Speelronde 21

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    12

De Wolf

Well-known member
Vrijdag 17 februari,20.00 uur:
RKC Waalwijk - Fortuna Sittard -

Zaterdag 18 februari,16.30 uur:
FC Volendam - Vitesse -
18.45 uur:
FC Groningen - FC Emmen -
21.00 uur:
Feyenoord - AZ -

Zondag 19 februari,12.15 uur:
SC Cambuur - sc Heerenveen -
14.30 uur:
FC Utrecht - PSV -
Go Ahead Eagles - FC Twente -
16.45 uur:
Ajax - Sparta R'dam -
20.00 uur:
Excelsior - NEC -
 

Max

Administrator
Forumleiding
Interessante ronde; met mogelijk wat banenschillen voor de top 6.

FC Twente uit en Feyenoord en AZ kunnen punten verspelen. Ajax wint thuis altijd van Sparta en FC Utrecht presteert nooit wat tegen PSV. Die doen het vooral goed tegen Ajax en in mindere mate tegen Feyenoord.
 

Jacco

Well-known member
Dit jaar weet ik dat nog niet.
Sparta is heel degelijk.
Ik acht ze in staat omte profiteren van de niet al te beste Ajax verdediging
 

Abubakari

Well-known member
Ajax wint thuis altijd van Sparta en FC Utrecht presteert nooit wat tegen PSV.
Laatste vier keer heeft Utrecht thuis maar 1x van PSV verloren. Sparta wordt ook gewoon zwaar voor Ajax, hebben het verdedigend goed staan en zowel Ajax als PSV spelen donderdag nog Europees. Zou mij verbazen als ze beide winnen, sterker nog, zou me niet verbazen mochten ze beide niet winnen.

Zou trouwens erg leuk zijn mocht Cambuur zondag zijn tweede thuiszege boeken.
 

De Wolf

Well-known member
Heerenveen is over de laatste 5 wedstrijden gezien de op een na slechts presterende club. Alleen Groningen is een nog groter drama.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Laatste vier keer heeft Utrecht thuis maar 1x van PSV verloren. Sparta wordt ook gewoon zwaar voor Ajax, hebben het verdedigend goed staan en zowel Ajax als PSV spelen donderdag nog Europees. Zou mij verbazen als ze beide winnen, sterker nog, zou me niet verbazen mochten ze beide niet winnen.

Zou trouwens erg leuk zijn mocht Cambuur zondag zijn tweede thuiszege boeken.

Ah, dan gaat dat schijnbaar alleen op voor de potten die in Eindhoven worden gespeeld. Dat valt mee.

Europees voetbal kan idd een factor zijn. Al heeft Ajax de late zondag wedstrijd in combinatie met de vroege donderdagwedstrijd thuis. Dan zal PSV eerder een issue hebben met een late donderdagavond wedstrijd uit en een normale zondagmiddag wedstrijd.
 

JMD

Well-known member
FC Utrecht presteert nooit wat tegen PSV. Die doen het vooral goed tegen Ajax en in mindere mate tegen Feyenoord.
Tsja, dat hoorden we ook van Grunn en Cambuur uit... En Heerenveen en Ajax uit verliezen we juist vaak/altijd. Dit seizoen is het net andersom... Dus PSV kan zomaar punten verspelen op bezoek bij een sterk Utrecht...

Voor PSV zijn deze en volgende week (Twente thuis) van belang. Winnen we ze beide doen we echt serieus mee om de titel
 

Jef400

Well-known member
Blijkbaar gaan de ontwikkelingen je tegenwoordig wat te snel, want Fortuna hoort al bij die helft van de clubs die het langste in de Eredivisie spelen.
En voor 2018 hoorde Fortuna bij het meubelair van de KKD met 16-jaar dienstverband.
 

stc

Well-known member
Hopelijk spelen AZ en Feyenoord gelijk. FC Utrecht is niet de onderschatten met de trainer die er nu zit. PSV kan zijn borst dus natmaken. Hopelijk kan Sparta resultaat halen tegen Ajax en FC Twente gaat gewoon winnen.
 

Lu.

Member
En voor 2018 hoorde Fortuna bij het meubelair van de KKD met 16-jaar dienstverband.
Dat bedoel ik. Dat is al vijf jaar geleden. De helft van de clubs is pas daarna gepromoveerd. Je vindt blijkbaar dat de Eredivisie een hoog KKD-gehalte heeft en wel op grond van dat die clubs in het verleden in de KKD speelden, zelfs als dat meer dan vijf jaar geleden is. Voor mij betekent dat dat je het verleden als criterium neemt en niet meer zo goed met je tijd mee kunt gaan.
 

Jef400

Well-known member
Dat bedoel ik. Dat is al vijf jaar geleden. De helft van de clubs is pas daarna gepromoveerd. Je vindt blijkbaar dat de Eredivisie een hoog KKD-gehalte heeft en wel op grond van dat die clubs in het verleden in de KKD speelden, zelfs als dat meer dan vijf jaar geleden is. Voor mij betekent dat dat je het verleden als criterium neemt en niet meer zo goed met je tijd mee kunt gaan.
Dat mag jij vinden. Alleen is het in mijn leven zo dat Fortuna slechts 2/5e van de tijd een eredivisionist is geweest. Waarvan 1/5e in de tijd dat voetbal überhaupt nog geen ding was in mijn leven. Ergo, in mijn eerste bezoek aan Fortuna zaten er 3.000 man in de tribune en was dat een absolute topgate. Het is een club die door een eigenaar op de been wordt gehouden en anders een zieltogend bestaan voor 1.000 man onderin de KKD lijdt. Niets mis mee. Maar zeker geen structureel eredivisie werk.
 

Abubakari

Well-known member
Ik kan mij nog herinneren dat Fortuna Sittard Europa Cup 2 speelde tegen Everton, mooie tijden. Ik vind Fortuna ook geen typische eerste divisieclub.
 

De Wolf

Well-known member
Ik weet ook wel dat AZ nog in de 1e divisie speelde. Schijnt dat ze tegenwoordig boven Ajax en PSV staan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is in welke tijd je leeft. Voor mij is een Heracles gezien haar lange aanwezigheid in de recente eeuw een eredivisieclub geworden en tegelijkertijd is Fortuna Sittard een eerste divisieclub geworden. Dat kan ook makkelijk weer omdraaien. Al hoewel, ze moeten dan wel enige jaren in een divisie spelen.
 
Bovenaan