Speelronde 20

stc

Well-known member
Niet mee eens. Die 0-2 weggeven was slecht, maar wel twee goals gemaakt en heel veel kansen afgedwongen. Vond het ook goed dat we steeds de vrije man aan de zijkant vonden.
Dat ze terug kwamen is goed en getuige van veerkracht. De vrije man vinden (zijkanten of midden) is niet zo heel moeilijk tegen 10 man. Hadden kunnen winnen als ze geduldiger hadden gespeeld

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

JMD

Well-known member
Grunn - Twente eindigt in 1-1, net als vorige week dus Ajax de grote winnaar (vorige week samen met PSV). Ajax heeft de titel weer in eigen hand, en met een programma tegen RKC, Sparta, Vitesse, NEC, Heerenveen en Feyenoord tot de interlandbreak is het niet meer denkbeeldig dat Ajax dan bovenaan staat.
 

Hankie

Well-known member
Grunn - Twente eindigt in 1-1, net als vorige week dus Ajax de grote winnaar (vorige week samen met PSV). Ajax heeft de titel weer in eigen hand, en met een programma tegen RKC, Sparta, Vitesse, NEC, Heerenveen en Feyenoord tot de interlandbreak is het niet meer denkbeeldig dat Ajax dan bovenaan staat.
Klopt was ook voorspelt, maar die hebben een loodzwaar einde.
 

erka

Well-known member
Ik heb de tweede helft van Groningen gezien. Moet je natuurlijk niet op afgaan maar je kunt wel de conclusie trekken dat aanvallend het beter is geworden. Manu en Antman kunnen echt wel wat en daardoor komt Pepi ook beter tot zijn recht. En kunnen anderen de bal beter kwijt.

Maar ja, te laat.
 

erka

Well-known member
O ja, en Unnerstal is echt een achterlijk goede keeper, maar dat wisten we al.
 

Pascallovic

Well-known member
Wel grappig hoe Jahanbaksh bij die 2-2 voor zijn ego naar het publiek rent om te juichen, met Geertruida en Kokcu er achteraan die hem juist willen tegenhouden omdat ze nog voor de 3-2 willen gaan en dit tijdverlies niet kunnen gebruiken.😀
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Heeft iemand van jullie die niet voor Feyenoord of PSV is de hele wedstrijd gezien? Van Nistelrode zegt dat alle 50/50 beslissingen in het voordeel van Feyenoord waren, maar dat is mij niet zo opgevallen? Die 9 minuten was inderdaad aan de hoge kant, als je kijkt hoe dat in andere wedstrijden is gegaan. Maar die rode kaart was terecht en verder kan ik het me niet zo herinneren.
 

Pascallovic

Well-known member
Heeft iemand van jullie die niet voor Feyenoord of PSV is de hele wedstrijd gezien? Van Nistelrode zegt dat alle 50/50 beslissingen in het voordeel van Feyenoord waren, maar dat is mij niet zo opgevallen? Die 9 minuten was inderdaad aan de hoge kant, als je kijkt hoe dat in andere wedstrijden is gegaan. Maar die rode kaart was terecht en verder kan ik het me niet zo herinneren.
Met 50/50 beslissingen gaat het niet zo zeer om wedstrijdbepalende zaken als rode kaarten of penalty’s bijvoorbeeld. Op zich snap ik wel dat je daar niet veel van mee krijgt dan. Snapte wel wat van Nistelrooy bedoelde overigens. Gewoon lichte overtredingen met kleine duwtjes waar als Feyenoord het deed minder snel voor werd gefloten dan andersom, terwijl met een overtreding je weer even lucht hebt als verdedigende ploeg. Goedkoop zoeken naar een penalty en als je hem terecht niet geeft mag je soms best ook geel trekken voor een schwalbe. Bijvoorbeeld bij Marcos Lopez voor rust. Die actie waar Mwene de wedstrijd moest staken was voor mij een overtreding. Kwam een kansje uit. Blessuretijd is al gemeld natuurlijk. Het is allemaal niet heel groot of beslissend voor een wedstrijd, maar als het je overkomt is het storend.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zes wissels begreep ik, VAR moment, opstootje met Waterman, Benitez die eindeloos aan het tijdrekken was, bal een paar keer wegschieten, wat doelpunten, Luuk de Jong die naar de grond ging en Simons die heel veel en vaak pijn had. Ik denk niet dat het echt teveel extra tijd was, maar meer dat het niet consequent gebeurd. Als tijdrekkende ploeg mag je best hopen dat je er beter van af komt, maar die negen minuten was wel ergens op gebaseerd. Ik vond Makkelie vooral de eerste helft rommelig fluiten, de tweede helft ging het iets beter. Alleen als je in de eerste helft nergens geel voor geeft, dan gaf hij die gele kaart aan Bakayoko wel erg makkelijk. Ik dacht dat die jongen ook nog (deels) de bal speelde.

