Speelronde 22

Pascallovic

Well-known member
Interessant. Laten we het gaan afwachten. Duidelijk is dat de supporters niet blij zijn van Twente. Naast de bus opwachten en een spandoek vóór Wout hebben ze gisteren ook al twintig minuten Wout toegezongen.
Tsja ik vind dat altijd zeer bijzonder. Je hoort altijd goedkope teksten van supporters 'niemand is groter dan de club'. Echter ga je nu met een spandoek zwaaien en iemand toezingen alsof ie wel groter dan de club is. Er zal toch wel een kern van waarheid in het verhaal van Sander Boschker zitten? Sander is ook niet de eerste de beste om FC Twente in diskrediet te brengen met zijn bijna 700 wedstrijden voor de Tukkers.
 

Atreides

Well-known member
Tsja ik vind dat altijd zeer bijzonder. Je hoort altijd goedkope teksten van supporters 'niemand is groter dan de club'. Echter ga je nu met een spandoek zwaaien en iemand toezingen alsof ie wel groter dan de club is. Sander is ook niet de eerste de beste om FC Twente in diskrediet te brengen met zijn bijna 700 wedstrijden voor de Tukkers.

Ook een goed punt.

Er zal toch wel een kern van waarheid in het verhaal van Sander Boschker zitten?

Ik heb even geluisterd naar Boschker. Wout is niet de man zoals de trainer wil spelen. Kortom, Garcia heeft een systeem verzonnen waar misschien wel zijn beste speler niet rendeert. Beter verzint Garcia een systeem waar Brama wel rendeert. Dat zou toch niet al te moeilijk moeten zijn.

Verder hoor ik dat het cynisme van Wout niet werkt. Tja, dat is soms een vervelende eigenschap, maar als je niet kunt omgaan met het cynisme van oudere spelers ben je niet geschikt voor het vak. Vroeger had je figuren als van Hanegem en Wouters die niet alleen cynisch waren, maar je ook met liefde het ziekenhuis in trapten als je er over nadacht om misschien niet te gaan luisteren.
 

Pascallovic

Well-known member
Ook een goed punt.



Ik heb even geluisterd naar Boschker. Wout is niet de man zoals de trainer wil spelen. Kortom, Garcia heeft een systeem verzonnen waar misschien wel zijn beste speler niet rendeert. Beter verzint Garcia een systeem waar Brama wel rendeert. Dat zou toch niet al te moeilijk moeten zijn.

Verder hoor ik dat het cynisme van Wout niet werkt. Tja, dat is soms een vervelende eigenschap, maar als je niet kunt omgaan met het cynisme van oudere spelers ben je niet geschikt voor het vak. Vroeger had je figuren als van Hanegem en Wouters die niet alleen cynisch waren, maar je ook met liefde het ziekenhuis in trapten als je er over nadacht om misschien niet te gaan luisteren.
Als Wout Brama je beste speler zou zijn, dan is dat het probleem en de reden waarom het zo slecht gaat. Wout is al een tijdje op zijn retour en gaat FC Twente ook niet zomaar in de Eredivisie houden. Ik snap best dat je geen systeem gaat bedenken waar de huidige Brama in zou renderen. We hebben het over een speler die zelfs als hij rendeert nooit een doelpunt maakt en nooit een assist geeft. Die ga je toch niet kostte wat kost in de opstelling opnemen?
 

Atreides

Well-known member
Als Wout Brama je beste speler zou zijn, dan is dat het probleem en de reden waarom het zo slecht gaat. Wout is al een tijdje op zijn retour en gaat FC Twente ook niet zomaar in de Eredivisie houden.

Ik begrijp dat je een natuurlijke behoefte hebt om cynisch te doen. Maar heel best is de selectie van Twente natuurlijk niet. We hebben het niet over een elftal dat kan nadenken over play-offs voor Europees voetbal.

Ik snap best dat je geen systeem gaat bedenken waar de huidige Brama in zou renderen.

Het is vooral ontzettend knap dat je een systeem kunt verzinnen waar Woutje niét rendeert en nog stommer om dat zo door te voeren.

We hebben het over een speler die zelfs als hij rendeert nooit een doelpunt maakt en nooit een assist geeft. Die ga je toch niet kostte wat kost in de opstelling opnemen?

