Speelronde 21

Speelronde 21

  • ja

    Stemmen: 4 44,4%
  • nee

    Stemmen: 3 33,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 55,6%

  • Totaal aantal stemmers
    9

Jamel

Administrator
Forumleiding
Faik, bovenop de kruising. Het is echt nog niet gespeeld.

En daar komt Mikey! Alle ballen op Mikey!!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mahi is ook al op weg naar een rode kaart, ik zou 'm wisselen.

Was wel vrij bizar dat de scheidsrechter daar geen corner gaf.

Kom op, Excelsior! Trek in ieder geval dat zwaar verdiende punt over de streep!
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En afgelopen. Een verdienstelijk punt, waar ik vooraf voor zou tekenen. Maar Groningen was zo angstaanjagend slecht dat Excelsior eigenlijk had moeten winnen.
 

Bonehead

Well-known member
Jawel, maar die regel is maar heel beperkt aangepast. Eigenlijk komt het er op neer dat er nog steeds vrijwel altijd rood moet volgen.

Als deze overtreding op het middenveld wordt gemaakt wordt er geel voor getrokken. Dus had dit in deze situatie ook moeten gebeuren. Zeer teleurstellend dat we in Nederland blijkbaar geen verslaggevers, analisten of interviewers hebben die er op zijn minst kritische vragen over durven te stellen.

Tripple punishment voor Lindhout: Getekend door Van Ooijen, Peterson en Gosens.

Er is dus toch een god.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Morgen naar Utrecht. Dat wordt weer een belangrijke!

Geen idee wat ik moet verwachten. Ik verwacht wel een boeiend duel. Met eindelijk weer St Juste en Van Aken samen centraal. Alleen nog erg jammer dat we Schaars nog missen.

Forza Heerenveen!!
 

Joost

Well-known member
Als deze overtreding op het middenveld wordt gemaakt wordt er geel voor getrokken. Dus had dit in deze situatie ook moeten gebeuren. Zeer teleurstellend dat we in Nederland blijkbaar geen verslaggevers, analisten of interviewers hebben die er op zijn minst kritische vragen over durven te stellen.

Tripple punishment voor Lindhout: Getekend door Van Ooijen, Peterson en Gosens.

Er is dus toch een god.

Dat-ie op het middenveld geel had opgeleverd doet niet ter zake.

De regel:
Als een speler, binnen zijn eigen strafschopgebied, een overtreding begaat ten opzichte van een tegenstander en daarmee de tegenstander een duidelijke scoringskans ontneemt en de scheidsrechter dit bestraft met een strafschop, dan ontvangt de overtredende speler een waarschuwing, tenzij:
 het gaat om vasthouden, trekken of duwen of
 de overtredende speler geen poging doet de bal te spelen of er geen mogelijkheid is voor de speler om de bal te spelen of
 het gaat om een overtreding die met een rode kaart wordt bestraft, ongeacht de plaats op het speelveld (bijv.ernstig gemeen spel, gewelddadige handeling etc..).
In alle bovengenoemde gevallen wordt de speler van het speelveld verwijderd.

Aangezien Castro geen poging deed de bal te spelen is de rode kaart dus terecht.
 

Bonehead

Well-known member
Uiteraard deed Castro wel een poging de bal te spelen alleen was ie te laat. Dus onbesuisd inkomen, dus een gele kaart. De rest doet niet ter zake.
 
Bovenaan