Speelronde 18

Speelronde 18

  • Hups Vitesse

    Stemmen: 1 9,1%
  • Excelsior komt goed uit winterstop

    Stemmen: 1 9,1%
  • Hups AZ

    Stemmen: 1 9,1%
  • Hups Dick Advocaat

    Stemmen: 1 9,1%
  • Hups Japie Stam

    Stemmen: 5 45,5%
  • Feyenoord krijgt het moeilijk maar wint

    Stemmen: 0 0,0%
  • Haags Kwartiertje

    Stemmen: 1 9,1%
  • Sergio Padt

    Stemmen: 1 9,1%
  • Brabantse derby's zijn lang

    Stemmen: 1 9,1%
  • Tricolores Tricolores passie strijd en leeuwenmoed

    Stemmen: 1 9,1%
  • En wie wel springt is voor NAC

    Stemmen: 1 9,1%
  • FC Emmen zet PSV terug op aarde

    Stemmen: 2 18,2%
  • Doha doet PSV goed

    Stemmen: 4 36,4%
  • Sc Heerenveen gaat voor stunt

    Stemmen: 2 18,2%
  • Ajax wint ruim van Heerenveen

    Stemmen: 4 36,4%
  • VAR neemt goede besluiten

    Stemmen: 3 27,3%
  • Superboeren

    Stemmen: 1 9,1%
  • El Khayati wordt topscorer

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    11

Abubakari

Well-known member
Bah bah en nog eens bah.

Dit is de instelling waardoor je telkens tweede wordt. Ongelooflijk, vrijwel foutloos zijn en dan op het moment dat je jezelf eindelijk kunt belonen niet thuis geven. Zo'n penalty van Tadic ook... Gottegot.

Dat strafschopmoment met Lamprou, tsja, op het moment dat ze elkaar raken ligt die bal al in de tribune. Ik vond het geen penalty, prima beslissing. Maar je kunt op zo'n moment ook pech hebben.

Ik ga nog even een potje vloeken en schelden. :hsv:
 

Pascallovic

Well-known member
Bah bah en nog eens bah.

Dit is de instelling waardoor je telkens tweede wordt. Ongelooflijk, vrijwel foutloos zijn en dan op het moment dat je jezelf eindelijk kunt belonen niet thuis geven. Zo'n penalty van Tadic ook... Gottegot.

Dat strafschopmoment met Lamprou, tsja, op het moment dat ze elkaar raken ligt die bal al in de tribune. Ik vond het geen penalty, prima beslissing. Maar je kunt op zo'n moment ook pech hebben.

Ik ga nog even een potje vloeken en schelden. :hsv:
Als het je nou nog in een lastige uitwedstrijd overkomt, kan het nog. Nee, gewoon in eigen huis verzuim je de koppositie te pakken. Op het eind van het seizoen kunnen dit soort uitslagen in eigen huis (ook Heracles) beslissend zijn. Hebben zo 2 jaar geleden al een titel misgelopen door thuis maar 1 punt te halen tegen Willem II en Roda JC.

Dan gaat het slecht na rust kom je 6 minuten voor tijd toch nog op 4-3 en dan verkloot je het alsnog.:werder:
 

Abubakari

Well-known member
Wat heb jij gezopen? Die bal is niet eens achter geweest.

Doe maar rustig hoor.

Kijk maar terug, Lammers raakt de bal niet goed, die gaat over de achterlijn en daarna botst Lamprou tegen Lammers aan. Als de bal al weg is. Kortom prima beslissing om daar geen penalty te geven.
 

Pascallovic

Well-known member
Doe maar rustig hoor.

Kijk maar terug, Lammers raakt de bal niet goed, die gaat over de achterlijn en daarna botst Lamprou tegen Lammers aan. Als de bal al weg is. Kortom prima beslissing om daar geen penalty te geven.
Bal is niet over de achterlijn geweest.
 

Abubakari

Well-known member
Bal is niet over de achterlijn geweest.

Ik zie het. Maar Lammers speelt de bal wel zo dat ie er daarna niet meer bij kan, dus kan ik mij prima voorstellen dat er geen penalty voor gegeven wordt ook omdat het meer een botsing is dan een overtreding.

Maar nu dioe ik dus waar ik altijd zo'n hekel aan heb, na een spectaculaire wedstrijd alleen maar over de scheids praten. So screw you guys, I'm out of here.
 

Bernardo

Well-known member
Wat maakt het uit of een speler niet meer bij de bal kan? Overtreding is een overtreding. 100% penalty.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat maakt het uit of een speler niet meer bij de bal kan? Overtreding is een overtreding. 100% penalty.

Het is vooral vervelend dat 'iedereen' het een pingel vindt, behalve degene die de beslissing neemt.

Als zelfs jij het al een pingel vindt ;)
 

SanMark.

Well-known member
Van Beek kon ook niet meer bij de bal, dus in die redenatie zou dat ook een onterechte penalty zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Bij de Ligt tegen PEC was er de discussie of het geel of rood was omdat Ehizibue al dan niet nog bij de bal had kunnen komen. Nu Lammers schijnbaar niet bij de bal kon komen (wat ik overigens betwijfel), zou het om die reden niet eens een overtreding zijn. Beetje vreemd.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Nou, de bal sprong wel buiten bereik van Lammers, het was geen 100% goal geweest.

Ajax heeft in 24 competitiewedstrijden onder leiding van Serdar G?z?b?y?k nog nooit een strafschop tegen gekregen (thuis & uit). De 19 andere clubs die meer dan zes Eredivisieduels hebben gespeeld met G?z?b?y?k als scheids kregen minimaal ??n penalty tegen.

De laatste penalty tegen in eigen huis is 5 (VIJF) jaar geleden
 

JMD

Well-known member
Bij de Ligt tegen PEC was er de discussie of het geel of rood was omdat Ehizibue al dan niet nog bij de bal had kunnen komen. Nu Lammers schijnbaar niet bij de bal kon komen (wat ik overigens betwijfel), zou het om die reden niet eens een overtreding zijn. Beetje vreemd.

Dat was een flinke tackle. Dus sowieso geel, het feit dat Ehizibue de bal niet echt meer kon halen maakt dat het voor mij geen rood was.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Speelronde 18

Ik heb van dit weekend vrij weinig meegekregen. Wel tien minuutjes VTBL gekeken en daar waren ze toch vrij unaniem en stellig dat het een pingel was. Ik begreep dat de scheidsrechterbaas zich ook heeft aangegeven dat het een pingel was. De VAR vond het een pingel. Dan zal het wel een pingel zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan