Speelronde 20

Susaa

Well-known member
Ik zat te kijken op het werk. Het alarm ging spontaan aan na de 2-2 van onze domme kracht...

Dit moet wel het het absolute hoogtepunt van van Jahanbaks bij Feyenoord.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Echt een idiote actie was dat inderdaad. Zal wel weer de standaard 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk worden.

Een aai wordt inderdaad harder gestraft dan een zware overtreding waarbij je je tegenstander ernstig kan blesseren. Echt bizar hoe lichte straffen er worden uitgedeeld, maar het lijkt vrij consistent te gebeuren.
 

JMD

Well-known member
Altijd weer beginnen over randzaken terwijl je beter op Obispo kan mopperen.
Daar heeft Van Nistelrooij zich ook over uitgelaten, dat die kaart dom en terecht was en hij heeft Obispo aangesproken over dat hij zijn team in de steek heeft gelaten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daar heeft Van Nistelrooij zich ook over uitgelaten, dat die kaart dom en terecht was en hij heeft Obispo aangesproken over dat hij zijn team in de steek heeft gelaten.

Van Nistelrooij liet ook zijn team in de steek. Die stond zo vaak en zo ver uit zijn vak, dat hij makkelijk een tweede gele kaart kon incasseren. Slot ziekt wel contact met de arbitrage, maar Van Nistelrooij is er ook niet echt vies van.
 

JMD

Well-known member
Wat mij betreft blijven alle coaches sowieso veel meer zitten op de bank... Ze staan 90 minuten lang te coachen langs de lijn en klagen dan dat spelers het zelf niet meer kunnen regelen...

Vroeger zag je Michels, Van Gaal, Beckenbauer, Hiddink enz nooit continu coachend. Tegenwoordig staan ze 20 seconde na de aftrap al gillend langs de kant
 

Pascallovic

Well-known member
Beetje het kip of het ei verhaal. Staan ze tegenwoordig zo te coachen omdat spelers het niet meer zelf kunnen regelen, of regelen de spelers het zelf niet waardoor ze langs de kant maar zo zijn gaan coachen? We hebben het ook gezien met van Gaal die alles voor de spelers uitkauwde in 2014 bij het WK en direct daarna kwam er een coach die meer verantwoordelijkheid bij de spelers legde en meteen stortte het van ellende in elkaar. Ten Hag bij Ajax was ook meer van het zelf instrueren van zijn ploeg, terwijl opvolger Schreuder dat juist wat meer bij de spelersgroep leek te leggen (afgaande op de inmiddels bekende discussie in de rust bij RKC - Ajax). Resultaat was dat de knelpunten niet werden opgelost.

Ik vind overigens vooral dat het gezeik tegen de arbitrage langs de kant moet worden aangepakt. Echt doe normaal mensen. Dat geneuzel ook na afloop van Luuk en Ruud. Zo erg ben je nu ook weer niet benadeeld gisteren. Je eigen speler Obispo was van grotere invloed op de uitslag dan de heer Makkelie, maar over je eigen speler ben je in 2 zinnen klaar en de arbitrage krijgt een heel verhaal. Maar goed zo'n Slot gisteren ook weer tijdens de rust met zijn conclaaf in de spelerstunnel met Makkelie. Er is voor rust niks wedstrijdbepalends gebeurd, hoezo dan uitgebreid in gesprek met de scheidsrechter?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Slot vond dat het spel te vaak stil lag waardoor Feyenoord niet tot haar spel kon komen en PSV op de pijnbank kon leggen. Het verzoek of Makkelie wat minder de wedstrijd kon doodfluiten. Ging dus meer over de stijl, dan specifieke momenten. De voetballende ploeg en zeker een die op achterstand staat heeft altijd voordeel ervan als de scheidsrechter het tempo in de wedstrijd hoog probeert te houden. Mag de niet-voetballende ploeg en ontregelende ploeg daarmee benadeeld worden of zich benadeeld voelen? Ik weet ook niet of we hier naartoe moeten, maar je ziet het Europees ook gebeuren. Het lijkt erop dat Slot dat daardoor meer is gaan doen. Het lijkt namelijk ergens af en toe wel te werken. Gisteren niet in het bijzonder opgemerkt, maar naar dat soort details kijkt de gemiddelde voetbalsupporter ook niet.
 

stc

Well-known member
Feyenoord mag de hand in eigen boezem steken dat ze niet gewonnen hebben tegen 10 man in het laatste half uur. Met een beetje goed positie spel hadden ze PSV kunnen afslachten. Tegen PSV hebben ze dit seizoen 1 punt gepakt uit 2 wedstrijden.

