Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

Maasveld

Well-known member
Probeer me je nou op dit soort woordjes te pakken? Dat zeg ik toch ook?
In je eerste post heb je het over Oekraïne, dat impliceert dat de actie vanuit de top is geïnitieerd. In je tweede post heb je het over Oekraïners, wat je dan waarschijnlijk in je eerste post ook bedoelde. Ik wil je verder ook helemaal niet op iets 'pakken', maar geef alleen aan dat die twee letters extra een wereld van verschil maken.
 

Ska P 187

Well-known member
Het moge toch wel duidelijk zijn dat de Amerikanen achter Nordstream 2 zaten of twijfelen jullie daar echt nog over.
Het zal wel.
 

JFK

Well-known member
Die kale engerd van de Wagner groep heeft de oorlog verklaard aan het Min. van Def. in Moskou.
Kremlin is hermetisch afgesloten en in de grote Russische steden schijnt een soort van noodtoestand te zijn afgeroepen.
De FSB schijnt ook een arrestatiebevel te hebben afgekondigd voor die Wagner chef.
 

JFK

Well-known member
Volgens de geruchten is er nu een vliegtuig onderweg met special forces vanuit Moskou naar de plek waar die Prigozin zou uithangen.
Doel is om hem te elimineren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Veel geruchten, weinig echt bevestigde informatie. Het lijkt wel dat het Russische leger de Wagner groep eerder al heeft aangevallen. Dus dat die geen vriendjes meer zijn, dat lijkt wel zeker en dat is goed nieuws. De Wagner groep zijn veruit het best getraind. Niet voldoende om Rusland zelfstandig omver te werpen, maar wel voldoende om Rusland serieus haar aandacht te moeten verleggen. Hoe dan ook goed nieuws.
 

erka

Well-known member
Nog geen enkele wereldzender als Al Jazeera, CNN of BBC-World is ermee bezig, dus erg breaking lijkt het nog niet.
 

Mario

Well-known member
Het huurlingenleger is inmiddels gearriveerd in Rostov. Ze zouden zonder problemen de grens gepasseerd zijn.
 

erka

Well-known member
Twitter is echt het riool van het nieuws. Totaal onbetrouwbaar in dit soort situaties.

In Moskou is nog niks aan de hand. Het wordt wel versterkt met militair materieel.
Militair kwartier in Rostov is ingenomen.
 

Mario

Well-known member
Ik denk dat deze muiterij alleen werkt als delen van het Russische leger gaan aansluiten. Tot op heden hebben ze een makkelijke doortocht gehad.

Interessante ontwikkeling. Zonder de aanwezigheid van Wagner in Oekraïne, kan de oorlog daar ook keren.
 
Bovenaan