Speelronde 22

Pascallovic

Well-known member
Het probleem in Nederland is dat er alleen maar in problemen wordt gedacht, niet in oplossingen.
Welke oplossing zie jij dan? Van mij mogen ze tijdens CL/EL gewoon spelen, weet niet wat de gevolgen zijn qua sancties vanuit de UEFA. Is het slechts een boete, dan prima. Is het Europese uitsluiting voor een seizoen, zou ik er nog eens over nadenken.

KNVB sluit een finale over 2 wedstrijden niet uit wanneer het Ajax - Feyenoord wordt. Dus ze denken weldegelijk in oplossingen. Echter mag ik dan niet de vraag stellen waar ze die extra wedstrijd willen inplannen, met de wetenschap dat ze op dit moment nog niet eens ruimte hebben kunnen vinden om een inhaalwedstrijd te plannen?
 

Forza AZ

Well-known member
Welke oplossing zie jij dan? Van mij mogen ze tijdens CL/EL gewoon spelen, weet niet wat de gevolgen zijn qua sancties vanuit de UEFA. Is het slechts een boete, dan prima. Is het Europese uitsluiting voor een seizoen, zou ik er nog eens over nadenken.
Engeland en Schotland laten al jaren inhaalwedstrijden spelen tegelijk met wedstrijden in de Champions League, en die zijn niet geschorst voor Europees voetbal.
 

Forza AZ

Well-known member
KNVB sluit een finale over 2 wedstrijden niet uit wanneer het Ajax - Feyenoord wordt. Dus ze denken weldegelijk in oplossingen. Echter mag ik dan niet de vraag stellen waar ze die extra wedstrijd willen inplannen, met de wetenschap dat ze op dit moment nog niet eens ruimte hebben kunnen vinden om een inhaalwedstrijd te plannen?
Als je er vanuit gaat dat Ajax en Feyenoord beide bij de top 4 eindigen in de Eredivisie, dan kun je de return laten spelen na afloop van de Eredivisie, omdat het resultaat van de finale geen invloed heeft op de deelnemers aan de play-offs.
 

Maasveld

Well-known member
Welke oplossing zie jij dan? Van mij mogen ze tijdens CL/EL gewoon spelen, weet niet wat de gevolgen zijn qua sancties vanuit de UEFA. Is het slechts een boete, dan prima. Is het Europese uitsluiting voor een seizoen, zou ik er nog eens over nadenken.

KNVB sluit een finale over 2 wedstrijden niet uit wanneer het Ajax - Feyenoord wordt. Dus ze denken weldegelijk in oplossingen. Echter mag ik dan niet de vraag stellen waar ze die extra wedstrijd willen inplannen, met de wetenschap dat ze op dit moment nog niet eens ruimte hebben kunnen vinden om een inhaalwedstrijd te plannen?

Als je Ajax naar vandaag had gehaald, had je maandag kunnen spelen. Om maar iets te noemen.
 

De Wolf

Well-known member
Kan dus leuk worden wanneer Utrecht de bekerfinale haalt en Ajax de finale van de Europaleague :devil:
 

Pascallovic

Well-known member
GAE-Utrecht had je dan naar 26 februari o.i.d. kunnen zetten en WII-Utrecht eventueel nog naar de zaterdag kunnen halen.
Om 1 wedstrijd te kunnen inhalen 5 andere wedstrijden verzetten om vervolgens nog steeds niet te voldoen aan de regels dat er aaneengesloten 2 kalenderdagen tussen officiële wedstrijden dienen te zitten. Wat een oplossing:duim:
 

Maasveld

Well-known member
Om 1 wedstrijd te kunnen inhalen 5 andere wedstrijden verzetten om vervolgens nog steeds niet te voldoen aan de regels dat er aaneengesloten 2 kalenderdagen tussen officiële wedstrijden dienen te zitten. Wat een oplossing:duim:

2 volle etmalen is de regel. Daar had je dus gewoon aan voldaan. Verder is dit dus precies wat ik bedoel met denken in problemen i.p.v. oplossingen.
 

Pascallovic

Well-known member
2 volle etmalen is de regel. Daar had je dus gewoon aan voldaan. Verder is dit dus precies wat ik bedoel met denken in problemen i.p.v. oplossingen.
Je kent de regel dus niet. Prima weten we dat ook weer. Voortaan laten we VVV onder hem mom van denken in oplossingen 3 wedstrijden in 5 dagen afwerken en dat kondigen we 3 dagen voor de eerste wedstrijd aan.
 

De Wolf

Well-known member
De play off finale over een wedstrijd op neutraal terrein en je hebt een extra speelmogelijkheid.
 

Maasveld

Well-known member
Je kent de regel dus niet. Prima weten we dat ook weer. Voortaan laten we VVV onder hem mom van denken in oplossingen 3 wedstrijden in 5 dagen afwerken en dat kondigen we 3 dagen voor de eerste wedstrijd aan.

"De vereiste ruimte tussen wedstrijden bedraagt volgens UEFA- en KNVB-bepalingen minimaal twee volle etmalen."

Is die regel afgelopen jaar veranderd dan?
 

Maasveld

Well-known member
Nog een optie: Ajax-RKC naar afgelopen dinsdag, zou niet zo'n probleem zijn geweest lijkt me. Vitesse-Ajax naar de vrijdag (wellicht een wat groter probleem maar dat had je op z'n minst kunnen proberen). Utrecht-Ajax naar de maandag. WII-Utrecht en Vitesse-Heerenveen naar een doordeweekse dag.
 

Maasveld

Well-known member
Nog een optie, wellicht zelfs de beste: Utrecht-Ajax afgelopen dinsdag, GAE-Utrecht komende midweek, Vitesse-Ajax gisteren, Ajax-RKC aankomende maandag (die laatste 2 zouden ook omgedraaid kunnen worden).
 

Forza AZ

Well-known member
Kan dus leuk worden wanneer Utrecht de bekerfinale haalt en Ajax de finale van de Europaleague :devil:

Dan wordt Utrecht-Ajax waarschijnlijk ingehaald op 3 april, en worden de wedstrijden van Ajax en Utrecht uit het weekend van 4 en 5 april verzet naar 6 april (of andersom). Dan zitten er gewoon 3 dagen tussen de volgende EL wedstrijd van Ajax op 9 april.

Hetzelfde principe voor AZ-Feyenoord indien Feyenoord de bekerfinale haalt en AZ minimaal de kwartfinale van de EL.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
"De vereiste ruimte tussen wedstrijden bedraagt volgens UEFA- en KNVB-bepalingen minimaal twee volle etmalen."

Is die regel afgelopen jaar veranderd dan?

Met 2 volle etmalen bedoelen ze 2 volledige dagen zonder wedstrijd. Dus er moeten 3 nachten zitten tussen 2 opeenvolgende wedstrijden.
 

Forza AZ

Well-known member
Engeland en Schotland laten al jaren inhaalwedstrijden spelen tegelijk met wedstrijden in de Champions League, en die zijn niet geschorst voor Europees voetbal.

Vanavond was Manchester City-West Ham grotendeels gelijk met de CL-wedstrijden. Dat kan dus gewoon wel, al zal er misschien een boete van de UEFA tegenover staan (?). Dus mochten AZ-Feyenoord en/of Utrecht-Ajax ingehaald worden in een week met CL voetbal, dan hoeft dat dus niet per se al om 18.30u.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vermoed dat de wedstrijd niet live op de tv was.

Dat is volgens mij de restrictie die de UEFA eraan meegeeft.
 
Bovenaan