Sparta Rotterdam

Batigoal

Well-known member
Ja goed, maar het ligt eraan wat voor spelers erbij komen. Zo'n invasie van spelers uit alle windstreken zoals clubs als Roda JC, NEC en Willem II weleens doen tijdens de winterstop brengt een club alleen maar dichter bij degradatie. Met 1 goede verdediger in plaats van Breuer, een creatieve middenvelder en een ervaren aanvaller ben je al een heel eind.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja goed, maar het ligt eraan wat voor spelers erbij komen. Zo'n invasie van spelers uit alle windstreken zoals clubs als Roda JC, NEC en Willem II weleens doen tijdens de winterstop brengt een club alleen maar dichter bij degradatie. Met 1 goede verdediger in plaats van Breuer, een creatieve middenvelder en een ervaren aanvaller ben je al een heel eind.

Ik snap ook gewoon niet dat clubs als Sparta dat blijven proberen. Ze hebben nota bene het voorbeeld van de buurman, die zich al jaren vrij gemakkelijk handhaven door elke zomer Nederlandse versterkingen met ervaring te halen.
 

ALenstra

Well-known member
Je moet inderdaad niet het soort spelers halen wat Alex Pastoor heeft gehaald. Maar ik neem aan dat Sparta niet onbeperkt financele middelen heeft.
 

Unregistere

Well-known member
Nee, hebben ze zeker niet. En volgens Pastoor was het probleem vaak dat als er een goede Nederlandse eredivisiespeler op de markt kwam, ook direct allerlei andere vergelijkbare clubs - vanaf pakweg middenmoot tot en met rechterrijtje eredivisie - belangstelling tonen en dan werden die spelers in zijn ogen te duur. Daarom koos hij dan liever voor Belgen, Duitsers, vage Scandinavi?rs en dergelijke.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is rond. Dick tot het eind van het seizoen trainer van Sparta. Cor Pot en Fred Grim gaan mee als assistenten. Al het geld voor eventuele versterkingen zal nu wel op zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Afhankelijk ook van de kwaliteit van de kroketten op het Kasteel denk ik.

Dickie heeft onder meer al gesproken met groothandel Zegro als priv?sponsor. Zij brengen al bijna twintig jaar met veel succes de snacklijn De Rotterdamsche op de markt, waaronder een kroket die is ge?nspireerd door de kroketten van Scheffers. Een begrip in Rotterdam in de jaren zestig en zeventig. Precies ook de kwaliteit die Michiel zoekt.
 

JFK

Well-known member
Wat een ideale club moet dat Sparta zijn. Bitterballen voor Dickie en een kroketje voor Kramer. Wie weet komt Van de Vaart daar ook nog te spelen.
Zou opzich nog geen eens zo'n verkeerde speler zijn voor Sparta.
 

Mario

Well-known member
Wat een ideale club moet dat Sparta zijn. Bitterballen voor Dickie en een kroketje voor Kramer. Wie weet komt Van de Vaart daar ook nog te spelen.
Zou opzich nog geen eens zo'n verkeerde speler zijn voor Sparta.

Heeft Raffie al een nieuwe vriendin gevonden in Rotterdam?
 

Batigoal

Well-known member
Namen als Maher, Bel Hassani en Van Eijden worden ook genoemd. Met een paar huurlingen uit die categorie erbij kun je je zomaar veilig spelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Namen als Maher, Bel Hassani en Van Eijden worden ook genoemd. Met een paar huurlingen uit die categorie erbij kun je je zomaar veilig spelen.
Dan vraag ik mij echt af hoe dat financieel allemaal kan. Een Oranjewaardige staf en 3 spelers uit deze categorie zijn voor Sparta normaal gesproken onbetaalbaar.
 

Batigoal

Well-known member
Dan vraag ik mij echt af hoe dat financieel allemaal kan. Een Oranjewaardige staf en 3 spelers uit deze categorie zijn voor Sparta normaal gesproken onbetaalbaar.

Bel Hassani is kind van de club en wellicht heb je daarnaast nog geld om ??n van bovengenoemde namen te halen, maar volgens mij ben je dan al duur uit. Als ik Advocaat hoor zeggen dat Sparta waarschijnlijk een stuk of 5 spelers gaat halen, dan vrees ik dat dit hoofdstuk een groot fiasco wordt dat eindigt met een degradatie.
 

JFK

Well-known member
Dan vraag ik mij echt af hoe dat financieel allemaal kan. Een Oranjewaardige staf en 3 spelers uit deze categorie zijn voor Sparta normaal gesproken onbetaalbaar.

Sparta schijnt financieel gezond te zijn las ik van de week ergens.
 

Pascallovic

Well-known member
Sparta schijnt financieel gezond te zijn las ik van de week ergens.
Dan nog. Een financieel gezond Sparta heeft natuurlijk zelf ook maar een bescheiden budget. Anders had je het seizoen wel mogen beginnen met serieuze investeringen.

Sparta zou zich ook bij Feyenoord hebben gemeld voor Kramer.
 
Bovenaan