van het momentum. In de ban van...
Post Scriptum:
(Ik vind de 'masterclass' in kermispsychologie en LOI-filosofie hier overigens werkelijk hilarisch om het besluit tot de pinantie te 'duiden')
Laatst bewerkt: