Speelronde 14 + inhaal

Zaterdag schoentje bij de schoorsteen en dan zingen we

  • Zie ginds komt de stoomboot

    Stemmen: 0 0,0%
  • Roetveeg Piet, wiedewiedewiet

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    7

Abubakari

Well-known member
Die zijn ook niet bepaald meer te handhaven.
Vind ik eigenlijk wel meevallen. Ze zakken geregeld door de ondergrens, maar ik heb Ajax dit seizoen ook hele goeie wedstrijden of goeie fases zien spelen. Dat Bassey en Sanchez tijd nodig hebben, net als de aanvankelijk ook verguisde Alvarez, is niet raar. Ik zie overigens ook bijvoorbeeld een Timber dit jaar ver onder zijn niveau van vorig jaar blijven, die helpt Bassey ook niet bepaald.
 

Batigoal

Well-known member
Ja eens. Denk niet dat ik hem er voor op de stip zou leggen. In mijn tijden als jeugdscheidsrechter floot ik er ook op het middenveld niet voor.
Was licht inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat hij 'm gaf.

Bij Bel Hassani weer eens kortsluiting. Dat gaat rood worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vind ik eigenlijk wel meevallen. Ze zakken geregeld door de ondergrens, maar ik heb Ajax dit seizoen ook hele goeie wedstrijden of goeie fases zien spelen. Dat Bassey en Sanchez tijd nodig hebben, net als de aanvankelijk ook verguisde Alvarez, is niet raar. Ik zie overigens ook bijvoorbeeld een Timber dit jaar ver onder zijn niveau van vorig jaar blijven, die helpt Bassey ook niet bepaald.

Misschien dat Timber ook de hulp van Martinez mist. Die kon wat beter op de hut passen dan Bassey als Timber weer eens weg was. Verder heb je overigens wel een punt dat Bassey en Sanchez wellicht ook gewoon tijd nodig hebben. Neemt niet weg dat je dan in totaliteit als Ajax zijnde je beter had kunnen presteren. Volgens mij heeft Ajax slechts twee wedstrijden tegen de overige top vijf gespeeld. Dus dan heb je een aanzienlijk makkelijker programma dan een PSV, die er vier heeft gespeeld.

Die wilde gewoon een iets langere winterstop.

Had hij zich beter net als Vaessen zich kunnen verslapen.
 

Batigoal

Well-known member
Misschien dat Timber ook de hulp van Martinez mist. Die kon wat beter op de hut passen dan Bassey als Timber weer eens weg was. Verder heb je overigens wel een punt dat Bassey en Sanchez wellicht ook gewoon tijd nodig hebben. Neemt niet weg dat je dan in totaliteit als Ajax zijnde je beter had kunnen presteren. Volgens mij heeft Ajax slechts twee wedstrijden tegen de overige top vijf gespeeld. Dus dan heb je een aanzienlijk makkelijker programma dan een PSV, die er vier heeft gespeeld.



Had hij zich beter net als Vaessen zich kunnen verslapen.
Mazraoui en Martinez behoorden tot Ajax' beste spelers, dus die mis je echt. Mazraoui bracht ook zijn aanvallende kwaliteiten mee die nu nog niet zijn vervangen. Blind is echt stukken minder dan voorheen en dat gaat gezien zijn leeftijd niet meer terugkomen, als Timber en Pasveer dan voorlopig ook niet het topniveau van vorig jaar halen dan hou je niets over.

In Bassey heb ik nog wel wat vertrouwen, maar voor 23 miljoen mag je een directe versterking verwachten, geen project voor de toekomst die je het meevoetballen moet aanleren. Was hij als vervanging voor Schuurs gehaald, dan was dat prima, maar nu niet.
 

Jef400

Well-known member
Hoe is het met het slachtoffer? Gaat het al weer wat beter met hem?
Ik dacht echt, die gaat dood.
De beweging is rood.
Nu ook een softe pingel voor NEC. Bal op hand sliding is dus voortaan altijd penalty..

lijken wel hockey strafcorners te worden...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mazraoui en Martinez behoorden tot Ajax' beste spelers, dus die mis je echt. Mazraoui bracht ook zijn aanvallende kwaliteiten mee die nu nog niet zijn vervangen. Blind is echt stukken minder dan voorheen en dat gaat gezien zijn leeftijd niet meer terugkomen, als Timber en Pasveer dan voorlopig ook niet het topniveau van vorig jaar halen dan hou je niets over.

