Wie zegt dat?Omdat het toch hartstikke goed met de wereld ging voordat Trump weer aan de macht kwam.
Er zijn gelukkig meerdere republikeinen die wél bij hun volle verstand zijn dan die oranje dorpsidioot.Gelukkig is Mike Pence een stuk verstandiger, die heeft waarschijnlijk grote spijt dat hij destijds onder Trump heeft gediend.
Molotov-Ribbentroppact versie 2025.Het is niet in woorden uit te drukken wat voor een schande het is hoe er met Oekraïne wordt omgesprongen.
Munchen 1938 revisited.
Ja dat zal inderdaad een voortvloeisel gaan worden.Molotov-Ribbentroppact versie 2025.
Ja, dat is idd een van de eerdere keren dat zoiets gebeurd is. Maar het is wel veel vaker gebeurd dat vredesonderhandelingen nieuwe grenzen bepalenMolotov-Ribbentroppact versie 2025.
Ja, dat is idd een van de eerdere keren dat zoiets gebeurd is. Maar het is wel veel vaker gebeurd dat vredesonderhandelingen nieuwe grenzen bepalen
Dat laatste doe ik nu ook.Het was inderdaad wel fijn geweest als wij Nederlanders niet bij de onderhandelingen voor de Vrede van Münster van 1648 hadden gezeten. Dan spraken wij nu Duits, Engels of Frans.
Neutraal Moresnet, niet NieuwDat laatste doe ik nu ook.
Ook dat voorbeeld wat je geeft klopt, maar jij weet net als ik dat er ook zat voorbeelden zijn waarbij als gevolg van vredesonderhandelingen gebieden ineens van machthebber wisselden.
Zo is bv ook niet aan de inwoners van Nieuw Moresnet na WO1 gevraagd of ze onafhankelijk wilden blijven, er werd gewoon besloten voor ze dat ze bij België gingen horen. (net zoals een eeuw eerder dat land ook ineens zo ontstaan is) En zo zijn er zat andere voorbeelden.
(Na de Frans-Duitse oorlog van 1870 werd de Elzas ook ineens Duits, en accepteerden de Fransen het gebiedsverlies, sterker nog de Duitsers (Pruisen) bedongen dat zij een zegetocht over de Champs Elysees in Parijs mochten maken)
O ja, tuurlijk.Neutraal Moresnet, niet Nieuw![]()