Situatie Oekraine/Rusland/Oost-Europa

gevegt

Well-known member
Je hebt zeker gelijk van die wolk naar Zweden, dus dat moet wel zuidoostenwind geweest zijn. Maar je ziet dus later ook hele andere patronen.
Je kunt niet vinden hoe hoog de straling is meegenomen en welke invloed dat heeft gehad?

JMD

Well-known member
De wolk van de meltdown ging volgens mij toen richting Zweden. Alleen weet ik niet tot hoe hoog zo'n wolk komt.
Wel weet ik nog dat we geen spinazie van het land mochten eten.
Als die wind toen niet richting Zweden had geblazen maar de Sovjetunie in waren we er nooit achter gekomen dat die reactor ontploft was... Omdat er in Zweden en omgeving ineens idioot veel straling werd gemeten kon men het niet meer ontkennen

gevegt

Well-known member
Wat een oeverloos gelul bij Jinek.
Alles op de emotie en alleen maar zeggen hoe wij er over denken.

Batigoal

Well-known member
Amerikaanse journalist doodgeschoten door Russische troepen in Oekraïne. Benieuwd hoe lang de Amerikanen zich er wat meer mee gaan bemoeien.

Forza AZ

Well-known member
Amerikaanse journalist doodgeschoten door Russische troepen in Oekraïne. Benieuwd hoe lang de Amerikanen zich er wat meer mee gaan bemoeien.
Ik neem toch aan dat die journalist niet bewust is neergeschoten, maar per ongeluk in de vuurlinie terecht is gekomen. Zeer triest, maar als oorlogsjournalist neem je natuurlijk wel grote risico's.

Max

Administrator
Forumleiding
Ik neem toch aan dat die journalist niet bewust is neergeschoten, maar per ongeluk in de vuurlinie terecht is gekomen. Zeer triest, maar als oorlogsjournalist neem je natuurlijk wel grote risico's.

Dat moet worden onderzocht. Tussen de Russen zitten gekken. Je zag eerder dat ze journalisten ongemoeid lieten.

JMD

Well-known member
Dat zullen ze zeker niet gaan doen door het overlijden van een oorlogsjournalist. Heel vervelend natuurlijk voor hem en zijn familie, maar dit is ook wel een beetje risico van het vak. (tenzij die natuurlijk standrechtelijk is doodgeschoten)

En overigens denk ik dat Amerika zich er niet snel mee gaat bemoeien, want dan hebben wij als Europa echt een probleem.

Max

Administrator
Forumleiding
Zie berichtgeving voorbij komen dat het Wit-Russische leger niet tegen Oekraïne wil gaan vechten. Even afwachten of dat klopt. Dit is wel het moment om Loekashenko te lynchen.

gevegt

Well-known member
De VS bemoeit zich al jaren in dezen. Ze steunen Oekraïne met inlichtingen, tactiek en wapens.

gevegt

Well-known member
Dit soort berichten stemt mij altijd weer gerust,

Paus Franciscus: onaanvaardbare gewapende agressie in Oekraïne​

Paus Franciscus heeft zich opnieuw uitgesproken over de crisis in Oekraïne. In een toespraak sprak hij van "onaanvaardbare gewapende agressie" en "een bloedbad". Nog niet eerder was de geestelijk leider zo stellig. "Deze onaanvaardbare gewapende agressie moet stoppen, voordat steden tot begraafplaatsen zijn gereduceerd", sprak hij tegenover 25.000 toehoorders op het Sint-Pietersplein in Rome.
Gisteren riep Paus Franciscus ook al op tot een einde van de oorlog. Maar in zijn veroordelingen spreekt hij nog altijd niet over de rol van Rusland. Het Vaticaan pleit overigens voor een staakt-het-vuren en biedt ook aan om als bemiddelaar op te treden tussen de Oekraïners en de Russen.

Max

Administrator
Forumleiding
Beter dan wat het hoofd van de Russische Orthodoxe Kerk roept. Die herhaalt min of meer wat Poetin roept.

JMD

Well-known member
Beter dan wat het hoofd van de Russische Orthodoxe Kerk roept. Die herhaalt min of meer wat Poetin roept.
Sowieso is deze paus anders dan vorige pausen. Bij hem geloof ik ook echt dat het hart op de juiste plek zit.

Bovenaan