Speelronde 17

Hoera


  • Totaal aantal stemmers
    13

JMD

Well-known member
Heel sterk interview van Berghuis. Petje af.
Zo, die kijk ik nu even terug, maar echt ongelooflijk, zo knap om dit te doen.

En hopelijk gaan media nu eens nadenken met wat ze doen. Dat continu maar hypen van rivaliteiten, zaken als 'deze Klassieker gaat om leven of dood', steeds maar weer dat het nu de "allerbelangrijkste" Klassieker/topper/wedstrijd is van altijd enz... Alles voor de clicks. Maar dit is het gevolg. En dan staat diezelfde media weer vooraan om de supporters te veroordelen, maar zelf stoken ze flink.
 

JMD

Well-known member
Overigens vond ik misschien nog wel het meest aparte moment het eindsignaal en de reactie van De Kuip. Het was stil. Alsof niemand wist wat ze hier nou van moesten vinden, geen fluitconcert, geen gejuich, meer verbazing...
 

Pascallovic

Well-known member
´Wij zijn groeiende´ en ´Het gaat de goede kant op´, aldus de trainer van de club met de hoogste begroting van Nederland, die al 6x op rij niet gewonnen heeft en inmiddels gezakt is naar plek 5 op de ranglijst en 2 punten voorsprong heeft op de nummer 6 halverwege de competitie. Dit is waar de lat momenteel wordt in gelegd bij Ajax door de trainer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Overigens vond ik misschien nog wel het meest aparte moment het eindsignaal en de reactie van De Kuip. Het was stil. Alsof niemand wist wat ze hier nou van moesten vinden, geen fluitconcert, geen gejuich, meer verbazing...

Gewoon het bekende liedje.

´Wij zijn groeiende´ en ´Het gaat de goede kant op´, aldus de trainer van de club met de hoogste begroting van Nederland, die al 6x op rij niet gewonnen heeft en inmiddels gezakt is naar plek 5 op de ranglijst en 2 punten voorsprong heeft op de nummer 6 halverwege de competitie. Dit is waar de lat momenteel wordt in gelegd bij Ajax door de trainer.

Dat is het positieve, die krijgt nu wat meer tijd. Ook Bassey verdient wel meer tijd.
 

Reinoud

Well-known member
Overigens vond ik misschien nog wel het meest aparte moment het eindsignaal en de reactie van De Kuip. Het was stil. Alsof niemand wist wat ze hier nou van moesten vinden, geen fluitconcert, geen gejuich, meer verbazing...
Had het idee dat het geluid ook zacht stond
 

Max

Administrator
Forumleiding
Degene die voor sensatie kwam, die was sowieso de verliezer. Echt maar een paar liedjes over Berghius. Van Bommel werd wel eens minder vriendelijk onthaald.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Goed, de teleurstelling is inmiddels wel gezakt en ik moet zeggen dat die vooral te maken heeft met het verleden en het idee dat Ajax vandaag eindelijk weer eens te pakken was. Als ik objectiever kijk, ben ik vooral erg trots op wat we hebben laten zien. Er stonden er vandaag 7 bij ons op het veld van 23 jaar of jonger voor wie het de eerste Klassieker met publiek was. En als je het dan als elftal voor elkaar krijgt om Ajax een uur lang met consequent fel en gedisciplineerd drukzetten op eigen helft te houden, dan heb je het gewoon heel goed gedaan. Met Wieffer en vooral Hartman als grote uitblinkers en ook de iets meer ervaren Geertruida was geweldig.

Je ziet ook wel dat dit Feyenoord de arbeid nog erg nodig heeft in vergelijking met Ajax, waar ze met individuele klasse toch een stuk makkelijker kansen bij elkaar voetballen. Daarom is 1-1 ook wel een terechte uitslag, denk ik. Voor dit Feyenoord een resultaat en ook een uitvoering met perspectief. Qua teamspirit en discipline zit het weer heel goed. Het voetbal is bij vlagen ook oké. Alleen in de laatste fase van een aanval moeten we echt meer kansen bij elkaar gaan spelen. Dat is de volgende stap.
 

Abubakari

Well-known member
Net als dat stc dat niet is omtrent PSV, die ziet ons dinsdag van Emmen verliezen, dat is de nummer 17
Emmen zit handenwrijvend op PSV te wachten na de prestaties van PSV in Leeuwarden en Groningen.
Volendam pakt donderdag weer een punt...
NEC speelt veel vaker gelijk en Feyenoord is na de klassieker altijd slecht. Dus na PSV ook midweeks puntverlies voor Feyenoord.

Ik heb de klassieker vanmiddag geskipt, ben naar het amateurvoetbal gegaan. Had er niet veel vertrouwen in en ook geen zin in een middag van die blije Feyenoorders juichstemming op ESPN. Valt dan uiteindelijk qua resultaat nog mee, qua spel was het weer zo’n van beide kanten hangen en wurgen wedstrijd met meer strijd dan kansen. Niet veel gemist. Zo te zien had Ajax de beste kansen, dus eigenlijk jammer dat je de winst niet steelt, maar gelijkspel is wel terecht.
Nu Volendam, Excelsior, Cambuur en RKC. Zouden 12 punten moeten zijn (en dan ziet de wereld er wellicht wel heel anders uit) maar ik heb niet het gevoel dat Ajax die alle vier wint.

Het stukje op teletekst is door een Feyenoorder geschreven, kan niet missen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Goed, de teleurstelling is inmiddels wel gezakt en ik moet zeggen dat die vooral te maken heeft met het verleden en het idee dat Ajax vandaag eindelijk weer eens te pakken was. Als ik objectiever kijk, ben ik vooral erg trots op wat we hebben laten zien. Er stonden er vandaag 7 bij ons op het veld van 23 jaar of jonger voor wie het de eerste Klassieker met publiek was. En als je het dan als elftal voor elkaar krijgt om Ajax een uur lang met consequent fel en gedisciplineerd drukzetten op eigen helft te houden, dan heb je het gewoon heel goed gedaan. Met Wieffer en vooral Hartman als grote uitblinkers en ook de iets meer ervaren Geertruida was geweldig.

Je ziet ook wel dat dit Feyenoord de arbeid nog erg nodig heeft in vergelijking met Ajax, waar ze met individuele klasse toch een stuk makkelijker kansen bij elkaar voetballen. Daarom is 1-1 ook wel een terechte uitslag, denk ik. Voor dit Feyenoord een resultaat en ook een uitvoering met perspectief. Qua teamspirit en discipline zit het weer heel goed. Het voetbal is bij vlagen ook oké. Alleen in de laatste fase van een aanval moeten we echt meer kansen bij elkaar gaan spelen. Dat is de volgende stap.

Dat laatste stuk is wel anderhalf jaar lang een probleem. Je domineert en zet Ajax vol onder druk, maar je creëert niks als je de statistieken erbij pakt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Iemand merkte terecht op dat Ajax nu zomaar die achterstand van vijf punten op Feyenoord kan ombuigen in een voorsprong de komende vijf wedstrijden gezien het programma van beide clubs. Dat is overigens ook wel nodig gezien het programma van Feyenoord naar het einde toe juist eenvoudiger is. Als Feyenoord 19 februari nog bovenaan zou staan, dan zijn de papieren vrij aardig.
 
Bovenaan