In Bassey heb ik nog wel wat vertrouwen, maar voor 23 miljoen mag je een directe versterking verwachten, geen project voor de toekomst die je het meevoetballen moet aanleren. Was hij als vervanging voor Schuurs gehaald, dan was dat prima, maar nu niet.

Allemaal begrijpelijk, maar je hebt echt nog een redelijk Jip-en-Janneke programma gehad.
 

Abubakari

Well-known member
Thuis tegen Eagles en Vitesse en uit bij Emmen 6 punten laten liggen is wel schandalig. Maar dat zullen ze bij PSV over Cambuur en Groningen uit ook denken.
Ajax heeft een zwaar slot, hopelijk is alles dan op orde.
 

Batigoal

Well-known member
Allemaal begrijpelijk, maar je hebt echt nog een redelijk Jip-en-Janneke programma gehad.
Dat hoef je me niet te vertellen; ik sta hier juist bekend als één van de kritische Ajacieden.

Op meerdere vlakken is het misgegaan. Middenveld ontbeert creativiteit, aanval ontbreekt beweging, duurste aankoop gekocht voor dezelfde positie als je aanvoerder die altijd speelt, druj zetten is niet goed, sommige nieuwe spelers worden amper of niet ingezet etc. Zowel spelers, staff als technische leiding gaan niet goed.
 

Pascallovic

Well-known member
Misschien dat Timber ook de hulp van Martinez mist. Die kon wat beter op de hut passen dan Bassey als Timber weer eens weg was. Verder heb je overigens wel een punt dat Bassey en Sanchez wellicht ook gewoon tijd nodig hebben. Neemt niet weg dat je dan in totaliteit als Ajax zijnde je beter had kunnen presteren. Volgens mij heeft Ajax slechts twee wedstrijden tegen de overige top vijf gespeeld. Dus dan heb je een aanzienlijk makkelijker programma dan een PSV, die er vier heeft gespeeld.
Natuurlijk mist Timber de hulp van Martinez naast zich, maar hij maakt ook zelf belachelijke fouten, die hij anders niet maakte en die niks met de afwezigheid van een type Martinez te maken hebben. Er is tijdens de zomer gewoon dramatisch gehandeld. Voor 23 miljoen mag je meer verwachten vind ik, of je moet naar iets goedkopers kijken. Er was echt wel iets op de markt te krijgen voor minder dan 23 miljoen, die verder was qua ontwikkeling. Ik zie Bassey nog wel slagen hoor, maar ik zie niet waarom hier perse dit bedrag voor betaald moet worden en dan ie dan wellicht over een jaar wel op niveau zit.

Sanchez gaat nooit een geweldenaar worden. Zo stond ie in Mexico ook niet bekend. Wellicht dat ie met de tijd wat bijtrekt en een beter niveau haalt. Echter geldt ook hiervoor, waarom hem halen voor dat bedrag, terwijl hij momenteel niet beter is dan de opties (Klaiber en Regeer) die er al waren op het moment van aantrekken. Het is pure geldverbranding en daar mag je de leiding (wie dat ook moge zijn) op aankijken. Ze hebben een Turkse jongen van 19 gehaald voor 10 miljoen die heeft nog niet eens bij Jong Ajax meegedaan. Wat is daar het plan mee? Met op de bank zitten gaat ie zich niet ontwikkelen.

Ajax heeft een heel groot probleem. Een makkelijk programma gehad en nu al zo veel punten kwijt. Dit terwijl ze juist een voorsprong moeten nemen op de concurrentie, want niet alleen direct na de winter is er een zwaar programma. De laatste 5 speelrondes zijn er alleen maar lastige potjes. Dan heb je een buffer nodig. Nu staat de gehele top 5 nog bij elkaar en is iedere wedstrijd voor je een uitdaging. Dan kan het qua positie op de ranglijst hard gaan de komende 3 speelrondes.
 
Bovenaan