Speelronde 17

Hoera


  • Totaal aantal stemmers
    13

Pascallovic

Well-known member
Bij zo'n Sanchez snap ik überhaupt niet hoe Ajax bij hem uit komt. Al bij zijn overgang zag ik allemaal Mexicanen nogal lacherig doen, net als eerder bijvoorbeeld bij Magallan. En dan blijkt inderdaad ook dat ze er niet veel van kunnen, goh wat een verrassing. Die mensen daar zijn verzot van voetbal en kunnen echt wel het verschil tussen een goeie en een slechte speler zien.
Niemand die zo'n Sanchez ooit heeft zien spelen snapt waarom Ajax ooit bij hem is uitgekomen. Het is inderdaad bizar en voor mij komt het vooral over als sabotage of iemand binnen de club die zichzelf verrijkt met dit soort onzin transfers. Magallan hetzelfde, als zijn ze daar gewoon serieus anderhalf jaar mee bezig geweest om hem vast te leggen, waarna ze hem na 3 wedstrijden alweer hebben afgeschreven omdat ie in niks een Ajaxspeler was. Maar goed wie weet zijn ze verblind door nationaliteit of types. Men had net Nico Tagliafico gehaald en dat was fantastisch, dus dachten ze dat alle Argentijnse verdedigers wel zouden voldoen qua grinta of zo. Nu dat ze wellicht dachten als Alvarez wat is, dan moet Sanchez als Mexicaans international ook wat zijn. Davinson Sanchez was een succes als Colombiaan, laten we er nog een Orejuela bij halen was een paar jaar eerder ook de gedachte, terwijl hij was afgescout.

Maar goed dit soort transfers zitten er ieder jaar tussen. Daramy bijvoorbeeld vorig seizoen. Sulejmana lukte niet en schijnbaar moest er perse iemand komen en dat was dan Daramy uit dezelfde competitie voor 13 miljoen. We hadden hem niet eens nodig. Van die 13 miljoen ga je ook nooit meer een cent zien.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Misschien is hij wel niet zo slecht maar kan hij hier niet aarden en gaat dan steeds slechter voetballen. Mentale begeleiding van spelers wordt echt wel onderschat op dit punt.
Op het WK bij de Mexicaanse selectie kon ie ook niet aarden. Daar zag ik geen bevrijde voetballer die na het moeten wennen aan een vreemde omgeving en cultuur nu wat kon bijkomen met landgenoten die hem begrepen. Hij was net zo dramatisch als in een Ajaxshirt. In het geval van Sanchez denk ik echt dat het gewoon niks is. Alvarez vond ik nooit zo heel dramatisch. Het was meer dat hij in het begin met Martinez op een middenveld stond. Daar worden de creatieve zwakheden van beiden spelers niet gecompenseerd. Kunnen zij niks aan doen.
 

Batigoal

Well-known member
Ook al komt hij zwaar tekort, de relatief goedkope Sanchez vind ik nog niet eens zo'n probleem. Ruim 16 miljoen betalen voor een speler die een jaar daarvoor gratis is vertrokken omdat meneer per sé weg moest, die vervolgens wordt gebombardeerd tot eerste spits terwijl hij niet eens consistent 90 minuten op het veld kan staan (nog steeds niet!) en een oké moyenne heeft voor een spits (matig zelfs voor Ajax-begrippen). Om nog maar te zwijgen over de vele miljoenen voor Bassey of Bergwijn waar een miljoen of 10-15 teveel voor is betaald.

Daramy is nog jong en gewoon basisspeler bij FC Kopenhagen, dat maakt hem voor heel veel ploegen interessant. Die verkoop je makkelijk met minimaal verlies.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik dacht dat Brobbey gezien zijn productieve invalbeurten wel aardige statistieken had. Maar waarom betaal je idd zoveel voor een spits die geen volledige wedstrijden kan spelen en wel basisspeler wil zijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Geld maakt lui en liefde maakt blind. Ik heb nooit het idee of gevoel gekregen dat na het vertrek van Haller (of ter voorbereiding op het vertrek van Haller) er een andere kandidaat voor de spitspositie was dan Brobbey. Men had het geld en het was een mooi verhaal dat je iemand die een verkeerde keuze heeft gemaakt terughaalt. Naar de negatieve zaken werd er niet gekeken. Nu was er overigens ook niemand in de media die rond die transfer of daarvoor riep dat Brobbey conditioneel een groot risico als eerste spits was. Ik heb het ook niet gezien, al vond ik het prijskaartje wel belachelijk veel, dat ze voor dat bedrag hadden moeten halen. Voor onder de 10 miljoen had ik het begrepen. Voor 16 miljoen had ie lekker in foute keuze mogen gaar koken.
 
Bovenaan