Speelronde 1

ElSimao

Active member
Wat vind je van Daley Blind ElSimao

Meerwaarde ?

Een vrij behoorlijke 6 en een acceptabele linksback. Voor een centrale verdediger vind ik dat ie teveel dingen niet heeft. Hem daar neerzetten vind ik zoals de ploeg voetbalt, namelijk arrogant. "Het zal wel goed komen".
 

SanMark.

Well-known member
Dokter Fuentes.

In het jaar onder Bosz vond ik zijn grootste bezwaar dat ie zo weinig rouleerde, spelers raakten gewoon op op een gegeven moment.

Onzin. Spelers moeten veel vaker tot het uiterste gaan. Op termijn word je daar alleen maar beter en sterker van.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben ook een voorstander van rouleren. En niet alleen met het oog op de fitheid van spelers, maar ook vanwege de sfeer in de selectie. Ik vind het niet gezond als een coach teveel leunt op een vaste kern, waardoor het grootste gedeelte van de selectie weet dat ze genoegen moeten nemen met een handvol minuten of moeten wachten op blessures van basisspelers. Idealiter komen zeker 15 tot 18 spelers tot meer dan 20 wedstrijden in een seizoen.
 

ElSimao

Active member
Onzin. Spelers moeten veel vaker tot het uiterste gaan. Op termijn word je daar alleen maar beter en sterker van.

Tot het uiterste gaan is leuk als je de tijd krijgt om te herstellen. In het huidige speelschema is die tijd er niet, dus pleeg je alleen maar roofbouw op de spelers.
 

gevegt

Well-known member
Ik ben ook een voorstander van rouleren. En niet alleen met het oog op de fitheid van spelers, maar ook vanwege de sfeer in de selectie. Ik vind het niet gezond als een coach teveel leunt op een vaste kern, waardoor het grootste gedeelte van de selectie weet dat ze genoegen moeten nemen met een handvol minuten of moeten wachten op blessures van basisspelers. Idealiter komen zeker 15 tot 18 spelers tot meer dan 20 wedstrijden in een seizoen.

Softie.

Als je topsport beoogd met een team moet je als TS naar 100.000 zaken kijken. Echter begint het bij fitheid. Zowel in het hoofd als in de rest van het lichaam. Als een speler dat niet aankan is hij op dat moment niet geschikt voor de echte top.
 

ElSimao

Active member
Softie.

Als je topsport beoogd met een team moet je als TS naar 100.000 zaken kijken. Echter begint het bij fitheid. Zowel in het hoofd als in de rest van het lichaam. Als een speler dat niet aankan is hij op dat moment niet geschikt voor de echte top.

Dom gebral.
 

SanMark.

Well-known member
Simeone toont jaar naar jaar aan dat hij met een vaste kern ( en die kern blijft ook al jaren hetzelfde) er veel uithaalt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Rouleren oke, maar in augustus moet je dat niet doen.

Je moet zsm automatismen kweken.
 

ElSimao

Active member
Kom maar met bewijs.

Anders aardig off topic.

De statistieken wijzen uit dat een team met 2 wedstrijden in de week minder presteert. Allemaal niet relevant volgens jij / jullie, want Atletico Madrid. Ten eerste is dat maar 1 team en ten tweede is dat een heel dubieus team. Zou jij je hand ervoor in het vuur willen steken dat die gasten clean zijn?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat rouleren is leuk als je daadwerkelijk een redelijk gelijkwaardige selectie hebt. Maar dan zal je alsnog eerst aan vastigheden moeten werken met de kern. Rouleren vanwege sfeer lijkt mij niet de goede reden. Men is topsporter en topsport is hard.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, hup Emmen, dat zal wel de nieuwe 2e club van Jamel worden. Zijn zo relaxed en lief en cult :duim:
Ze komen uit het Noorden, doen het met minimale middelen en voor zover ik het volg in het DVHN hebben ze een team zonder sterren maar wel een ploeg die nog wel eens beter kan verrassen dan menigeen van ze verwacht. Daarom vind ik het leuk dat ze (en dan ook nog van die Ajax frusto's uit den Haag) winnen.

Dat rouleren is leuk als je daadwerkelijk een redelijk gelijkwaardige selectie hebt. Maar dan zal je alsnog eerst aan vastigheden moeten werken met de kern. Rouleren vanwege sfeer lijkt mij niet de goede reden. Men is topsporter en topsport is hard.