Dat zouden we ook over Frenkie kunnen zeggen. Heeft Erik ten Hag zijn systeem wel voor aangepast. Waarbij ik Frenkie zeker relatief niet beter acht bij Ajax begin vorig jaar dan Woutje bij Twente.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik begrijp dat je een natuurlijke behoefte hebt om cynisch te doen. Maar heel best is de selectie van Twente natuurlijk niet. We hebben het niet over een elftal dat kan nadenken over play-offs voor Europees voetbal.
Ik ben ook totaal niet cynisch. Als Brama die jaren geleden bij PEC Zwolle niet opviel je beste speler is, dan is dat wellicht het probleem waarom je in degratienood zit.

Het is vooral ontzettend knap dat je een systeem kunt verzinnen waar Woutje niét rendeert en nog stommer om dat zo door te voeren.
Garcia heeft een systeem met Wout geprobeerd en toen werd er 6x verloren en 1x gelijkgespeeld. Wout is dus niet per definitie de oplossing voor FC Twente.

Dat zouden we ook over Frenkie kunnen zeggen. Heeft Erik ten Hag zijn systeem wel voor aangepast. Waarbij ik Frenkie zeker relatief niet beter acht bij Ajax begin vorig jaar dan Woutje bij Twente.
Als jij het relatieve verschil tussen Frenkie voor Ajax en Brama voor FC Twente niet ziet houdt het natuurlijk op. Frenkie wil je aan de bal hebben in je opbouw omdat hij door slim spel ruimte kan creeren voor de creatieve spelers om de aanvallen op te zetten. Wout Brama wil je niet aan de bal hebben omdat hij vooral het spel vertraagd waardoor de ruimte voor de creatieve spelers (voor zover FC Twente daar uberhaubt over beschikt) juist minder wordt. Brama heeft zelfs in zijn beste tijd qua spel (dus niet niveau) niet vergelijkbaar geweest met Frenkie de Jong. Los van het feit dat je ook niks aan Frenkie de Jong zal hebben als er in de rest van het elftal geen daadkracht of creativiteit rondloopt. Een Frenkie bij Ajax zonder Ziyech was ook 10x minder dan Frenkie bij Ajax met Ziyech.
 

Joost

Well-known member
FC Twente zonder Brama bij de selectie; 12 duels, 17 punten
FC Twente met Brama bij de selectie: 11 duels, 7 punten
 

Forza AZ

Well-known member
Is het voor de KNVB een optie om AZ-Feyenoord op 4 maart in te halen en de halve finale van de beker tussen Feyenoord en NAC te verplaatsen naar 1 week eerder of later. Dan hoeven ze niet eerst te wachten hoe ver AZ komt in de Europa League.
 

Pascallovic

Well-known member
Is het voor de KNVB een optie om AZ-Feyenoord op 4 maart in te halen en de halve finale van de beker tussen Feyenoord en NAC te verplaatsen naar 1 week eerder of later. Dan hoeven ze niet eerst te wachten hoe ver AZ komt in de Europa League.
Dan moet je die halve finale beker weer op zo'n niks tijdstip spelen omdat er tijdens Europese wedstrijden niet gespeeld mag worden van de UEFA. Daar gaat FOX vast moeilijk over doen als zo'n halve finale beker op een dinsdag of woensdag om 18.00 uur gespeeld wordt. Als je om 18.30 uur begint loop je het risico met verlenging en strafschoppen dat je mogelijk niet op tijd klaar bent.
 

Forza AZ

Well-known member
1 april zou nog kunnen. Je zit alleen dan vrij kort na interlandwedstrijden.

Dat is te vroeg, want de dag ervoor zijn er nog interlands. Het zou wel op 3 april kunnen en dan de wedstrijden uit het weekend van 4 en 5 april verplaatsen naar maandag 6 april.
Maar de KNVB zal dat waarschijnlijk alleen doen als er geen midweek meer vrij is, m.a.w. als Ajax en/of AZ zich plaatsen voor de kwartfinale van de EL.
 

Forza AZ

Well-known member
Dan moet je die halve finale beker weer op zo'n niks tijdstip spelen omdat er tijdens Europese wedstrijden niet gespeeld mag worden van de UEFA.
Misschien geldt die regel alleen voor de nationale competities en niet voor bekerwedstrijden? En als je echt wilt kun je een wedstrijd gewoon gelijk plannen met de CL, dat doen ze in Engeland ook.
 

Maasveld

Well-known member
Misschien geldt die regel alleen voor de nationale competities en niet voor bekerwedstrijden? En als je echt wilt kun je een wedstrijd gewoon gelijk plannen met de CL, dat doen ze in Engeland ook.

Het probleem in Nederland is dat er alleen maar in problemen wordt gedacht, niet in oplossingen.
 
Bovenaan