Speelronde 20

De Groene Scout

Well-known member
Ronde 20 is al begonnen, maar zowel Fortuna als Sparta hadden door dat De Wolf nog geen topic geopend had en wachtten dus nog even met scoren.

Fortuna Sittard - Sparta Rotterdam
FC Volendam - AZ
FC Emmen - Vitesse
FC Utrecht - SC Heerenveen
Excelsior Rotterdam - RKC Waalwijk
SC Cambuur - Ajax
Go Ahead Eagles - NEC
Feyenoord - PSV
FC Groningen - FC Twente
 

gevegt

Well-known member
Het schijnt dat de Feyenoordsupporters in minuut 12 een eerbetoon aan Thijs Slegers gaan geven.
 

Jef400

Well-known member
Sparta is aardig uit vorm. Nog wel 0-0 in Sittard. Maar de eerstvolgende nederlaag komt dichter en dichterbij
 

stc

Well-known member
PSV gaat het heel moeilijk krijgen in de kuip zoals altijd. Ik verwacht derhalve daarom ook een nederlaag. (dan kan het altijd meevallen mocht PSV onverhoopt een punt pakken).
 

Max

Administrator
Forumleiding
PSV gaat het heel moeilijk krijgen in de kuip zoals altijd. Ik verwacht derhalve daarom ook een nederlaag. (dan kan het altijd meevallen mocht PSV onverhoopt een punt pakken).

Op iedere positie een mindere speler?

Ja, de schwung is er een beetje uit. Kan zomaar zijn dat Sparta de komende tijd gaat zakken op de ranglijst, maar dan nog blijft het een prima seizoen voor de Rotterdammers.

Nog niet eens op 2/3 competitie en al veilig is top natuurlijk.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Op iedere positie een mindere speler?
Interessant wel om dit te doen. Ik doe een aftrap, anderen mogen erop reageren.

Bijlow - Benitez = gelijk
Teze - Pedersen = Teze
Geertruida - Branthwaite = gelijk
Hancko - Obispo = Hancko
Hartman - Van Aanholt = Van Aanholt
Wieffer - Sangare = Sangare
Kokcu - Veerman = Kokcu
Timber - Til = Timber
Dilrosun - El Ghazi = gelijk
Gimenez - De Jong = De Jong
Paixao - Simons = Simons

Conclusie, beide teams zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd. Cliché.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als je de som maakt is PSV volgens jou op vijf posities beter en Feyenoord op drie posities. PSV toch topfavoriet.
 

stc

Well-known member
Ik vind Feyenoord meer als team opereren. PSV hangt helaas als los zand aan elkaar wat je de trainer en technische zaken kan aanrekenen. PSV heeft redelijke spelers maar zijn geen team of zijn uit vorm. Slot heeft het gewoon goed voor elkaar met zijn spelers en team. Voor Feyenoord hoop ik dat Slot blijft, want hij is gewoon een goede trainer die alles uit het team en individu haalt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vind Feyenoord meer als team opereren. PSV hangt helaas als los zand aan elkaar wat je de trainer en technische zaken kan aanrekenen. PSV heeft redelijke spelers maar zijn geen team of zijn uit vorm. Slot heeft het gewoon goed voor elkaar met zijn spelers en team. Voor Feyenoord hoop ik dat Slot blijft, want hij is gewoon een goede trainer die alles uit het team en individu haalt.
Helemaal mee eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
Het zal wel weer een standaard Feyenoord - PSV worden, even meekunnen en dan vervolgens de eerste aanval van Feyenoord die er in vliegt, vervolgens nog de standaard penalty voor Feyenoord tegen ons en het is nu al zeker dat het een kansloze middag wordt... ;)

Maar goed, om 2 redenen heb ik daar dan dit jaar minder moeite mee, 1) omdat Feyenoord dit seizoen simpelweg beter is dan ons en 2) Thijs Sleegers...

Overigens zou het wel eens mooi zijn om onverdiend luizig te winnen in de Kuip, dat hebben we best een paar keer bij Ajax gedaan, maar nog nooit bij Feyenoord. Als we daar winnen is het terecht geweest (maar zo vaak doen we dat niet)...
Blijft toch opvallend: Ajax dat wel eens luizig teveel pakt tegen Feyenoord, maar zelden tegen ons, Feyenoord dat wel eens luizig te veel pakt tegen ons maar zelden tegen Ajax, en wij pakken wel eens luizig teveel tegen Ajax, maar zelden tegen Feyenoord. Opvallende driehoeksrelatie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Alleen die Veltman klassieker was misschien wat luizig, maar daar heb ik het spelbeeld niet meer scherp van. Verder kan ik mij echt niet herinneren wanneer wij luizig hebben gewonnen.

Voor de verandering schijnt Bijlow maar weer eens geblesseerd te zijn. Dan schieten we met Jamel zijn telling naar 6-3.
 

stc

Well-known member
Ook zonder Bijlow gaat Feyenoord gewoon winnen. Wellenreuter is geen koekenbakker namelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Bovenaan