Speelronde 19

Gelijkspel voor

  • Go Ahead

    Stemmen: 1 12,5%
  • Excelsior

    Stemmen: 4 50,0%
  • Twente

    Stemmen: 3 37,5%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik snap het gezeur van Ultee niet, de 1-1 was duidelijk een pingel voor Fortuna. En de teruggedraaide pingel voor Cambuur in blessuretijd is natuurlijk nooit een pingel.
 

erka

Well-known member
Grunn verliest overigens bij Volendam en haalt dus 0 punten uit de 2 degradatieduels en staat voorlopig laatste en alleen als Cambuur met 2 goals of meer verliest staat het na deze speelronde niet meer laatste

Geen enkel vertrouwen meer in, het zal wel. Volgend jaar weer opbouwen en dan hopelijk met een frisse trainer en TD.
 

Jacco

Well-known member
Ach ja, penalty Feyenoord, ik denk het wel.
Soms krijg je hem mee, soms tegen. Sowieso genoten van deze partij; een echte wedstrijd.
 

stc

Well-known member
Heb zojuist een filmpje met de beste herhaling gevonden van dat penaltymoment met Gimenez en Propper. Zullen jullie me wel weer een zeikerd vinden, maar ik begrijp dus gewoon totaal niet waarom de VAR niet langer naar dit moment kijkt en die scheids naar de kant roept. Voor dit soort momenten hebben we toch alles opgetuigd met die VAR? Verschillende camerastandpunten, communicatieapparatuur, extra mensen die betaald worden om in Zeist die beelden te bekijken. Hier zie je gewoon overduidelijk dat Propper met zijn hand al hoog zat en het Brenet is die Gimenez een klein duwtje, waardoor de spits licht tegen Propper aan komt. Dit is een 10000% strafschop, wat iedereen gewoon kan zien als ze deze beelden bekijken. Ik geloof niet in complottheorieën, wel in totale willekeur. Topwedstrijden, kampioenschappen, wel of niet halen van de Champions League, het wordt in seizoenen als dit op details beslist. En linksom of rechtsom, Feyenoord verliest hier twee punten doordat diverse mensen hun werk niet doen.

De scheidsrechter had hem kunnen geven, maar ik denk dat de scheids de actie van Brenet niet heeft beoordeeld als onvoorzichtig, onbesuisd of buitensporige inzet aldus regel 12.
 

Abubakari

Well-known member
Jezus, het zit Cambuur ook wel echt tegen. Ik vond dat Yilmaz vrij makkelijk ging liggen en dat er niet veel aan de hand was, had je geen penalty voor hoeven geven. Kost Cambuur de winst. En die in blessuretijd had je ook kunnen geven, raakt de bal maar veegt de speler en passant ook onderuit. Maar goed, dat krijg je als je onderin speelt. Twente kreeg bij Cambuur in blessuretijd ook een belachelijke penalty mee. Die schijnen vaker geluk te hebben met strafschop situaties.

Ajax alleen samenvatting gezien, er was er één jarig hier. In één wedstrijd vaker gescoord dan de drie wedstrijden daarvoor in totaal, da’s mooi. Maar die kansen die ze voor rust weggaven… Na rust naar het schijnt de boel beter dicht gehouden. Op naar verder herstel dan maar. Al blijft het vertrouwen broos heb ik het idee.
 

Jacco

Well-known member
Twente heeft echt niet alleen geluk bij de arbitrage, bij Feyenoord uit werd bij 0-0 een glaszuivere penalty weggewoven.
En bij Vitesse uit denk ik niet dat veel mensen het eens zijn met het afkeuren van de 2-3, al zou dat gezien het spelbeeld wel te veel van het goede zijn geweest.
 

