Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

Max

Administrator
Forumleiding
Voor de VN aanleiding om vandaag de dag van de Russische taal te vieren in plaats van de D-Day…
 
  • Haha
Waarderingen: JMD

De Wolf

Well-known member
Rusland zal wel de Hollandse tactiek gebruiken. Stuk land onderwater zetten zodat troepen daar niet langs kunnen.
 

erka

Well-known member
Ik begrijp die Nordstream niet goed. Ik snap niet wat het belang van Rusland is om die om te blazen. Daarmee verknallen ze een van hun belangrijkste onderhandelingstroeven. Ben ook nog lang niet zover dat het de Russen waren. Maar ja, wie dan wel? Terroristen die belang hebben bij instabiliteit wellicht?

Pampadam. Steeds meer aanwijzingen dat Oekraine erachter zit. Goed voorgevoel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat lijkt me toch sterk hoor. Zelensky is een ware held van smetteloos blazoen.

Of Zelensky de enige Oekraïner is of dat hij alle Oekraïners met een joystick bestuurt. Kan gerust een Oekraïner zijn of een Pool of iemand van de Baltische Staten of iemand anders die wel klaar is met dit machtsmiddel van Rusland. Er ploffen nu ook drowns neer op en rondom Moskou die technisch niet in staat zijn om ofwel die afstand überhaupt niet af te leggen of om zolang onontdekt te blijven. Neemt niet weg dat er best Oekraïners achter kunnen zitten in Rusland of Russen die een andere richting op willen.

Zijn namelijk net zo goed genoeg goede argumenten te verzinnen waarom Zelensky er niet direct achter die ontploffing van Nordstream 2 zou zitten. Je speelt nogal hoogspel en je zet wat leverancies op het spel als je dit op eigen houtje gaat doen ten koste van je bondgenoten.

Verder is Zelensky zeker geen heilige, alleen zou ik na afgelopen week een beetje oppassen met ook maar een beweging naar het Russische verhaal maken. Die zijn de afgelopen week toch wel weer lekker bezig geweest.
 

erka

Well-known member
Dat Oekrainers er mogelijk achter zitten wil natuurlijk nog niet zeggen dat Zelensky erachter zit. Dat zeg ik ook nergens, maar dat is voor de betere lezer. Ook heb ik het alleen over 'steeds meer aanwijzingen' maar dat is blijkbaar ook niet relevant in deze zwart-wit discussie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat Oekrainers er mogelijk achter zitten wil natuurlijk nog niet zeggen dat Zelensky erachter zit. Dat zeg ik ook nergens, maar dat is voor de betere lezer. Ook heb ik het alleen over 'steeds meer aanwijzingen' maar dat is blijkbaar ook niet relevant in deze zwart-wit discussie.

Vooral Maasveld en De Wolf trekken het die kant op. Jouw inzicht in de genuanceerde vorm is zeker niet nieuw.
 

Maasveld

Well-known member
Pampadam. Steeds meer aanwijzingen dat Oekraine erachter zit. Goed voorgevoel.

Dat Oekrainers er mogelijk achter zitten wil natuurlijk nog niet zeggen dat Zelensky erachter zit. Dat zeg ik ook nergens, maar dat is voor de betere lezer. Ook heb ik het alleen over 'steeds meer aanwijzingen' maar dat is blijkbaar ook niet relevant in deze zwart-wit discussie.
Dit is een nogal essentieel verschil in deze.
 
Laatst bewerkt:

Jef400

Well-known member
Dan zou ik 'm wel even goed citeren Maasveld. Steeds meer aanwijzingen mag ook vetgedrukt. Dit is een beetje lezen wat je wilt lezen.
 

De Wolf

Well-known member
Van beide kanten worden smerige spelletjes gespeeld. Ben het wel eens dat die Russische nog smeriger zijn.
 
Bovenaan