Speelronde 21

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    12

Batigoal

Well-known member
We hebben voetbaltechnisch niet de beste selectie. Zeker niet met vier geblesseerde basisspelers. Maar we hebben wel weer een team met een geweldige mentaliteit. Is het genoeg voor het kampioenschap? Het zou zomaar kunnen!
En in kampioensjaren vallen beslissingen vaak de goede kant op, bijvoorbeeld zoals gisteren met de handsbal bij de 1-1. Wij hadden dat vorig jaar bijvoorbeeld met de wel-of-niet uitbal van Blind tegen PSV bijvoorbeeld. Denk dat jullie op dit moment echt de titelfavoriet zijn gezien de programma's en de vorm van onze beide clubs.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Tsja, dat is het frapante. Niet gek lang geleden was juist de conclusie dat dit soort beslissingen teveel de andere kant op vielen. Past de laatste weken vallen de beslissingen de goede kant op.

Die Highler maakte er gevoelsmatig van beide kanten echt een potje van.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En in kampioensjaren vallen beslissingen vaak de goede kant op, bijvoorbeeld zoals gisteren met de handsbal bij de 1-1. Wij hadden dat vorig jaar bijvoorbeeld met de wel-of-niet uitbal van Blind tegen PSV bijvoorbeeld. Denk dat jullie op dit moment echt de titelfavoriet zijn gezien de programma's en de vorm van onze beide clubs.
Ik lees dit dus de afgelopen week wel vaker, maar het verbaast me wel een beetje dat mensen dat zo zien. Gister was voor het eerst dat er inderdaad echt een 50/50 moment onze kant op viel, met die handsbal van Pedersen. Maar hiervoor hadden we de niet gegeven strafschop in Enschede, het vermeende buitenspel in Utrecht, de onterecht afgekeurde goal in Nijmegen en de overtreding voorafgaand aan de goal en de onterechte corner in Eindhoven. Maakt dat ik juist het gevoel had dat we met dit soort beslissingen in een seizoen zitten waar het allemaal net niet onze kant op viel en dat dat ons weleens zou kunnen gaan opbreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

stc

Well-known member
V Nistelrooy en Sangare zijn ziek vandaag. Hierdoor Til en Mauro JR op het middenveld

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
STC is altijd overdreven pessimistisch, maar als ik onderstaande opstelling zie, dan denk ik ook wel dat er vandaag kansen liggen voor FC Utrecht:

Benitez - Teze Obispo Branthwaite Van Aanholt - Mauro Til Veerman - Bakayoko De Jong Simons.
 

Max

Administrator
Forumleiding
STC is altijd overdreven pessimistisch, maar als ik onderstaande opstelling zie, dan denk ik ook wel dat er vandaag kansen liggen voor FC Utrecht:

Benitez - Teze Obispo Branthwaite Van Aanholt - Mauro Til Veerman - Bakayoko De Jong Simons.

Uiteraard, maar PSV heeft met Veerman en Simons nog steeds twee klasse spelers die echt het verschil kunnen maken. De Jong en Til die in principe ook scorend vermogen hebben. Het is gewoon nog steeds echt beter dan wat FC Utrecht opstelt. Maar goed, ze zitten er niet lekker in en ze hebben niet die 96 uur rust gehad om volledig te herstellen van donderdagavond.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik lees dit dus de afgelopen week wel vaker, maar het verbaast me wel een beetje dat mensen dat zo zien. Gister was voor het eerst dat er inderdaad echt een 50/50 moment onze kant op viel, met die handsbal van Pedersen. Maar hiervoor hadden we de niet gegeven strafschop in Enschede, het vermeende buitenspel in Utrecht, de onterecht afgekeurde goal in Nijmegen en de overtreding voorafgaand aan de goal en de onterechte corner in Eindhoven. Maakt dat ik juist het gevoel had dat we met dit soort beslissingen in een seizoen zitten waar het allemaal net niet onze kant op viel en dat dat ons weleens zou kunnen gaan opbreken.
Fans vergeten wel vaker de dingen die in het voordeel van hun club vallen. Dat Twente in de Kuip ook wel een penalty had mogen krijgen, dat noemen we maar niet op in het lijstje. Cerny kreeg rood in die wedstrijd voor iets waar Hartman in de beker dan weer mee weg kwam. NEC dat onterecht rood kreeg 2x. Die overtreding van Hartman vlak voor tijd in de klassieker wat nog een hachelijk moment had kunnen opleveren. Gisteren geen rood Gimenez en die handsbal bij 1-1. Dan ziet het er plotseling allemaal evenwichtiger uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
Precies, maar nu is de frame dat alles meezit. Dat was tijdens het kampioensjaar wel enigszins het geval. Dit seizoen echt niet. Daarnaast is die rode kaart tijdens de competitiewedstrijd echt nul van invloed geweest op de uitslag. Het was een dikverdiende penalty en NEC zou never nooit die 2-0 achterstand goed gaan maken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Stond van Nistelrooy op het middenveld dan?

Wel jammer dat we dat niet gaan zien. Bij die tactische keuze heb ik eerlijk gezegd wel wat twijfels, maar wie weet hoe het zou uitpakken.

