Speelronde 17

Hoera


  • Totaal aantal stemmers
    13

Pascallovic

Well-known member
Ajax moet juist een flinke voorsprong gaan opbouwen, want die krijgen op het eind van het seizoen (vanaf speelronde 30) nog de zware potjes met achtereenvolgens PSV-uit, AZ-thuis, Groningen-uit, Utrecht-thuis en Twente-uit. Daar zal Ajax vast iets gaan laten liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax moet juist een flinke voorsprong gaan opbouwen, want die krijgen op het eind van het seizoen (vanaf speelronde 30) nog de zware potjes met achtereenvolgens PSV-uit, AZ-thuis, Groningen-uit, Utrecht-thuis en Twente-uit. Daar zal Ajax vast iets gaan laten liggen.

Bijzonder onevenwichtig competitieschema dit keer. Feyenoord heeft na die terrorreeks enkel nog Ajax en Sparta uit qua lastige uitwedstrijden. In de laatste vijf wedstrijden wel nog FC Utrecht en Vitesse thuis.
 

Sjorro

Member
Waarom kreeg die keeper van Cambuur niet gewoon rood trouwens?
Hij is pas al een keer gewaarschuwd:rolleyes: met lomp inkomen.
Maar als alle overtredingen van keepers buiten de 16 rood zijn, is die regel eigenlijk toch wel duidelijk.
Hetzelfde met de situatie dat Scherpen, die te vroeg van de lijn af was bij de penalty. Is ook een duidelijke regel en met name door de VAR makkelijk te handhaven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Geen enkele reden om Schreuder te ontslaan midden in een spannende titelstrijd met PSV:

16df9e5539669d93aba5e7f8ec901fcf.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord-Ajax 1-2 in Xg zag ik gister.

Klopt. Enorm veldoverwicht voor Feyenoord en groot deel op de helft van Ajax gespeeld, maar vrijwel niks gecreëerd. Zeer problematisch. Met name Pedersen ben ik wel klaar mee.

Al kan ik mij voorstellen dat de Ajacieden ook niet enorm enthousiast van hun backs worden. Voor Feyenoord denk ik pech dat Rensch niet meedeed. De driehoek Alvarez, Timber en Rulli was beter dan Rensch, Timber en Rulli. Maar goed, dan had je op de plek van Taylor een betere speler staan met Alvarez.
 

Eef de Kip

Well-known member
Al kan ik mij voorstellen dat de Ajacieden ook niet enorm enthousiast van hun backs worden.
Ik keek bij understatement in de dikke van Dale en toen kwam ik hier terecht. En dan hebben we Rensch als back up, wat intens armoedig.
 

Pascallovic

Well-known member
Snap gewoon niet dat in gevallen als Sanchez geen jeugd wordt doorgeschoven. Als het verdedigend nog iets was had ik door die balbehandeling heen kunnen kijken, maar zowel verdedigend als in balbezit is het KKD-niveau. Klaiber lijkt er prime Dani Alves tegenover. Maar Youri Regeer heeft eind vorig seizoen die positie degelijk kunnen invullen. Zet hem er dan neer. Die kun je tenminste een bal toe spelen. Die foutjes die hij maakt, zijn er niet meer dan Sanchez.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik snap dat je niet 100% gokt op een jeugdspeler. Deed Feyenoord ook niet met de blessuregevoelige Hartman. Alleen je zou verwachten dat je erachter komt dat de jeugdspeler beter is. Maar goed, het is afwachten hoelang Slot nog met Pedersen verder gaat. Die kan niet verdedigen en die kan niet aanvallen. Jeugdspeler Benita moet het eerste nog leren, maar het tweede kan hij wel.
 

JMD

Well-known member
Geen enkele reden om Schreuder te ontslaan midden in een spannende titelstrijd met PSV:

16df9e5539669d93aba5e7f8ec901fcf.jpg
PSV dus vorig jaar te hoog op basis van XG, dit seizoen te laag...
Idd, je hebt geen moer aan die lijst, maar dat was al bekend.

Sparta en AZ overigens dus veel te veel punten obv deze lijst... Dat verbaast me dan van AZ, dat Sparta een seizoen heeft waar alles klopt is bekend.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Snap gewoon niet dat in gevallen als Sanchez geen jeugd wordt doorgeschoven. Als het verdedigend nog iets was had ik door die balbehandeling heen kunnen kijken, maar zowel verdedigend als in balbezit is het KKD-niveau. Klaiber lijkt er prime Dani Alves tegenover. Maar Youri Regeer heeft eind vorig seizoen die positie degelijk kunnen invullen. Zet hem er dan neer. Die kun je tenminste een bal toe spelen. Die foutjes die hij maakt, zijn er niet meer dan Sanchez.
Bij zo'n Sanchez snap ik überhaupt niet hoe Ajax bij hem uit komt. Al bij zijn overgang zag ik allemaal Mexicanen nogal lacherig doen, net als eerder bijvoorbeeld bij Magallan. En dan blijkt inderdaad ook dat ze er niet veel van kunnen, goh wat een verrassing. Die mensen daar zijn verzot van voetbal en kunnen echt wel het verschil tussen een goeie en een slechte speler zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Bij zo'n Sanchez snap ik überhaupt niet hoe Ajax bij hem uit komt. Al bij zijn overgang zag ik allemaal Mexicanen nogal lacherig doen, net als eerder bijvoorbeeld bij Magallan. En dan blijkt inderdaad ook dat ze er niet veel van kunnen, goh wat een verrassing. Die mensen daar zijn verzot van voetbal en kunnen echt wel het verschil tussen een goeie en een slechte speler zien.

Het gekke is dat ze Magallan lang hebben gevolgd en voor Magallan ook nog eens heel erg hun best hebben moeten doen om hem überhaupt binnen te halen. Ik vind het overigens wel vreemd dat de rechtsback van het Mexicaanse elftal zo slecht is.
 

erka

Well-known member
Misschien is hij wel niet zo slecht maar kan hij hier niet aarden en gaat dan steeds slechter voetballen. Mentale begeleiding van spelers wordt echt wel onderschat op dit punt.
 
Bovenaan