Sparta Rotterdam

Unregistere

Well-known member
Sparta heeft een transfervrije spits aangetrokken, de 30-jarige Duitser Nick Proschwitz. Hij kwam vorig seizoen uit voor Sint-Truiden.

Als speler van SC Paderborn haalde hij de kranten door zijn snikkel te tonen aan een hotelmedewerkster tijdens een trainingskamp in Turkije. Daarop werd hij op staande voet ontslagen. In Duitsland ook wel bekend als de "Penis-Aff?re".
 

hipp00

New member
In Duitsland ook wel bekend als de "Penis-Aff?re".

En in Belgi? bekend als de 'Piemelspits'...
Hij zal in ieder geval voor de nodige woordgrappen gaan zorgen:
- volwaardig lid van de selectie
- gestegen in de pikorde van Alex Pastoor
- daar zakt je broek van af, etc.

En een kreet als 'daar zit een goede kop op', komt bij hem ook in een ander daglicht te staan...
 

Mario

Well-known member
En in Belgi? bekend als de 'Piemelspits'...
Hij zal in ieder geval voor de nodige woordgrappen gaan zorgen:
- volwaardig lid van de selectie
- gestegen in de pikorde van Alex Pastoor
- daar zakt je broek van af, etc.

En een kreet als 'daar zit een goede kop op', komt bij hem ook in een ander daglicht te staan...

Kan er geen kloot van.

Wat een gelul allemaal ...
 

Unregistere

Well-known member
Ach, de supporters van Newcastle zongen destijds al 'There's only one giant Pinas' en 'Pinas is a rising star'.
 

Unregistere

Well-known member
Sparta heeft het contract met de makkelijk scorende spits Ragnar Ache, die inmiddels ook zijn eerste goals in de eredivisie heeft gemaakt, opengebroken en verlengd tot medio 2020.
 

Abubakari

Well-known member
Hamburg, 2 oktober 1985. Het Volksparkstadion is het toneel van een sportief mirakel. Sparta wint na strafschoppen van grootmacht HSV. We gaan terug naar Hamburg met fans en oud-spelers. Met Louis van Gaal als de leider van de ploeg en in de hoofdrol keeper Bas van Noortwijk, rechtsback Danny Blind en linksback Rene Eijer. En een bijzondere rol voor invaller Piet de Kant.

De FOX Sports DOC: Het Wonder van Hamburg gaat zondag om 20.30 uur in premi?re op FOX Sports 1
 

Unregistere

Well-known member
Hugo slijpt de messen:

Controlfreak Pastoor is niets voor Sparta, het Roda JC van de Randstad




Twee keer per voetbalseizoen schrijf ik over Sparta. Als supporter. Deze keer word ik gedreven door afkeer en wanhoop. Sparta staat 18de. Tot en met het einde van het seizoen. Dat is de schuld van Alex Pastoor.

Het gekke is dat hij een prima trainer is. Maar hij wil veel meer zijn dan dat. Pastoor dwong bij zijn contractverlenging af dat hij ook het aankoopbeleid mocht bepalen. Of hij heeft een waardeloos netwerk, of hij kan niet scouten. Bij concurrerende clubs als Excelsior, ADO, NAC en VVV spelen betere spelers, vaak voor minder geld. Pastoor heeft Sparta opgezadeld met een leger talentloze voetballers, veelal buitenlanders. Wij zijn het Roda JC van de Randstad. Pastoors credo luidt: liever een ouwe Sloveen, dan een oud-Spartaan.

Jazeker werd hem tegengas gegeven. Een icoon als Leo Beenhakker deed het en een oer-Spartaan als Pim Verbeek. Pastoor, betweterig en hautain, stond op zijn strepen, voornoemde mannen zijn weg. De mensen die Sparta nu besturen vinden Pastoor doodvermoeiend en koppig. Hij heeft, vind ik, mijn vroeger zo sympathieke clubje beroofd van veel. Pastoor beweert dat hij amateurisme wegsnijdt, insiders beweren dat hij sfeer en cultuur kapotmaakt.


Hij wil bouwen, maar het gaat om overleven. Vorig jaar verloren we in het voorjaar de cruciale wedstrijden van Roda JC, ADO en Excelsior. Op karakter werden we weggevaagd. Door een wonder degradeerden we niet. Dit seizoen verloren we al van Roda en ADO. Excelsior wacht zaterdag. Zo’n wedstrijd tegen je Angstgegner hoor je te beschouwen als een (rituele) oorlog. Welnee, zegt Pastoor. Je moet juist geen onderscheid maken tussen wedstrijden. Dat verkoopt hij als waarheid aan zijn spelers, mannen zonder winnaarsmentaliteit - een enkeling daargelaten. Zij vinden hem een goede trainer. Dat is hij ook best, maar ja, winnen hoort er ook bij. 8 gespeeld, 5 punten wordt 34 gespeeld 21 punten. Een speler van dit team zei godbetert tegen me: ,,We zijn lieve jongens. Intrinsiek gaan wij niet over lijken.’’


Persoonlijk denk ik dat Alex Pastoor de ideale man is voor Barcelona. Voor Sparta is deze controlfreak ongeschikt. Ik dank hem nogmaals voor de promotie in 2016, maar na zijn ontslag zitten we nog anderhalf jaar met de gebakken peren.

https://www.ad.nl/nederlands-voetba...-sparta-het-roda-jc-van-de-randstad~ae30fc1f/
 

Pascallovic

Well-known member
Ook voor Barca is ie niet geschikt, want dan moet ie Messi te vriend houden en dat lijkt mij geen type die naar controlfreak Pastoor gaat luisteren. Ook is zo'n Pastoor te arrogant om zelfs een speler als Messi de vrijheid te geven af te wijken van zijn filosofie als trainer.
 

Unregistere

Well-known member
Lex wil bovendien graag dat Sparta een eigen mediakanaal begint, om zo de PR meer te kunnen sturen. Dan hoeven journalisten wat hem betreft niet meer naar het Kasteel te komen, maar alleen maar dat mediakanaal te volgen. Idee krijgt nog weinig handen op elkaar binnen de club.
 

Pascallovic

Well-known member
Lex wil bovendien graag dat Sparta een eigen mediakanaal begint, om zo de PR meer te kunnen sturen. Dan hoeven journalisten wat hem betreft niet meer naar het Kasteel te komen, maar alleen maar dat mediakanaal te volgen. Idee krijgt nog weinig handen op elkaar binnen de club.
Dat andere clubs niet met dit soort rendabele idee?n komen.
 

zwammy

Well-known member
Bij NAC mochten ze opeens alleen op vrijdag een half uurtje komen. Die man van de Stem die een keer zin heeft om naar Zundert te komen om over NAC te praten. Tis toch wat als mensen denken dat de club echt groter dan 1 pagina in de krant per week.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sparta Rotterdam

Gaat meer erom dat Leo ergens gratis een bakje koffie kan drinken en het gevoel heeft nog belangrijk te zijn.
 
Bovenaan