Waarom zit dit Guti eigenlijk op de bank? Nu zonder Sangaré had hij toch prima ipv Mauro kunnen spelen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik lees dit dus de afgelopen week wel vaker, maar het verbaast me wel een beetje dat mensen dat zo zien. Gister was voor het eerst dat er inderdaad echt een 50/50 moment onze kant op viel, met die handsbal van Pedersen. Maar hiervoor hadden we de niet gegeven strafschop in Enschede, het vermeende buitenspel in Utrecht, de onterecht afgekeurde goal in Nijmegen en de overtreding voorafgaand aan de goal en de onterechte corner in Eindhoven. Maakt dat ik juist het gevoel had dat we met dit soort beslissingen in een seizoen zitten waar het allemaal net niet onze kant op viel en dat dat ons weleens zou kunnen gaan opbreken.
Echt? Zelfs de Feyenoorders uit mijn vriendengroep geven toe dat het dit seizoen in de Kuip niet tegen zit qua beslissingen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Fans vergeten wel vaker de dingen die in het voordeel van hun club vallen. Dat Twente in de Kuip ook wel een penalty had mogen krijgen, dat noemen we maar niet op in het lijstje. Cerny kreeg rood in die wedstrijd voor iets waar Hartman in de beker dan weer mee weg kwam. NEC dat onterecht rood kreeg 2x. Die overtreding van Hartman vlak voor tijd in de klassieker wat nog een hachelijk moment had kunnen opleveren. Gisteren geen rood Gimenez en die handsbal bij 1-1. Dan ziet het er plotseling allemaal evenwichtiger uit.
Evenwichtiger, ja. Maar zoals Max al zegt, er wordt nu gedaan alsof deze beslissingen enkel in het voordeel van Feyenoord zijn gevallen. Wat objectief gezien gewoon niet zo is. Ik wil er best in meegaan dat het na gister weer redelijk in evenwicht is, maar in evenwicht vind ik niet het toonbeeld van 'het geluk van de kampioen'.
 

stc

Well-known member
STC is altijd overdreven pessimistisch, maar als ik onderstaande opstelling zie, dan denk ik ook wel dat er vandaag kansen liggen voor FC Utrecht:

Benitez - Teze Obispo Branthwaite Van Aanholt - Mauro Til Veerman - Bakayoko De Jong Simons.
Iedere club maakt kans tegen dit PSV. Is maar een matig team. Niet meer dan een onderkant middenmoter dit seizoen.
Dit seizoen doet mij denken aan 98/99. Toen was het ook slecht.

Uiteraard, maar PSV heeft met Veerman en Simons nog steeds twee klasse spelers die echt het verschil kunnen maken. De Jong en Til die in principe ook scorend vermogen hebben. Het is gewoon nog steeds echt beter dan wat FC Utrecht opstelt. Maar goed, ze zitten er niet lekker in en ze hebben niet die 96 uur rust gehad om volledig te herstellen van donderdagavond.
Veerman stapelt fout op fout iedere wedstrijd. Helaas heeft PSV geen betere middenvelders. De Jong is hopeloos uit vorm. Til kan niet zo heel veel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Echt? Zelfs de Feyenoorders uit mijn vriendengroep geven toe dat het dit seizoen in de Kuip niet tegen zit qua beslissingen.

Ik lees dat ook veel hoor, maar dan zal ook wel zijn omdat dit ook veelvuldig in de media wordt geroepen. Tot voorkort was het lijstje FC Twente thuis versus PSV, NEC en FC Utrecht allen uit. Nu kun je met wat fantasie daar Ajax thuis (niet per se beslissend), NEC thuis (niet per se beslissend) en AZ thuis tegenover zetten in de competitie, maar is FC Twente uit er ook gewoon bijgekomen. Dit is echt no way Feyenoord 2016/17 all over again.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Echt? Zelfs de Feyenoorders uit mijn vriendengroep geven toe dat het dit seizoen in de Kuip niet tegen zit qua beslissingen.
Ik ben benieuwd welke beslissingen dan. Pascal noemt er een paar en heeft een punt dat we in de thuiswedstrijd tegen Twente goed zijn weggekomen. En gister dan, want ik vond dat wel echt hands van Pedersen. Verder weet ik het oprecht niet?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Iedere club maakt kans tegen dit PSV. Is maar een matig team. Niet meer dan een onderkant middenmoter dit seizoen.
Dit seizoen doet mij denken aan 98/99. Toen was het ook slecht.


Veerman stapelt fout op fout iedere wedstrijd. Helaas heeft PSV geen betere middenvelders. De Jong is hopeloos uit vorm. Til kan niet zo heel veel.

Materiaal onderkant middenmoter en dan toch nog in theorie om de titel spelen, die Van Nistelrooij kan wel wat!
 

stc

Well-known member
Materiaal onderkant middenmoter en dan toch nog in theorie om de titel spelen, die Van Nistelrooij kan wel wat!
Is dat de rest ook niet goed presteert qua puntentotaal. Anders had PSV al lang ergens op plaats 13 gestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan