Speelronde 1

Batigoal

Well-known member
Alsof je met de semi-B-keuze niet in staat zou moeten zijn om thuis van Heracles te winnen, hou toch op. Sierhuis leek trouwens wel aardig te beginnen, maar speelde wel erg matig. Ik kan begrijpen dat hij op zijn 20e nog in Jong Ajax speelde.

Ze komen uit het Noorden, doen het met minimale middelen en voor zover ik het volg in het DVHN hebben ze een team zonder sterren maar wel een ploeg die nog wel eens beter kan verrassen dan menigeen van ze verwacht. Daarom vind ik het leuk dat ze (en dan ook nog van die Ajax frusto's uit den Haag) winnen.

Emmen speelde verschrikkelijk negatief grafvoetbal in de playoffs, maar gisteren vond ik het ook wel leuk dat ze wonnen.
 

Pascallovic

Well-known member
Fortuna krijgt binnenkort een “capo stand”. Dat is zo’n platformpje waar de grootste droeftoeter op kan gaan staan om de andere droeftoeters aan te moedigen. Ik schaam me daar kapot voor en vind het inderdaad schandalig dat clubs hierin meegaan.
Krijgen ze er ook een megafoon bij, of blijft dat jullie bespaard?
 

ElSimao

Active member
Alsof je met de semi-B-keuze niet in staat zou moeten zijn om thuis van Heracles te winnen, hou toch op. Sierhuis leek trouwens wel aardig te beginnen, maar speelde wel erg matig. Ik kan begrijpen dat hij op zijn 20e nog in Jong Ajax speelde.

Wordt bij Eiting en Mazraoui ook steeds duidelijker.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Fortuna krijgt binnenkort een ?capo stand?. Dat is zo?n platformpje waar de grootste droeftoeter op kan gaan staan om de andere droeftoeters aan te moedigen. Ik schaam me daar kapot voor en vind het inderdaad schandalig dat clubs hierin meegaan.

Ik begrijp dat jij de strijd om het caposchap hebt verloren?
 

Batigoal

Well-known member
Wordt bij Eiting en Mazraoui ook steeds duidelijker.

De laatste wedstrijden maakt Mazraoui een aantal domme fouten. Veel managers zijn fan van een back die aanvallend sterk is en dan maakt voor hun het verdedigende aspect niet zoveel uit. Ik denk dat wij moeten streven naar een back die zowel aanvallend als defensief voldoende is. Maar blijkbaar zijn die niet te vinden ofzo, gezien de miskopen Orejuela en Kristensen en nu het experiment met Mazraoui. Je verlangt gewoon terug naar Van Rhijn of Tete.

Eiting wil ik nog wel een kans geven, ik heb het gevoel dat daar nog wat rek in zit. En anders in zijn plaats Ekkelenkamp meer minuten geven. Die is jonger en in mijn ogen talentvoller. Maar Ten Hag zal dan wel kiezen voor dommekracht De Wit.
 

ElSimao

Active member
De laatste wedstrijden maakt Mazraoui een aantal domme fouten. Veel managers zijn fan van een back die aanvallend sterk is en dan maakt voor hun het verdedigende aspect niet zoveel uit. Ik denk dat wij moeten streven naar een back die zowel aanvallend als defensief voldoende is. Maar blijkbaar zijn die niet te vinden ofzo, gezien de miskopen Orejuela en Kristensen en nu het experiment met Mazraoui. Je verlangt gewoon terug naar Van Rhijn of Tete.

Eiting wil ik nog wel een kans geven, ik heb het gevoel dat daar nog wat rek in zit. En anders in zijn plaats Ekkelenkamp meer minuten geven. Die is jonger en in mijn ogen talentvoller. Maar Ten Hag zal dan wel kiezen voor dommekracht De Wit.

Om eerlijk te zijn vind ik Mazraoui zowel defensief als aanvallend matig. Hij heeft een aardige techniek en een redelijke snelheid, maar dat is iets anders dan aanvallend echt van waarde zijn met assists etc. Het is ook niet heel vreemd, want die jongen schijnt op allerlei posities uitgetest te zijn. Was het een goede rechtsback, was dat echt eerder wel gebleken. Uiteindelijk ben ik bang dat we niks beters dan good old Veltman hebben.

Eiting ziet het spelletje wel, maar ik denk dat hij op alle andere facetten tekort komt. Soort FdJ maar dan klasses minder. Als basisspeler zie ik hem echter liever dan Schone, dus wellicht dat het nog een leuke wisselspeler kan worden.
 

De Wolf

Well-known member
Lol, Dammers in het VI elftal van de week. Was de slechtste man op het veld.

Ik neem die elftallen niet meer serieus. Boetius was volgens het AD de slechtste speler dit weekend. Dat vanwege een stomme actie want voetballend heeft hij meer laten zien dan driekwart van het elftal samen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vond het juist opvallend dat er geen De Graafschap speler in stond. Die lui hebben kennelijk niet eens heel erg boven zichzelf uit hoeven te stijgen om Feyenoord kapot te spelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vond het juist opvallend dat er geen De Graafschap speler in stond. Die lui hebben kennelijk niet eens heel erg boven zichzelf uit hoeven te stijgen om Feyenoord kapot te spelen.

Ik vond er niet 1 of 2 opvallend bovenuit steken. Dus kan het begrijpen.
 

Joost

Well-known member
Fortuna krijgt binnenkort een ?capo stand?. Dat is zo?n platformpje waar de grootste droeftoeter op kan gaan staan om de andere droeftoeters aan te moedigen. Ik schaam me daar kapot voor en vind het inderdaad schandalig dat clubs hierin meegaan.

En dan met z'n alle Fortune till I die roepen terwijl 80% van die gasten een jaar geleden nog nooit in een stadion was geweest.

Ik heb dat ook in Eupen gezien, daar kwamen zo'n 500 a 600 oude mannetjes naar KAS kijken, promoveren ze naar de hoogste divisie is er plots een Ultragroepering.
 
Bovenaan