Je kunt best een keer iemand rust gunnen als ie blessuregevoelig is of net een WK achter de rug heeft, maar gelijk vier (belangrijke) spelers is te veel van het goede. Al blijf ik er bij dat ze met de juiste spirit ook met dit team van Heracles moeten kunnen winnen.
 

Pascallovic

Well-known member
Snap niet dat het over het rouleren van Ten Hag gaat. Probleem van afgelopen zaterdag was echt niet dat v/d Beek, Wober, Eiting en Sierhuis op het veld stonden. De ploeg die er stond hoort ook gewoon thuis van Heracles te winnen. Echter leek het spel net als tegen Standard Luik nergens op. Men laat de tegenstander aan de bal en zet geen druk. Dan blijft een Heracles makkelijk overeind. Verschil met Standard was dat Ajax die paar kansen die het voor rust kreeg niet nu niet afmaakte. Aanvallend was er geen tactiek, behalve hopen dat Ziyech en Tadic iets zouden bedenken. Het veld werd niet breed gehouden, als de backs een keer mee op kwamen hadden ze geen plan op het moment dat ze de bal kregen en op het begin van de 2e helft na was er geen aansluiting vanuit de verdediging om de tegenstander vast te zetten op eigen helft. Zeg maar alles wat afgelopen dinsdag ook niet klopte toen Ajax geen spelers rust gaf.
 

ElSimao

Active member
Dat rouleren is leuk als je daadwerkelijk een redelijk gelijkwaardige selectie hebt. Maar dan zal je alsnog eerst aan vastigheden moeten werken met de kern.

Ik ben de eerste om over ten Hag te zaniken, maar in dit geval vind ik het zoeken naar iets. Huntelaar is 35 (of bijna), blessuregevoelig en de enige spits. Die kan vanwege zijn leeftijd niet meer 2x per week op topniveau spelen. Voor Schone geldt hetzelfde, plus ik vind Eiting niet eens minder dan hij. Vd Beek erin voor FdJ, tsja, ik ben fan van FdJ, maar we kunnen niet claimen dat je er hier zoveel mee achteruit gaat.

Tagliafico eruit voor Wober vind ik dan nog het meest discutabel, maar we moeten wel zijn, Nicolas heeft een WK achter de rug en is ook nog niet zoveel dit seizoen.

Rouleren vanwege sfeer lijkt mij niet de goede reden. Men is topsporter en topsport is hard.

De sfeer in een ploeg is wel degelijk van belang. Dat zagen we 2 jaar geleden ook. Met ontevreden wissels die vervolgens weg willen schiet het niet op.

Snap niet dat het over het rouleren van Ten Hag gaat. Probleem van afgelopen zaterdag was echt niet dat v/d Beek, Wober, Eiting en Sierhuis op het veld stonden. De ploeg die er stond hoort ook gewoon thuis van Heracles te winnen. Echter leek het spel net als tegen Standard Luik nergens op. Men laat de tegenstander aan de bal en zet geen druk. Dan blijft een Heracles makkelijk overeind. Verschil met Standard was dat Ajax die paar kansen die het voor rust kreeg niet nu niet afmaakte. Aanvallend was er geen tactiek, behalve hopen dat Ziyech en Tadic iets zouden bedenken. Het veld werd niet breed gehouden, als de backs een keer mee op kwamen hadden ze geen plan op het moment dat ze de bal kregen en op het begin van de 2e helft na was er geen aansluiting vanuit de verdediging om de tegenstander vast te zetten op eigen helft. Zeg maar alles wat afgelopen dinsdag ook niet klopte toen Ajax geen spelers rust gaf.

Exact, ten Hag wil leunen op de defensie en dan toeslaan met de creatieve mannen, die het voorin uit mogen zoeken. Een filosofie met totaalvoetbal of combinatiespel zit er niet achter.
 

Janssen

Well-known member
Speelronde 1

Te gek voor woorden dat die ultra's een platform krijgen bij clubs. Het zijn paria's op de tribunes die alleen maar voor problemen zorgen.

Fortuna krijgt binnenkort een ?capo stand?. Dat is zo?n platformpje waar de grootste droeftoeter op kan gaan staan om de andere droeftoeters aan te moedigen. Ik schaam me daar kapot voor en vind het inderdaad schandalig dat clubs hierin meegaan.
 
Bovenaan