erka
Well-known member
Dus het gebied maar ethisch zuiveren.
Is dat ook weer opgelost.
Ethisch?
Dus het gebied maar ethisch zuiveren.
Is dat ook weer opgelost.
Sorry voor de typefout maar ik ga er van uit dat zelfs jij begrijpt wat ik bedoel.Ethisch?
Sorry voor de typefout maar ik ga er van uit dat zelfs jij begrijpt wat ik bedoel.
Hij moet niet zoveel zuipen. Daar heeft hij wel een handje van overigens.Oekraïne moet door Rusland bezet grondgebied en zijn wens om lid te worden van de Navo opgeven, zegt de Amerikaanse defensieminister Pete Hegseth. Een vredesakkoord tussen Oekraïne en Rusland moet worden bewaakt door militairen uit Europese landen en hun bondgenoten. De Verenigde Staten zullen geen troepen leveren.
Bron: AD.nl
Verhofstadt en van Baalen het toch niet helemaal goed gehad toen ze op dat plein stonden te krijsen. Hopelijk heeft paternotte nog wat wijze raad als oekraine kenner.
Beetje arbitrair qua periodes. Want zo redenerend zou je ook kunnen zeggen dat Israël geen bestaansrecht heeft. Lijkt me niet dat we die kant op moeten gaan.Oekraine zoals het nu is, is een kunstmatig gecreëerde staat. Dat willen Zelensky en de EU niet horen maar dat is wel zo. Het hele westen (zeg maar rond Lviv) is altijd Pools geweest. Het stukje Transkarpatië (rond Uzhhorod) altijd Hongaars. Het gebied rond Cernivtsi altijd Roemeens. Odesa was altijd Ottomaans en pas vanaf ca 1800 Russisch. De Krim is van historie uit altijd Russisch geweest en Donetsk en Kharkiv zijn historisch vaak gewisseld. Het enige deel van Oekraine dat historisch ook Oekraiens is, is het gebied in het midden tussen zeg maar Kiev en Dnipro.
Ik moet nog zien dat Oekraine blijft bestaan of op zijn Joegoslavisch uit elkaar valt. Waarbij Lviv weer bij Polen komt, die andere gebieden ook bij de andere landen en het resterende Oekraine een bufferstaatje a la Belarus wordt.
Als hij alles aan Putin geeft kan hij wel fluiten naar de grondstoffen van Oekraïne.Dus Trump geeft alles al aan Putin voordat de onderhandelingen beginnen.
Waarom doet hij dat? Alleen in ruil voor grondstoffen, of zit er nog iets anders achter?
België ook maar opheffen danOekraine zoals het nu is, is een kunstmatig gecreëerde staat. Dat willen Zelensky en de EU niet horen maar dat is wel zo. Het hele westen (zeg maar rond Lviv) is altijd Pools geweest. Het stukje Transkarpatië (rond Uzhhorod) altijd Hongaars. Het gebied rond Cernivtsi altijd Roemeens. Odesa was altijd Ottomaans en pas vanaf ca 1800 Russisch. De Krim is van historie uit altijd Russisch geweest en Donetsk en Kharkiv zijn historisch vaak gewisseld. Het enige deel van Oekraine dat historisch ook Oekraiens is, is het gebied in het midden tussen zeg maar Kiev en Dnipro.
Ik moet nog zien dat Oekraine blijft bestaan of op zijn Joegoslavisch uit elkaar valt. Waarbij Lviv weer bij Polen komt, die andere gebieden ook bij de andere landen en het resterende Oekraine een bufferstaatje a la Belarus wordt.
En Nederland maar teruggeven aan de Spanjaarden.België ook maar opheffen dan
Jep.Oekraine zoals het nu is, is een kunstmatig gecreëerde staat. Dat willen Zelensky en de EU niet horen maar dat is wel zo. Het hele westen (zeg maar rond Lviv) is altijd Pools geweest. Het stukje Transkarpatië (rond Uzhhorod) altijd Hongaars. Het gebied rond Cernivtsi altijd Roemeens. Odesa was altijd Ottomaans en pas vanaf ca 1800 Russisch. De Krim is van historie uit altijd Russisch geweest en Donetsk en Kharkiv zijn historisch vaak gewisseld. Het enige deel van Oekraine dat historisch ook Oekraiens is, is het gebied in het midden tussen zeg maar Kiev en Dnipro.
Dat gaat sowieso gebeuren, ik geef dat land nog een jaar of 20, dan is iig Vlaanderen onafhankelijk (of aangesloten bij NL).België ook maar opheffen dan
Erka, weet jij hoe lang de grenzen van Oekraïne nu (zeg maar zonder Putin's eisen) al bestaan. Toen ze onder de Sovjetunie vielen, was de provincie Oekraïne dan het land Oekraïne nu? En sinds wanneer bestond die provincie dan in deze vorm?