Speelronde 19

Gelijkspel voor

  • Go Ahead

    Stemmen: 1 12,5%
  • Excelsior

    Stemmen: 4 50,0%
  • Twente

    Stemmen: 3 37,5%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Max

Administrator
Forumleiding
En gebeurt het tegen Feyenoord schuimbekken ze weer

Uiteraard, dat is het altijd als het tegen je eigen ploeg is. Maar goed, laten we niet doen alsof FC Twente heilig is. De hoofdblessure tegen Cambuur veinzen door Pröpper om een veelbelovende aanval eruit te halen was niet veel sportiever. Daarnaast hoorde ik wat gemopper over eventueel getijdrek van Feyenoord. Dan mogen ze bij FC Twente de wedstrijd van vorig jaar terugkijken. Op Vitesse was niemand denk ik zo succesvol in tijdrekken.
 

Jef400

Well-known member
Uiteraard, dat is het altijd als het tegen je eigen ploeg is. Maar goed, laten we niet doen alsof FC Twente heilig is. De hoofdblessure tegen Cambuur veinzen door Pröpper om een veelbelovende aanval eruit te halen was niet veel sportiever. Daarnaast hoorde ik wat gemopper over eventueel getijdrek van Feyenoord. Dan mogen ze bij FC Twente de wedstrijd van vorig jaar terugkijken. Op Vitesse was niemand denk ik zo succesvol in tijdrekken.
Eens. Het is altijd over en weer zulk gedraal.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Goed, ik had gisteren niet helemaal mijn dag. Heb al een aantal leden persoonlijk benaderd, maar als iemand anders gister last had van mijn posts, dan bij dezen mijn welgemeende excuses. En mocht je behoefte hebben om je hierover uit te spreken, mijn pb-box staat open.

Achteraf gezien was het echt een heerlijk voetbalweekend voor de neutrale liefhebber. Eerst op zaterdag de doldwaze wedstrijd tussen AZ en FC Utrecht. En dan op zondag die intense strijd tussen FC Twente en Feyenoord. Prachtige wedstrijden, met teams die willen aanvallen. Iets wat sowieso wel een beetje een trend lijkt te worden in Nederland, dat teams weer aanvallend voetbal spelen. Dat was een paar jaar terug wel anders.

Over Feyenoord: echt heel zonde van het puntverlies, want er zat meer in. Ook al kreeg Twente ook een aantal goeie kansen en had zomaar de wedstrijd kunnen winnen. Wat wel mooi is, is dat wij dit seizoen tot nu toe de enige ploeg zijn geweest die in de Grolsch Veste met Twente kon wedijveren op het gebied van intensiteit. Wederom in een topwedstrijd niet de mindere geweest, dat geeft moed. De volgende stap is dat we een dergelijke wedstrijd eindelijk weer eens winnen.
 

Abubakari

Well-known member
Goed, ik had gisteren niet helemaal mijn dag. Heb al een aantal leden persoonlijk benaderd, maar als iemand anders gister last had van mijn posts, dan bij dezen mijn welgemeende excuses.
Zijn dat verwijderde posts? Want wat ik gister van je gelezen heb is niet van dien aard dat je je excuses aan hoeft te bieden lijkt mij.
Wederom in een topwedstrijd niet de mindere geweest, dat geeft moed. De volgende stap is dat we een dergelijke wedstrijd eindelijk weer eens winnen.
Ik denk dat de winst er voor Feyenoord vooral in zit dat je ze niet verloren hebt (Utrecht, Ajax, Twente). De rest verspeelt toch punten alsof het niks kost, dus je voorsprong blijft intact en je blijft op maar 1 nederlaag staan. Dus in die zin heeft Feyenoord toch gewoon goeie zaken gedaan. Ik vind het niet fijn om te zeggen maar ik denk dat Feyenoord kampioen wordt. Meest stabiele van de kampioensaspiranten. Ook geen wonderploeg, maar wel meer een team dan Ajax of PSV. En de beste trainer. AZ is wisselvalliger dan Feyenoord, Twente wint hoogstzelden een uitwedstrijd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zijn dat verwijderde posts? Want wat ik gister van je gelezen heb is niet van dien aard dat je je excuses aan hoeft te bieden lijkt mij.
Neen, ik reageerde meer gefrustreerd dan ik van mezelf zou willen en reageerde dit ook af op een aantal leden. Vind ik eigenlijk nergens voor nodig, vandaar.

Ik denk dat de winst er voor Feyenoord vooral in zit dat je ze niet verloren hebt (Utrecht, Ajax, Twente). De rest verspeelt toch punten alsof het niks kost, dus je voorsprong blijft intact en je blijft op maar 1 nederlaag staan. Dus in die zin heeft Feyenoord toch gewoon goeie zaken gedaan. Ik vind het niet fijn om te zeggen maar ik denk dat Feyenoord kampioen wordt. Meest stabiele van de kampioensaspiranten. Ook geen wonderploeg, maar wel meer een team dan Ajax of PSV. En de beste trainer. AZ is wisselvalliger dan Feyenoord, Twente wint hoogstzelden een uitwedstrijd.
Mja, ik ben het met je eens. Maar juist daarom had ik uit die drie wedstrijden liefst minimaal twee punten meer gehad, omdat winst er in alle drie die wedstrijden in zat. Dan hadden we echt een heel fijn gaatje gehad, met het resterende programma. Nu staat er toch nog steeds elke week de druk op en kan je de titel alsnog verliezen als Ajax, PSV of AZ toch opeens een flinke serie met overwinningen neer gaat zetten. Aan de andere kant heb je gelijk dat het positief is dat we die wedstrijden niet verloren hebben. Zeker als je bedenkt dat we de Klassieker bijna altijd verliezen en FC Twente dit seizoen in eigen huis echt heel erg sterk is.
 

Bernardo

Well-known member
De wedstrijd niet gezien?

Hoe kan hij die overtreding van Doke Schmidt in eerste instantie missen? Hij staat op 3 meter afstand, perfecte zicht op de situatie en doet helemaal niks. Wij zeiden in het stadion meteen toen hij die penalty gaf aan Cambuur in de tegenaanval dat de VAR zou ingrijpen en hem aan Fortuna zou geven.

Bij de penalty die hij gaf voor de 'overtreding' op Balk was precies dezelfde situatie, hij staat er zo dicht op. Hoe kan je dat niet zien dat het geen penalty is?
 

Maasveld

Well-known member
De wedstrijd niet gezien?

Hoe kan hij die overtreding van Doke Schmidt in eerste instantie missen? Hij staat op 3 meter afstand, perfecte zicht op de situatie en doet helemaal niks. Wij zeiden in het stadion meteen toen hij die penalty gaf aan Cambuur in de tegenaanval dat de VAR zou ingrijpen en hem aan Fortuna zou geven.

Bij de penalty die hij gaf voor de 'overtreding' op Balk was precies dezelfde situatie, hij staat er zo dicht op. Hoe kan je dat niet zien dat het geen penalty is?
Vorige week floot hij nog een uitstekende pot.
 
Bovenaan