Sparta Rotterdam

Jamel

Administrator
Forumleiding
Denk eerder dat Sparta niet lang wil wachten en de selectie snel op orde wil hebben. Excelsior kiest wel voor een grotendeels Nederlandse selectie, maar loopt qua aantallen spelers behoorlijk achter. Was vorig seizoen ook zo. Veel clubs doen hun trainingskampen met grote selecties, waardoor pas later de overbodige spelers beschikbaar worden voor de kleinere clubs.
 

Unregistere

Well-known member
Misschien is dat de achterliggende reden, maar ik heb wel het idee dat Sparta een beetje doorslaat momenteel. Pinteaux, Chevreuil, Calero Ruiz; het was allemaal leuk, maar ze hadden er uiteindelijk weinig aan.
 

Unregistere

Well-known member
Sparta is in de afgelopen periode ineens twee jonge verdedigers kwijt geraakt. Denzel Dumfries naar Heerenveen, Rick van Drongelen naar HSV. Aardige tegenslag op sportief gebied. Financieel natuurlijk interessant, maar de ploeg wordt er zo niet sterker op. Wel hebben ze een Spaanse Belg van Real Madrid gehaald, de reservekeeper van het B-team aldaar. Wordt meer en meer een vreemdelingenlegioen zo, jammer.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vrees een beetje voor Sparta. De selectie wordt er niet aantrekkelijker op en je grootste talenten zijn weg. Daarnaast maak ik uit de berichten op dat die nieuwe spits ook een twijfelgeval is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sparta Rotterdam

Ik zie zo'n vreemdeling legioen niet zo snel zich met gemak veilig spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Ja en dan zouden ze bij een bod op Brogno, die twijfelt over het vertrouwen van Pastoor, ook niet moeilijk doen. Voorlopig maakt Ragnar Ache de beste indruk van alle aanvallers, maar die is nog erg jong en moet het in de eredivisie nog helemaal laten zien.
 

Unregistere

Well-known member
Leonard Nienhuis komt naar Sparta. Hij neemt de plek van Michael Verrips over, die wordt verhuurd aan MVV. Eerste doelman Roy Kortsmit heeft zijn contract verlengd tot medio 2019.

Ook de talentvolle Deroy Duarte, van wie ik komend seizoen ook bij het eerste wel wat verwacht, heeft zijn contract verlengd en ligt nu vast tot medio 2020.

Rick Ketting, die mag vertrekken, gaat op stage bij Go Ahead Eagles.
 

Unregistere

Well-known member
Mathias Pogba vertrekt per direct bij Sparta, omdat hij zich niet langer kon vinden in een rol als breekijzer.
 

Unregistere

Well-known member
Beverlly Van Petegem, de vriendin van Loris Brogno, is via social media afgelopen weekend de oorlog met Alex Pastoor begonnen. Volgens een post van de blonde Vlaamse stelt Pastoor alleen spelers op die hij mag.

Ben benieuwd of het de aanzet vormt tot een transfer of dat Pastoor besluit om de mening van Beverlly te negeren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sparta Rotterdam

Als ik haar zo zie, dan ben ik geneigd om haar gelijk te geven.
 

Unregistere

Well-known member
In elk geval wordt Robert M?hren gehuurd voor de rest van dit seizoen. Voorts zou Sparta graag nog Iliass Bel Hassani en / of Jop van der Linden van AZ huren.
 

Unregistere

Well-known member
In plaats van huur hebben ze hem zelfs voor twee seizoenen gecontracteerd. Da's nog mooier dus. Mogelijk al direct het einde van Volas of ze moeten M?hren op 10 zetten.
 

Unregistere

Well-known member
Nog een aanwinst, mag nu eindelijk ook officieel naar buiten: Sander Fischer tekent tot medio 2018, met een optie op nog een seizoen.

fischer1.jpg


Fischer, die de afgelopen weken zijn conditie op peil hield bij ASWH, keert daarmee terug bij de club waar hij in zijn jeugd ook al even speelde.
 

Unregistere

Well-known member
Ze gaan nu ook ineens op de Deense toer. Frederik Holst, een 22-jarige rechtsback met een verleden bij Br?ndby en afgelopen zomer nog actief voor Jong Denemarken op het EK, komt voor drie jaar. En dan komt de eveneens 22-jarige Nicholas Marfelt, van S?nderjyskE, een jaartje op huurbasis. Sparta heeft een optie op deze linksback genomen, zodat ze hem na de huurperiode eventueel kunnen kopen.

De jeugdspelers Mark Veenhoven en Deroy Duarte zijn ook (langer) vastgelegd.
 
Bovenaan