Speelronde 15

Speelronde 15


  • Totaal aantal stemmers
    26
  • Opiniepeiling gesloten .

Joost

Well-known member
'Ik ken iemand die is voor Roda en die gaat zeggen dat het geen pingel was, en ik gok buitenspel bij de 1e.'

Ik zei het vanmiddag nog op een meeting in Rotterdam. Letterlijk.

Lijkt me logisch. Het was ook gewoon buitenspel en een duikeling.

Heb je ook nog even voorspelt dat het ging sneeuwen?

:duim:
 

Abubakari

Well-known member
Veltman heeft torren in zijn hoofd.

Nee, hij had Lozano in zijn broekzak.
Makje 3-0.

Zitten ze hier weer te zeuren over Veltman die gewoon doet wat ie moet doen in zulke wedstrijden, op het randje spelen en je tegenstander uitschakelen. Prima wedstrijd van Veltman.
 

Batigoal

Well-known member
Nee, hij had Lozano in zijn broekzak.
Makje 3-0.

Zitten ze hier weer te zeuren over Veltman die gewoon doet wat ie moet doen in zulke wedstrijden, op het randje spelen en je tegenstander uitschakelen. Prima wedstrijd van Veltman.

Duim! De zogenaamd beste speler van de Eredivisie kreeg geen voet aan de grond tegen hem.
 

JMD

Well-known member
En maar trappelen als ie weer op de grond lag theater te spelen. Wat een jankerdje zeg.

Die eerste keer had ie 'recht van spreken', een knie tegen je slaap is pijnlijk. De andere keer sloeg het idd nergens op, die hand van Veltman was meer een aai.
 

Ska P 187

Well-known member
Wanneer je nieuw bent op dit forum en dit je eerste topic is dat je leest dan zou je zeggen dat JMD voor Ajax is.
 

ElSimao

Active member
Wel aardig hoor. Belangrijke winst met zeker op het gebied van het drukzetten aardige vooruitgang.

Daarnaast snap ik niet waarom men bij PSV zo'n spelopvatting maar pikt, maar ok.

22 jankerds op het veld.

En daar dan al met 0-8 van verliezen.
 

Pascallovic

Well-known member
Wel aardig hoor. Belangrijke winst met zeker op het gebied van het drukzetten aardige vooruitgang.

Daarnaast snap ik niet waarom men bij PSV zo'n spelopvatting maar pikt, maar ok.
Snap het ook niet. Dit Ajax is niks bijzonders en met een beetje opportunisme in je spel krijg je heel veel onrust in de achterhoede bij Ajax. Hebben we ook vorige week in Enschede gezien. Nee, dan laat je Ajax gratis doorlopen naar de middenlijn zonder enige vorm van druk. Dat vindt Ajax doorgaans wel lekker.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat past toch geheel in de huisstijl van PSV? Alleen tegen Ajax werkt dat niet.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat past toch geheel in de huisstijl van PSV? Alleen tegen Ajax werkt dat niet.
Doorgaans werkt het wel, ook omdat ze in de omschakeling dan iets meer doen dan blind een bal naarvoren trappen. Maar goed dit elftal van PSV staat ook beetje symbool voor het verlies in kwaliteit dat de Eredivisie de laatste jaren heeft gehad. Natuurlijk staat PSV terecht op kop, maar ik kan mij van PSV niet zo snel een jaargang voor de geest halen waar de selectie kwalitatief nog minder was.
 

JMD

Well-known member
Dat past toch geheel in de huisstijl van PSV? Alleen tegen Ajax werkt dat niet.

Het had ook wel kunnen werken als ze voorin de bal langer vast hadden kunnen houden, maar dat was (zeker in de 1e helft) dramatisch.

Idd verder wat Pascallovic zegt, je had Ajax onder druk moeten zetten, gewoon 4-3-3 spelen. Nu offer je een aanvaller op, maar daardoor kwam Frenkie de Jong meer 'in zijn kracht' te spelen. Dat hij vervolgens de man-of-the-match werd is een logisch gevolg van de keuzes van Cocu.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Doorgaans werkt het wel, ook omdat ze in de omschakeling dan iets meer doen dan blind een bal naarvoren trappen. Maar goed dit elftal van PSV staat ook beetje symbool voor het verlies in kwaliteit dat de Eredivisie de laatste jaren heeft gehad. Natuurlijk staat PSV terecht op kop, maar ik kan mij van PSV niet zo snel een jaargang voor de geest halen waar de selectie kwalitatief nog minder was.

Eens. Ik snap daarom ook nog steeds niet waarom ze zo stijf bovenaan staan.
 

Pascallovic

Well-known member
Eens. Ik snap daarom ook nog steeds niet waarom ze zo stijf bovenaan staan.
Ik snap dat wel. De tegenstand is namelijk ook van een heel beperkt niveau. FC Twente, Heracles, NAC, VVV, Willem II, FC Groningen, Sparta, Roda en Excelsior hebben allemaal de potentie om in de problemen te komen omdat de selectie niet overloopt van kwaliteit. Die kunnen dit PSV niet zomaar stuk spelen en PSV heeft natuurlijk altijd wel iemand lopen die aan de andere kant een doelpunt kan maken. Het is juist het falen van een Ajax, maar ook een Feyenoord dat ze zover achter PSV staan, want met deze Eredivisie is dat onnodig.
 
Bovenaan