Jetten riep al op dat ze moesten gaan... 10 jaar terug vond D66 het geen enkel probleem dat het leger bij oefeningen niet eens écht kon oefenen 'want het leger is eigenlijk niet nodig'.Daar zal Putin bang van worden.
Wel genoeg pow pow roepen, want oefenen kan het Nederlandse leger niet ivm de stikstof.
Dit dus.Ja ik ben daar ook een beetje dubbel in. Putin spoort natuurlijk voor geen meter maar dik 2 jaar bezig en het verlies van een miljoen manschappen en de helft van al zijn materieel later heeft hij nog niet de helft van de Donetsk binnen dus vraag me oprecht af hoe hij verder gaat met een inval in een NAVO land.
Hij zal best volop werken met aanvullen van materiaal en de oorlogseconomie draait overuren maar dit gaat wel ten koste van de economie die op instorten staat.
Trump beweert dat Oekraïne de oorlog met Rusland is gestart
De Amerikaanse president Donald Trump heeft dinsdag tijdens een persconferentie in zijn resort Mar-a-Lago beweerd dat Oekraïne de oorlog met Rusland gestart heeft en dat het tijd genoeg heeft gehad om een deal over vrede te sluiten. Begrip voor de onvrede van de Oekraïense president Zelenski dat zijn land in Saoedi-Arabië niet mee aan tafel mocht heeft Trump niet.
Tijdens zijn persconferentie in Mar-a-Lago zei Trump dat hij wenst dat er vrede komt tussen Oekraïne en Rusland “omdat ik niet meer wil zien dat zoveel mensen gedood worden”.
“En ik denk dat ik de macht heb om deze oorlog te beëindigen. Ik denk dat het heel goed gaat. Maar vandaag hoorde ik: Oh, wij waren niet uitgenodigd. Wel, je bent er al drie jaar, je zou de oorlog zelf al beëindigd moeten hebben. Je zou het nooit gestart moeten hebben. Je had een deal kunnen sluiten”, zei de president tegen verslaggevers in zijn club in Palm Beach, Florida. Hij reageerde daarmee op de kritiek van de Oekraïense president Zelenski, die het onbegrijpelijk zei te vinden dat zijn land niet aan tafel zit in Saoedi-Arabië.
Dat betwist ik ook niet of het wel of niet bekend was.Het is toch allang bekend dat ze twee handen op één buik zijn. Niet echt een verrassing. Maar Oekraine is de pineut.
Het lijkt erop dat de VS klaar is met het geld storten en zich willen rijk rekenen met de grondstoffen die daar in de grond zitten
Gelukkig hebben de Europese leiders meer verstand.
In ieder geval niet nog minderDat was toch al bekend?
Gelukkig hebben de Europese leiders meer verstand.
Nee maar dat kan ook niet, misschien alleen Wilders en Orban. Die zullen hetzelfde niveau hebben. Maar verder zijn het allemaal hele slimme mensen die al zolang de oorlog duurt goede keuzes maken.