Obispo heeft PSV zeker benadeeld. Hopelijk zit hij voor de rest van het seizoen op de bank. Bakayoko mag ook op de tribune plaats nemen. Deze speler heeft het ook niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Jef400

Well-known member
Feyenoord mag de hand in eigen boezem steken dat ze niet gewonnen hebben tegen 10 man in het laatste half uur. Met een beetje goed positie spel hadden ze PSV kunnen afslachten. Tegen PSV hebben ze dit seizoen 1 punt gepakt uit 2 wedstrijden.

Obispo heeft PSV zeker benadeeld. Hopelijk zit hij voor de rest van het seizoen op de bank. Bakayoko mag ook op de tribune plaats nemen. Deze speler heeft het ook niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Als jij dan met dit negatieve geneuzel op de tribune plaats neemt zijn wij op dit spelveld ook daar vanaf. Kolere wat een negativiteit zeg. Je pakt als subtopper een punt bij de koploper. Wat meer positiviteit mag wel eens een keer hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

stc

Well-known member
Als jij dan met dit negatieve geneuzel op de tribune plaats neemt zijn wij op dit spelveld ook daar vanaf. Kolere wat een negativiteit zeg. Je pakt als subtopper een punt bij de koploper. Wat meer positiviteit mag wel eens een keer hoor.
Nee ga ik zeker niet doen. Ben zeer kritisch op veel zaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Jef400

Well-known member
Nee ga ik zeker niet doen. Ben zeer kritisch op veel zaken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Je hebt kritiek en je hebt zeiken om het zeiken. Ik zou zeggen. Stuur een sollicitatiebrief en ga zelf in het bestuur van die club zitten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenspelers zijn regelmatig hit or miss. Volgens de stc normen waren de vijf buitenspelers bij Feyenoord ook wel afgeschreven. Echt bijzonder zijn ze ook niet. Tegelijkertijd is hun gezamenlijke productie zo gek nog niet dit seizoen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik vind de 50/50 opmerking van PSV uit ook niet terecht.

Wat mij dan weer opviel, in de eerste helft vooral, is dat de Zuid-Amerikanen van Feyenoord bij elke aanraking vallen. Misschien kan Slot daar over zeuren qua 'niet in hun ritme komen'
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vind de 50/50 opmerking van PSV uit ook niet terecht.

Wat mij dan weer opviel, in de eerste helft vooral, is dat de Zuid-Amerikanen van Feyenoord bij elke aanraking vallen. Misschien kan Slot daar over zeuren qua 'niet in hun ritme komen'
Eens, met name Paixao moet die vallende ziekte echt afleren. Dit gaat vroeg of laat tegen hem werken. En dat zou zonde zijn, want het is een leuk ventje.

Gimenez heeft er inderdaad ook wel een handje van om er meer van te maken dan dat het is, maar bij hem heb ik vaak nog wel het idee dat hij echt geraakt is. Was ook bij die rode kaart dat ik eerst dacht 'wat ben je nou allemaal aan het doen?', tot ik die wond en daarna die schop zag.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind de 50/50 opmerking van PSV uit ook niet terecht.

Wat mij dan weer opviel, in de eerste helft vooral, is dat de Zuid-Amerikanen van Feyenoord bij elke aanraking vallen. Misschien kan Slot daar over zeuren qua 'niet in hun ritme komen'

Daar moet Slot sowieso mee aan de slag. Ik heb geen beelden meer teruggezien, maar vanaf de overkant zag ik een bal bij Paixao voor de goal komen waarbij ik hem al telde, maar Paixao weer op de grond lag. Los van het feit dat het onsportief is wat in Feyenoord haar voordeel mij minder uitmaakt, is het ook contraproductief. Boëtius ging eerst nooit liggen en was zeer productief, eenmaal de vallende ziekte nam zijn rendement ook af.
 

JMD

Well-known member
Echt een idiote actie was dat inderdaad. Zal wel weer de standaard 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk worden.
Mis... 2 duels onvoorwaardelijk.... Dus zelfs nog lichter dan je vermoedde... ;)
Overigens vond ik deze overtreding minder dan die van Mauro dus dat klopt dan wel weer qua verhouding...

Wat mij betreft had Obispo overigens 14 duels schorsing gekregen. Alles heb ik er voor over om die prutser nooit meer in een PSV-shirt te zien.
 
Bovenaan