Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

JMD

Well-known member
Dat heb je tegenwoordig veel meer dankzij sociale media. Vooral de extremeren op zowel links als rechts creëren eigen "echokamers" en dan zijn ze verbaasd dat de rest van het land niet zo is als hun eigen groep.
Jep. Dit dus. Vroeger waren die gekken er overigens ook al, maar stonden ze bekend als de Dorpsgek ofzo... Ze konden niemand vinden met dezelfde mening. Door social media is dat idd veel makkelijker geworden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die echokamer is inderdaad een fenomeen. Alleen moet je wel echt knap dom zijn om te ondervinden dat je met een groot deel van je schoonfamilie niet op één lijn zit, dat je dan gaat ‘peilen’ in je eigen kringetje en je schoonfamilie daarbuiten laat... Als je met een familieuitje in de Efteling in coronatijd je redelijk als een outcast rondloopt, dan is dat toch ook wel een indicatie dat niet heel NL op één lijn met je zit.
 

De Wolf

Well-known member
Je hebt toch een vrouw van Chinese afkomst? Binnen die groep is mijn ervaring dat ze betreft corona juist een ander uiterste hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je hebt toch een vrouw van Chinese afkomst? Binnen die groep is mijn ervaring dat ze betreft corona juist een ander uiterste hebben.

Die neemt corona wel serieus ja. Maar goed, die zit as we speak in de collegezaal en ik geloof op dit moment zonder mondkapje.
 

Ska P 187

Well-known member
Andere uiterste is om gewoon aan te nemen wat de overheid en media je vertellen. Dat moet de twin towers, banken crisis en dit hele corona gebeuren toch wel duidelijk gemaakt hebben.
Dat mensen zich onmachtig voelen daar wat aan te doen, maakt dat ze mensen die dat wel proberen als gekkie wegzetten.
Over echochambers gesproken, dat zijn geen kamertjes meer, maar hele stadions vol.
We zijn en blijven tenslotte kuddedieren en zodra je uit de kudde wegstapt, ben je kwetsbaar.
 

Pascallovic

Well-known member
Potentiële escalatie ligt op de loer. Er zijn wat Russische raketten in Polen terecht gekomen, waarbij 2 doden zijn gevallen. Dat kan zo maar een artikel 5 van het NAVO-verdrag zijn als Polen dat uitroept en daarmee is het dus een aanval geweest op de volledige NAVO.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Potentiële escalatie ligt op de loer. Er zijn wat Russische raketten in Polen terecht gekomen, waarbij 2 doden zijn gevallen. Dat kan zo maar een artikel 5 van het NAVO-verdrag zijn als Polen dat uitroept en daarmee is het dus een aanval geweest op de volledige NAVO.

Ik benieuwd of de NAVO gaat escaleren op één incident. Hangt ook af in hoeverre Rusland oorlogstaal richting NAVO blijft uitslaan of men zich verontschuldigt.
 

erka

Well-known member
Ja, hangt heel erg van de Russische reactie af nu. Als zij toegeven dat het twee afzwaaiers zijn dan blijft het denk ik bij wat heen en weer gescheld en spierballentaal.
Maar als de Russen het ontkennen (wat meestal hun Pavlovreactie is) dan kon het wel eens anders uitpakken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, hangt heel erg van de Russische reactie af nu. Als zij toegeven dat het twee afzwaaiers zijn dan blijft het denk ik bij wat heen en weer gescheld en spierballentaal.
Maar als de Russen het ontkennen (wat meestal hun Pavlovreactie is) dan kon het wel eens anders uitpakken.

Ontkennen zullen ze niet, ze zullen de Oekraïners de schuld geven.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Is niet de eerste keer toch dat er 'per ongeluk' verkeerde targets geraakt worden? Loopt vast weer met een sisser af. Denk ik. Hoop ik. Pfff.... Enge tijden man.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Uhuh, Oekraine dat een raket schiet richting hun grootste bondgenoot en helper.

Kan het afweersysteem zijn. De Russen lopen Lviv aan het bombarderen. Daarnaast schijnt er nog iets militairs dicht bij de Poolse grens te staan. Alleen mikken de Russen de laatste tijd vooral op niet-militaire doelen.

@Jamel: Op Twitter lees je veel geluiden dat het eerder een artikel 4 geval gaat zijn (overleg) en niet direct artikel 5. Maar escaleren doet het natuurlijk altijd. De Russen brengen de oorlog bewust of onbewust NAVO gebied in.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Lees nu steeds meer berichten dat het waarschijnlijk brokstukken zijn van Russische raketten die door Oekraïne uit de lucht zijn geschoten.
 

erka

Well-known member
Sjoerd Sjoerdsma, zonder de feiten te kennen, spreekt al over een gruwelijke misdaad.

Manmanman, het niveau van kamerleden in Nederland. Onthutsend.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sjoerd Sjoerdsma, zonder de feiten te kennen, spreekt al over een gruwelijke misdaad.

Manmanman, het niveau van kamerleden in Nederland. Onthutsend.

Past zich in die zin goed aan aan het niveau van het kabinet…
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sjoerd Sjoerdsma, zonder de feiten te kennen, spreekt al over een gruwelijke misdaad.

Manmanman, het niveau van kamerleden in Nederland. Onthutsend.
Echt he, ik las het ook net. Sjoerd fucking Sjoerdsma met z'n oorlogstaal gelijk, zonder af te wachten dat alle feiten naar buiten zijn gekomen. Levensgevaarlijk man, dit soort mensen.
 
Bovenaan