Ik weet niet of Obispo/Gimenez een 50/50 momentje was, maar daar floot Makkelie niet voor.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Het is maar net hoe je rekent natuurlijk. Er zijn 9 wissels geweest na rust. Dan denk je dat is belachelijk veel. Echter zijn die wissels wel maar over 3 momenten verdeeld, waarbij de laatste een enkelvoudige Feyenoord wissel was, wat amper tijd gekost heeft. Wat mij betreft had blessuretijd ook met 6 of 7 minuten afgekund. Denk niet dat Ruud met 7 minuten minder uit zijn plaat was gegaan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Met 50/50 beslissingen gaat het niet zo zeer om wedstrijdbepalende zaken als rode kaarten of penalty’s bijvoorbeeld. Op zich snap ik wel dat je daar niet veel van mee krijgt dan. Snapte wel wat van Nistelrooy bedoelde overigens. Gewoon lichte overtredingen met kleine duwtjes waar als Feyenoord het deed minder snel voor werd gefloten dan andersom, terwijl met een overtreding je weer even lucht hebt als verdedigende ploeg. Goedkoop zoeken naar een penalty en als je hem terecht niet geeft mag je soms best ook geel trekken voor een schwalbe. Bijvoorbeeld bij Marcos Lopez voor rust. Die actie waar Mwene de wedstrijd moest staken was voor mij een overtreding. Kwam een kansje uit. Blessuretijd is al gemeld natuurlijk. Het is allemaal niet heel groot of beslissend voor een wedstrijd, maar als het je overkomt is het storend.
Helder, dankjewel! Dit is precies waarom ik het vroeg. Kan me voorstellen dat het als coach van de tegenstander erg irritant is om te zien dat veel van dat soort dingetjes naar Feyenoord gaan, als je in de Kuip speelt. En zeker in een wedstrijd als dit, waarin je de tweede helft vol onder druk staat. Hij had overigens echt gelijk dat de scheids het spel stil had moeten leggen bij die blessure van Mwene. Los van dat het mij ook een overtreding leek, was het een gevaarlijke blessure. Mwene is zelfs even buiten bewustzijn geweest. In zulke situaties moet het spel gelijk stilgelegd worden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het is maar net hoe je rekent natuurlijk. Er zijn 9 wissels geweest na rust. Dan denk je dat is belachelijk veel. Echter zijn die wissels wel maar over 3 momenten verdeeld, waarbij de laatste een enkelvoudige Feyenoord wissel was, wat amper tijd gekost heeft. Wat mij betreft had blessuretijd ook met 6 of 7 minuten afgekund. Denk niet dat Ruud met 7 minuten minder uit zijn plaat was gegaan.
Met 6 of 7 minuten was die 2-2 ook nog gevallen, aangezien die in de 96e minuut viel. Maar goed, kan me voorstellen dat Van Nistelrooij het wat veel vond. Ik vind het in principe niet teveel, ik vind het in andere wedstrijden vaak veel te weinig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is maar net hoe je rekent natuurlijk. Er zijn 9 wissels geweest na rust. Dan denk je dat is belachelijk veel. Echter zijn die wissels wel maar over 3 momenten verdeeld, waarbij de laatste een enkelvoudige Feyenoord wissel was, wat amper tijd gekost heeft. Wat mij betreft had blessuretijd ook met 6 of 7 minuten afgekund. Denk niet dat Ruud met 7 minuten minder uit zijn plaat was gegaan.

De rekenaars kwamen geloof ik op 12 of 13 minuten. Maar goed, de meeste scheidsrechters zouden er onterecht 5 hebben gegeven. Het grote probleem is vooral dat het niet consistent is. Sterker nog, Makkelie kan volgende week juist weer erg zuinig zijn met extra tijd geven. Ik snap verder de teleurstelling, dus mag hij gerust zo uiten. Het is alleen wel zo dat zijn ploeg voldoende mogelijkheden heeft aangegrepen om de boel te vertragen. Ze hebben het spel prima gespeeld, maar de rekening gepresenteerd gekregen.
 

erka

Well-known member
Heeft iemand van jullie die niet voor Feyenoord of PSV is de hele wedstrijd gezien? Van Nistelrode zegt dat alle 50/50 beslissingen in het voordeel van Feyenoord waren, maar dat is mij niet zo opgevallen? Die 9 minuten was inderdaad aan de hoge kant, als je kijkt hoe dat in andere wedstrijden is gegaan. Maar die rode kaart was terecht en verder kan ik het me niet zo herinneren.

Van wat ik ervan gezien heb vond ik niks opvallends aan de 50/50 beslissingen. Het viel mij totaal niet op.
 
Bovenaan