Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

erka

Well-known member
Daar zal Putin bang van worden.
Wel genoeg pow pow roepen, want oefenen kan het Nederlandse leger niet ivm de stikstof.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Daar zal Putin bang van worden.
Wel genoeg pow pow roepen, want oefenen kan het Nederlandse leger niet ivm de stikstof.
Jetten riep al op dat ze moesten gaan... 10 jaar terug vond D66 het geen enkel probleem dat het leger bij oefeningen niet eens écht kon oefenen 'want het leger is eigenlijk niet nodig'.

En idd, het doet me (wat Mario ook al aangeeft) erg denken aan Srebrenica. En wij zullen als NLers (net als toen) wel weer de goedgelovigsten zijn en er intrappen.

Batigoal

Well-known member
Ben wel benieuwd naar de reactie van Europa. Het zou kunnen dat uiteindelijk Oekraïne de verliezer is met het bestand en Europa de keutel intrekt, maar je moet wel erg naïef zijn om te denken dat het bij Oekraïne stopt. Ik denk dat je in het geval van de Baltische Staten wel in actie moet komen.

• Leuk
Waarderingen: JFK

Mario

Well-known member
De Baltische staten zijn NAVO lid, dus dan moet je wel als Europa zijnde. Ik kan mij echter niet voorstellen dat Putin het risico gaat nemen dat Europa niet zal reageren. Ik denk trouwens dat Oekraine voorlopig ook nog lang niet voorbij is. Eerst moet er nog een vredesverdrag komen en daarna vast nog een lange nasleep inclusief die zogenaamde vredesmacht.

Eef de Kip

Well-known member
Ja ik ben daar ook een beetje dubbel in. Putin spoort natuurlijk voor geen meter maar dik 2 jaar bezig en het verlies van een miljoen manschappen en de helft van al zijn materieel later heeft hij nog niet de helft van de Donetsk binnen dus vraag me oprecht af hoe hij verder gaat met een inval in een NAVO land.
Hij zal best volop werken met aanvullen van materiaal en de oorlogseconomie draait overuren maar dit gaat wel ten koste van de economie die op instorten staat.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ja ik ben daar ook een beetje dubbel in. Putin spoort natuurlijk voor geen meter maar dik 2 jaar bezig en het verlies van een miljoen manschappen en de helft van al zijn materieel later heeft hij nog niet de helft van de Donetsk binnen dus vraag me oprecht af hoe hij verder gaat met een inval in een NAVO land.
Hij zal best volop werken met aanvullen van materiaal en de oorlogseconomie draait overuren maar dit gaat wel ten koste van de economie die op instorten staat.
Dit dus.

JFK

Well-known member

Trump beweert dat Oekraïne de oorlog met Rusland is gestart

De Amerikaanse president Donald Trump heeft dinsdag tijdens een persconferentie in zijn resort Mar-a-Lago beweerd dat Oekraïne de oorlog met Rusland gestart heeft en dat het tijd genoeg heeft gehad om een deal over vrede te sluiten. Begrip voor de onvrede van de Oekraïense president Zelenski dat zijn land in Saoedi-Arabië niet mee aan tafel mocht heeft Trump niet.

Tijdens zijn persconferentie in Mar-a-Lago zei Trump dat hij wenst dat er vrede komt tussen Oekraïne en Rusland “omdat ik niet meer wil zien dat zoveel mensen gedood worden”.

“En ik denk dat ik de macht heb om deze oorlog te beëindigen. Ik denk dat het heel goed gaat. Maar vandaag hoorde ik: Oh, wij waren niet uitgenodigd. Wel, je bent er al drie jaar, je zou de oorlog zelf al beëindigd moeten hebben. Je zou het nooit gestart moeten hebben. Je had een deal kunnen sluiten”, zei de president tegen verslaggevers in zijn club in Palm Beach, Florida. Hij reageerde daarmee op de kritiek van de Oekraïense president Zelenski, die het onbegrijpelijk zei te vinden dat zijn land niet aan tafel zit in Saoedi-Arabië.

zucht......

Mario

Well-known member
De Amerikaanse president Donald Trump zei dat de Oekraïense president Volodymyr Zelensky ‘beter snel kan handelen’ en noemde hem een ‘dictator zonder verkiezingen’ nadat de Oekraïense leider Trump er eerder op woensdag van beschuldigde in 'een val van desinformatie te zijn gelopen'. Volgens Trump heeft Zelensky 'vreselijk slecht werk verricht, waarbij miljoenen onnodig zijn gestorven'.

,,Als dictator zonder verkiezingen kan Zelensky maar beter snel handelen, anders houdt hij geen land meer over”, schreef Trump op zijn sociale mediaplatform.

Verklaart de VS nu ook de oorlog aan Oekraïne?

zwammy

Well-known member
Het lijkt erop dat de VS klaar is met het geld storten en zich willen rijk rekenen met de grondstoffen die daar in de grond zitten

zwammy

Well-known member
Nee maar dat kan ook niet, misschien alleen Wilders en Orban. Die zullen hetzelfde niveau hebben. Maar verder zijn het allemaal hele slimme mensen die al zolang de oorlog duurt goede keuzes maken.

zwammy

Well-known member
Omdat het toch hartstikke goed met de wereld ging voordat Trump weer aan de macht kwam. Je bent 4 jaar lang bezig geweest met de puinhoop van Trump op te ruimen en nu komt Trump weer en wordt het weer een ramp, heel vervelend.

Bovenaan