Sparta Rotterdam

Ceephax

New member
En nog meer blessureleed. Kruisbandblessure voor spits Roland Bergkamp. Die zal dit seizoen dus grotendeels uit de roulatie zijn. Lijkt mij dat Sparta nog wel een spits zal aantrekken nu.

Volgens mij is er dan wat mis met de manier van trainen want dit is volgens mij al nummer 6 met een blessure sinds de eerste training.
 

Unregistere

Well-known member
Sparta heeft enkele buitenlandse spitsen op het oog om Bergkamp te vervangen. De Zweed Pontus Engblom bijvoorbeeld. Spits van Sandnes in Noorwegen en al bekeken door een Sparta-delegatie. Ook traint de Fransman Cyril Chevreuil mee.
 

Batigoal

Well-known member
Sparta heeft enkele buitenlandse spitsen op het oog om Bergkamp te vervangen. De Zweed Pontus Engblom bijvoorbeeld. Spits van Sandnes in Noorwegen en al bekeken door een Sparta-delegatie. Ook traint de Fransman Cyril Chevreuil mee.

Hij is het geworden en heeft een contract getekend tot het einde van het seizoen, met een optie op een extra jaar. Chevreuil speelde voornamelijk op het 4e en 5e niveau in Frankrijk, dus het zal mij benieuwen of hij meekan in de Eredivisie.
 

Unregistere

Well-known member
Mij ook, maar Pastoor zal hem in de afgelopen tijd vast goed bekeken hebben. Misschien wel een soort breekijzer. Al hopen ze natuurlijk op een Koevermans-scenario.
 

Unregistere

Well-known member
Mathias Pogba - inderdaad de broer van - komt ook naar Sparta. 26 jaar, grote en sterke aanvaller volgens Pastoor.
 

Batigoal

Well-known member
Voorlopig kan Pogba een debuut voor Sparta uit zijn hoofd zetten; de spits heeft een spier gescheurd en is voorlopig uit de roulatie.
 

Unregistere

Well-known member
Maar wat veel erger is: voorlopig ook zonder Ryan Sanusi, de beste speler... Het is nog onbekend hoe lang hij exact zal ontbreken.
 

Schaakliefhebber

Well-known member
Sparta heeft in de eerste 8 wedstrijden 3 keer gewonnen, 2 keer gelijkgespeeld en 3 keer verloren met een doelsaldo van 0, namelijk 10 doelpunten voor en 10 doelpunten tegen.
Een lekker begin van de competitie dus met nu al 11 punten, je kan ze maar vast binnen hebben. :)
 

Jef400

Well-known member
Op deze manier parkeert Sparta zich keurig in de middenmoot. Als je dit een seizoen volhoud ben je in maart al zeker van lijfsbehoud. Ook al vijf punten los van degradatiezorgen. Die redden het wel dit jaar.
 

Reinoud

Well-known member
Ga begin november naar het Kasteel. Spelen tegen Heerenveen. Heb dan ook de derde Rotterdamse club bezocht. Ben wel benieuwd.
 

DeftonesJP

New member
Ik kom altijd graag bij Sparta, ze hebben misschien wel het mooiste stadion van Nederland, het is lekker knus en het barst er van de historie. Mooie club dat Sparta! Ik was vorig jaar bij hun kampioenswedstrijd als 'uit-supporter'. Dat was echt mooi voor die mensen, bovendien heb ik er mijn eerste pitch invasion ooit meegemaakt. Heeft dat kunstgras toch nog een voordeel.
 

Unregistere

Well-known member
En het mooie is dat ze het over het algemeen toch met redelijk hetzelfde team doen als vorig seizoen. De exotische aanwinsten spelen nauwelijks. Zeker nu de Fransman Pinteaux zijn plek dreigt te verliezen aan Vriends.

Talenten als Van Drongelen en Dumfries staan er gewoon nog altijd keurig in.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb een tijdje op Marconiplein gewerkt en ging dan vaak op vrijdagavond lopend naar het stadion. Heel erg leuk hoor.

Dit seizoen gaat sowieso top. Vorig seizoen een collega die seizoenskaarthouder is en de laatste maanden ongekend zenuwachtig was ondanks de voorsprong. Het was immers al eens eerder misgegaan. En dit seizoen verloopt helemaal boven verwachting goed tot nu toe. Pastoor is dan ook gewoon een goeie en geduldige trainer met een heldere werkwijze.
 
Bovenaan