Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

JMD

Well-known member
Bij sommige politici lijkt het wel alsof ze zitten te wachten om mee te mogen doen aan een oorlog…
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kan het afweersysteem zijn. De Russen lopen Lviv aan het bombarderen. Daarnaast schijnt er nog iets militairs dicht bij de Poolse grens te staan. Alleen mikken de Russen de laatste tijd vooral op niet-militaire doelen.

@Jamel: Op Twitter lees je veel geluiden dat het eerder een artikel 4 geval gaat zijn (overleg) en niet direct artikel 5. Maar escaleren doet het natuurlijk altijd. De Russen brengen de oorlog bewust of onbewust NAVO gebied in.
Die geluiden lijken te kloppen.

 
  • Leuk
Waarderingen: Max

De Wolf

Well-known member
Een S-300 Luchtafweerraket. Kan zowel Russisch als Oekraïns zijn. Voor precisie aanvallen ongeschikt maar Russen gebruiken ze daarvoor wel.
 

Jef400

Well-known member
Ik ben voor. Zolang we maar van heliumkleuter en complotezel afkomen.
En toch zijn het zeker politiek gezien vrij lichte criteria om partijen te verbieden. Aan de andere kant gaat die club door alle grenzen heen en gedraagt het zich als een Feyenoordfan in Graz
 

zwammy

Well-known member
Daar had ik het niet eens over, anders had ik het wel in het binnenlandse politiek topic geplaatst
 

Jef400

Well-known member
Is een tweet van gisteravond. Beetje iedereen begon over Russen. Zelfs artikel 5 werd er al bijgehaald.
Misschien is het slim dan eerst af te wachten in plaats van als een randdebiel je gevoelde eigen gelijk te willen spuwen als Sjoerdsma?
 

Forza AZ

Well-known member
Is een tweet van gisteravond. Beetje iedereen begon over Russen. Zelfs artikel 5 werd er al bijgehaald.
Artikel 5 zegt alleen dat als er aan aanval is op NAVO grondgebied dat dan alle NAVO-leden moeten meedoen.

Er was inderdaad een (onopzettelijke) aanval op NAVO-grondgebied, maar door wie was nog wel de vraag.
 

zwammy

Well-known member
Ga je het nu opnemen voor een idioot die openlijk fantaseert over een bestorming van het parlement?
Er is er maar 1 die openlijk gefantaseerd heeft daar over en dat was die dikke zeekoe asha ten broeke.

Misschien moet je eens wat inlezen voordat je blaat, helpt vaak wel een beetje.

En verder ga ik hier niet over want ik vind zowel fvd als D66 2 kankergezwellen dus hoe minder er mee bezig zijn hoe beter.
 
Bovenaan