Abubakari

Well-known member
Twente heeft echt niet alleen geluk bij de arbitrage, bij Feyenoord uit werd bij 0-0 een glaszuivere penalty weggewoven.
En bij Vitesse uit denk ik niet dat veel mensen het eens zijn met het afkeuren van de 2-3, al zou dat gezien het spelbeeld wel te veel van het goede zijn geweest.
Die 2-3 was buitenspel. Daar is geen discussie over. Dat was bij Studio Sport te zien, een schoenlengte maar ook een klein beetje buitenspel is buitenspel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die speelt binnen een aantal maanden in Oranje begreep ik.

Ach buiten Malacia om kom je uit bij Aké, Bakker, Meijer, Smal of Hartman. Het zal afhangen wat Koeman met Aké van plan is. Ik sluit overigens niet uit dat die overige opties ook wel eens een kapitale fout maken. Hartman is in aanvallende zin wellicht een verbetering ten opzichte van Malacia, maar qua defensieve zekerheid missen wij Malacia wel. Lopez vind ik echter defensief nog minder stabiel.
 

Pascallovic

Well-known member
We weten toch allemaal hoe dat gaat. Basisspeler, bij de koploper van de Eredivisie, op een positie met weinig zekerheidjes. Dan kom je vrij rap in beeld bij elke bondscoach. Als een Bakker bij een Nederlandse topclub had gespeeld, was hij al eerder geselecteerd, net als een Smal of Meijer. Nu zou Hartman er van kunnen profiteren. Doet het doorgaans ook prima. Het spel in de klassieker of die invalbeurt tegen Lazio-thuis zal meer naar gekeken worden bij hem, dan de wedstrijd van gisteren.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
We weten toch allemaal hoe dat gaat. Basisspeler, bij de koploper van de Eredivisie, op een positie met weinig zekerheidjes. Dan kom je vrij rap in beeld bij elke bondscoach. Als een Bakker bij een Nederlandse topclub had gespeeld, was hij al eerder geselecteerd, net als een Smal of Meijer. Nu zou Hartman er van kunnen profiteren. Doet het doorgaans ook prima. Het spel in de klassieker of die invalbeurt tegen Lazio-thuis zal meer naar gekeken worden bij hem, dan de wedstrijd van gisteren.
Smal vind ik inderdaad een ondergewaardeerde linkback. Valt mij het hele seizoen al op. Houdt ook niet voor niets een aardig talent als Salah-Eddine gemakkelijk uit de basis. Ben benieuwd of hij op de radar staat bij topclubs. Ik zou het wel weten als ik PSV was.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Smal vind ik inderdaad een ondergewaardeerde linkback. Valt mij het hele seizoen al op. Houdt ook niet voor niets een aardig talent als Salah-Eddine gemakkelijk uit de basis. Ben benieuwd of hij op de radar staat bij topclubs. Ik zou het wel weten als ik PSV was.

Zeker, als PSV zijnde zou ik voor van Aanholt gaan.

Ik denk dat Koeman er overigens niet voor terugdeinst om Smal op te roepen, maar zijn kansen zouden groter zijn bij een Feyenoord. Zeker ook gezien je dan ook Europees je kan laten zien.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Smal was vorig jaar nog vrij matig. Stond toen ook lange tijd geen basis. Vind het ook wel link om daar nu meteen miljoenen voor neer te tellen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Smal was vorig jaar nog vrij matig. Stond toen ook lange tijd geen basis. Vind het ook wel link om daar nu meteen miljoenen voor neer te tellen.

Ik dacht dat hij al langer op niveau zat. Vorig seizoen in De Kuip was hij wel echt goed. Verder kijk ik weinig FC Twente.

Bijlow heeft de internationale pers gehaald met zijn gele kaartactie.

Reacties zijn over het algemeen vrij positief. Het is natuurlijk enorme spelbederf, maar meer dan geel kan je er niet voor geven.
 

Bernardo

Well-known member
Ik dacht dat Kamphuis en Kooij de slechtste scheidsrechters op de velden waren, maar meneer Manschot komt er bij in het rijtje. Wat een drama.
 
Bovenaan